Kobo onthoud pagina vaak niet.

25-03-2020 07:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mijn boeken altijd op mijn iPad met de Kobo app.
Vaak onthoud deze mijn pagina niet dus neem ik als ik stop