ING Google Wallet

05-09-2024 13:39 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het al een tijd zien voorbij komen in de ING app: ze schakelen over naar Google Wallet voor contactloos betalen.
Maar dacht dit oudje: doe ik toch al haast niet, dus heb ik niet nodig.
(niet dat ik digibeet ben, maar hiermee loop ik gewoon echt een beetje achter)

Tot ik net dus bij de Lidl self checkout kassa stond en mijn beurs thuis vergeten bleek te zijn.
Wel mijn telefoon bij, dus dan maar onder hoge druk en stress, want wachtenden enzo de app geïnstalleerd en mijn kaart toegevoegd.
Maar ik vind het helemaal niet zo'n fijn idee dat dit nu bij Google zit. En de app voelt ook niet zo veilig aan als de "echte" ING app ofzo.

Als jij ook bij ING bent: zit dit jou wel helemaal lekker ? Maw moet ik me niet zo aanstellen ?
En hoe stel ik de wallet het veiligste in ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn betaalpassen gewoon in de wallet zitten. Wel met een vrij lage standaardlimiet om zonder pinnen te kunnen betalen. Maar ik denk dat je makkelijker een pasje dan je telefoon verliest.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al jaren mijn betaalpassen in mijn wallet zitten. Okay, wel op de iPhone. Super handig. Je moet de telefoon (of horloge) heel dichtbij het betaalapparaat houden, dus zo snel wordt er niet iets afgeschreven. En zet je limiet niet al te hoog.

Apple vertrouw ik iets meer dan Google. Maar de wallet is en interface. Je maakt ook gebruik van internet bankieren op je telefoon, laptop en of pc? Welke browser gebruik je daarvoor? Welk email adres gebruik je? Grote kans is dat Google al al je inlog mogelijkheden heeft.

In de meeste gevallen van online fraude maakt de gebruiker een fout. Deelt makkelijk de inloggegevens, geen goede code op de telefoon, etc etc.

Ik heb zo veel mogelijk een twee-traps-beveiligingen. Geen deurbel, wasmachine, etc gekoppeld aan het internet. Dat zijn de makkelijke manieren om digitaal in te breken. Verder weegt het gebruikersgemak op tegen de kans dat er iets met mijn wallet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het juist ideaal. Waarom zou die wallet minder veilig zijn dan een pas of de ING-app?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel handig, ik heb de mijne met Face ID en op mijn I Watch moet ik eerst 2x een knopje indrukken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh help - ik ben dus helemaal niet mee met de tijd blijkt.
Ik heb geen smart watch en instellingen met face ID zou ik geen idee hebben waar ik dat moet instellen.
Zal bijscholing moeten volgen bij mijn kind vrees ik.

Het is dus een ongegrond buikgevoel van me blijkbaar.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt tijd dat de ing bank betalen met een Samsung smartwatch gaat toevoegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
05-09-2024 15:12
Oh help - ik ben dus helemaal niet mee met de tijd blijkt.
Ik heb geen smart watch en instellingen met face ID zou ik geen idee hebben waar ik dat moet instellen.
Zal bijscholing moeten volgen bij mijn kind vrees ik.

Het is dus een ongegrond buikgevoel van me blijkbaar.
Ik een jaar geleden ook niet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb mijn ABN en mijn ING in mijn wallet zitten. Ook met Face ID op
iPhone. Soms pakt ‘ie alleen net de pas die ik niet bedoel ;) .

Vind het heel handig. Ook geen pasje meer mee voor een koffie na het hardlopen, bijvoorbeeld.

Van de veiligheid heb ik overigens geen verstand. Neem aan dat ze dat bij ING wel weten. Dat hoop ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
05-09-2024 15:12
Oh help - ik ben dus helemaal niet mee met de tijd blijkt.
Ik heb geen smart watch en instellingen met face ID zou ik geen idee hebben waar ik dat moet instellen.
Zal bijscholing moeten volgen bij mijn kind vrees ik.

Het is dus een ongegrond buikgevoel van me blijkbaar.

Gezonde argwaan bij nieuwe technologie is slim. Even in verdiepen en inlezen, niet alles klakkeloos activeren.

Je bent dus gewoon goed bezig!

Nu gewoon in de leer bij je kind en bij blijven ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit niet bij ING maar bij Rabobank. Rabobank gebruikt ook Google Pay. Je maakt vanuit de Rabo-App een koppeling met Google Pay. Werkt prima. In de Google Pay app zie je wel een plaatje van je pas maar daar staat een fictief nummer op die gebruikt wordt voor de koppeling maar die is niet te herleiden tot je banknummer mocht iemand de app openen. Verder moet je, net als bij gewoon contactloos betalen (met je pas tegen het apparaat), eens in de zoveel tijd of bij bepaalde bedragen je telefoon ontgrendelen of de Google Pay ook openen. Het is niet onveiliger dan met je pas contactloos betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik het ook al een poos (met 2 pasjes erin van 2 verschillende banken). Hier eerst de telefoon ontgrendelen met code voordat ik betaal. Dus ze moeten dan (net als bij je pinpas) zowel je telefoon als je code hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik ben ook altijd enigszins argwanend in het begin. Maar het went zo snel, dat je al gauw niet meer zonder kunt!

Laatst was mijn contactloos betalen van mijn pasje stuk. Nou, hartstikke onhandig. Terwijl ik nog weet dat ik het eerst niet wilde, leek me niet veilig, haha!

Maar uiteindelijk heb ik er geen zicht op of iets echt veilig is of niet. Ik ben geen IT’er in het bankverkeer. Ik denk alleen niet dat banken zitten te wachten op allerlei klanten die via hun telefoon beroofd worden, dus ik vertrouw er maar op dat het goed zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kort door de bocht: ik ben gestopt met betalen met mijn telefoon nu ING dat ingevoerd heeft.
Ik vind nergens voor nodig dat Google alle betaalgegevens in handen krijgt als ik betaal met mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit betaald met mijn telefoon en ik ben dat de eerste zeventig jaar niet van plan ook. Zeker niet als dat via Google moet. Google weet al meer dan genoeg van mij.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
05-09-2024 18:15
Kort door de bocht: ik ben gestopt met betalen met mijn telefoon nu ING dat ingevoerd heeft.
Ik vind nergens voor nodig dat Google alle betaalgegevens in handen krijgt als ik betaal met mijn telefoon.
Ik denk dan weer dat het helemaal niet interessant is waar ik mijn geld aan uitgeef. Het is niet dat het miljoenentransacties zijn ofzo.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik heb trouwens de Apple Wallet, realiseer ik me nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon bij ASN ook niet meer mobiel betalen en moest als ik dat wilde ook overstappen naar Google wallet. Heb ik uiteindelijk met tegenzin toch gedaan.

Ik betaal al sinds het voor het eerst destijds bij ING kon met mijn telefoon, ben er zo aan gewend. Ik baal ervan dat de banken niet gewoon gezamenlijk een systeem hebben opgezet, bijvoorbeeld op Europees niveau.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wàt handig is? Zo'n oranje pasje. Niks Google, niks face ID. Werkt altijd en neemt minder plek in in je tas dan je mobiel.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
05-09-2024 19:16
Oh, ik heb trouwens de Apple Wallet, realiseer ik me nu.
Oh ja, ik ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
05-09-2024 18:27
Ik heb nog nooit betaald met mijn telefoon en ik ben dat de eerste zeventig jaar niet van plan ook. Zeker niet als dat via Google moet. Google weet al meer dan genoeg van mij.
Helemaal mee eens :worship: en ik betaal ook nog vaak contant ;) helemaal fijn qua privacy
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
05-09-2024 20:59
Weet je wàt handig is? Zo'n oranje pasje. Niks Google, niks face ID. Werkt altijd en neemt minder plek in in je tas dan je mobiel.
En dit ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
05-09-2024 20:59
Weet je wàt handig is? Zo'n oranje pasje. Niks Google, niks face ID. Werkt altijd en neemt minder plek in in je tas dan je mobiel.
Maar mijn mobiel neem ik sowieso mee, pas of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met Google wallet kun je zoveel meer. Bijvoorbeeld je vliegtickets toevoegen, dan krijg je automatisch informatie over de gate, boarden e.d. al je klantenpassen kun je er in kwijt.
Hoef je alleen je telefoon mee te nemen, ipv al je passen.

Hetzelfde geldt uiteraard voor Apple.

Vroeger, toen de mobiele telefoon uitkwam, riep ook 90% van de mensen dat ze het onzin vonden en geen mobieltje nodig hadden. Hetzelfde over de smartphones.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is laat dus ik heb even geen bronnen paraat, maar de Wallets schijnen juist veiliger te zijn dan de websites en apps van de banken zelf. Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee om ze te gebruiken.
Am Yisrael Chai!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven