Iphone en schermtijd instellen, wie kan mij helpen?

30-01-2024 11:49 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds enige tijd hebben mijn kinderen beide een Iphone, ik geloof een Iphone 11. Voorheen hadden ze Samsung, het lukte mij om er schermtijden op in te stellen via Family link en ook via KPN veilig. Met de Iphone is het echter hommeles. Ik ben niet zo heel handig met digitale dingen, dus ook het uitleggen wat ik zoal heb geprobeerd is lastig! Maar het komt hierop neer:

Via de Kpn veilig app heb ik de iphone van 1 dochter gekoppeld. Echter de ingestelde schermtijden, bv. s'avonds na 22 uur niet meer op de telefoon, pakt ie niet. Sowieso is het inloggen bij kpn veilig heel erg lastig, voorheen kreeg ik ook de optie hoeveel uur schermtijd van de kinderen in te stellen (bv 3 uur per dag). Die optie is er niet meer. Inloggen online, dus echt op een laptop, wat schijnt te moeten, lukt niet.

Dan family link, ik stel het in, maar de kinderen kunnen het of omzeilen, of negeren, of het werkt niet. Ik krijg mijn vinger er niet achter.

Ik heb zelf geen iphone, dus ik moet het instellen via mijn laptop of een samsung tablet. Ik heb een Samsung van mijn werk, en daar kan ik niet alle apps opzetten.

Enige hulp of herkennig wordt gewaardeerd, bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen ervaring. Maar heeft de KPN ook een forum waar je dit soort vragen kunt stellen? Of de helpdesk vragen?

Maar suf dat het blijkbaar niet zo soepel gaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha, ik kan je wel helpen met de schermtijd, ik heb het toevallig afgelopen week uitgezocht omdat ik tot veel te laat op mijn telefoon zit 's avonds :biggrin: . Het kan via de iphone zelf, hoeft niet via de KPN app.

- je gaat naar instellingen
- tik op 'schermtijd'
- onder het kopje 'beperk gebruik' zie je verschillende opties. Als je tussen bepaalde uren de telefoon wil beperken, kan dat bij 'apparaatvrije tijd'. Daaronder staat 'applimieten', daar kun je instellen dat je bijv. max 2 uur per dag op social media kan.

Heb ook nog op youtube gekeken voor je, hier kun je zien wat ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=kA_fqz1ecnw
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
30-01-2024 12:09
Ha, ik kan je wel helpen met de schermtijd, ik heb het toevallig afgelopen week uitgezocht omdat ik tot veel te laat op mijn telefoon zit 's avonds :biggrin: . Het kan via de iphone zelf, hoeft niet via de KPN app.

- je gaat naar instellingen
- tik op 'schermtijd'
- onder het kopje 'beperk gebruik' zie je verschillende opties. Als je tussen bepaalde uren de telefoon wil beperken, kan dat bij 'apparaatvrije tijd'. Daaronder staat 'applimieten', daar kun je instellen dat je bijv. max 2 uur per dag op social media kan.

Heb ook nog op youtube gekeken voor je, hier kun je zien wat ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=kA_fqz1ecnw
Een beetje puber weet dit natuurlijk ook zo weer uit te zetten. In hoeverre loopt t uit de klauw als t niet werkt? Hier gewoon duidelijke afspraken en telefoons blijven beneden als ze naar bed gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gizz1979 schreef:
30-01-2024 12:14
Een beetje puber weet dit natuurlijk ook zo weer uit te zetten. In hoeverre loopt t uit de klauw als t niet werkt? Hier gewoon duidelijke afspraken en telefoons blijven beneden als ze naar bed gaan.
Tja dat is natuurlijk wel zo. Ik heb geen kinderen dus stond daar niet eens bij stil :biggrin: Ik denk ook dat foons buiten de kamer de beste oplossing is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zouden pubers kun telefoon niet ook gebruiken als wekker en bijhouden of er een les uitvalt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
30-01-2024 12:17
Zouden pubers kun telefoon niet ook gebruiken als wekker en bijhouden of er een les uitvalt?
Je kan ook gewoon een wekker op de kamer zetten ? En uitgevallen lessen worden vast niet om half 11 's avonds gecommuniceerd, dat zien ze de volgende ochtend dan wel toch
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
30-01-2024 12:09
Ha, ik kan je wel helpen met de schermtijd, ik heb het toevallig afgelopen week uitgezocht omdat ik tot veel te laat op mijn telefoon zit 's avonds :biggrin: . Het kan via de iphone zelf, hoeft niet via de KPN app.

- je gaat naar instellingen
- tik op 'schermtijd'
- onder het kopje 'beperk gebruik' zie je verschillende opties. Als je tussen bepaalde uren de telefoon wil beperken, kan dat bij 'apparaatvrije tijd'. Daaronder staat 'applimieten', daar kun je instellen dat je bijv. max 2 uur per dag op social media kan.

Heb ook nog op youtube gekeken voor je, hier kun je zien wat ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=kA_fqz1ecnw
Dank je!
Net gedaan voor mezelf ;-D

Ik moest een pincode invoeren, dus omzeilen is dan niet zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn de kinderen? Want inderdaad zal een puber het er zelf zo weer vanaf gooien maar ik vermoed dat het geen pubers zijn maar een stuk jonger want waarom zou je bij hen schermtijd instellen? Je kan met pubers heel goed overleggen en uitleggen is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties!! Ik kom erop terug.

Ze zijn 15. sAvonds leveren ze doorgaans de telefoon in.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
30-01-2024 11:54
Ik heb geen ervaring. Maar heeft de KPN ook een forum waar je dit soort vragen kunt stellen? Of de helpdesk vragen?

Maar suf dat het blijkbaar niet zo soepel gaat.
Heb ik op gekeken, het advies was: verwijder het en opnieuw installeren. En: je moet inloggen op een pc/laptop. Het lukt dus niet. En in de kpn veilig app staan wel de iphones van mijn dochters (wellicht omdat ik het zelf 'iphone' heb genoemd hoor, ik weet niet of ik het die naam heb gegeven of dat de kpn app heeft gedetecteerd dat het iphones betreft). maar het is dus niet gekoppeld aan de telefoon, want als ik bv. als eindtijd 18 uur invoer (een probeersel van mij) dan gebeurt dat dus niet. En ik kan de optie hoelang ze op de telefoon mogen niet invoeren, want die optie geeft ie niet. Terwijl dit voorheen wel zo was, bij hun samsungs.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
30-01-2024 15:36
Hoe oud zijn de kinderen? Want inderdaad zal een puber het er zelf zo weer vanaf gooien maar ik vermoed dat het geen pubers zijn maar een stuk jonger want waarom zou je bij hen schermtijd instellen? Je kan met pubers heel goed overleggen en uitleggen is mijn ervaring.
Ze zijn 15. Ik overleg met ze, en ik leg uit, maar ze verliezen zich erin. Helemaal nu het wat donker buiten is. De ene puber is de andere niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
30-01-2024 12:17
Zouden pubers kun telefoon niet ook gebruiken als wekker en bijhouden of er een les uitvalt?
De consequentie voor mij is inderdaad dat ik hun doorgaans wek!
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
30-01-2024 12:09
Ha, ik kan je wel helpen met de schermtijd, ik heb het toevallig afgelopen week uitgezocht omdat ik tot veel te laat op mijn telefoon zit 's avonds :biggrin: . Het kan via de iphone zelf, hoeft niet via de KPN app.

- je gaat naar instellingen
- tik op 'schermtijd'
- onder het kopje 'beperk gebruik' zie je verschillende opties. Als je tussen bepaalde uren de telefoon wil beperken, kan dat bij 'apparaatvrije tijd'. Daaronder staat 'applimieten', daar kun je instellen dat je bijv. max 2 uur per dag op social media kan.

Heb ook nog op youtube gekeken voor je, hier kun je zien wat ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=kA_fqz1ecnw
Deze heb ik geprobeerd, ook een pincode ingevoerd, maar het werkt niet. Ik moet er nog maar weer eens naar kijken. Of toch zelf een iphone aanschaffen wellicht??

Of toch maar loslaten en succes ermee. Maar ik vind dat zo lastig, ik vind het zo zonde van hun tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Backpack10 schreef:
31-01-2024 16:15
Deze heb ik geprobeerd, ook een pincode ingevoerd, maar het werkt niet. Ik moet er nog maar weer eens naar kijken. Of toch zelf een iphone aanschaffen wellicht??

Of toch maar loslaten en succes ermee. Maar ik vind dat zo lastig, ik vind het zo zonde van hun tijd!
Oh dat is gek! Dan weet ik het eigenlijk ook niet. Je zou even langs de KPN of Apple winkel kunnen lopen, daar kunnen ze je laten zien hoe het moet (moet je kind/telefoon wel mee, dat is dan weer minder praktisch..)
Alle reacties Link kopieren Quote
milesdavis schreef:
01-02-2024 09:20
Oh dat is gek! Dan weet ik het eigenlijk ook niet. Je zou even langs de KPN of Apple winkel kunnen lopen, daar kunnen ze je laten zien hoe het moet (moet je kind/telefoon wel mee, dat is dan weer minder praktisch..)
Ga ik wellicht doen, dank je!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven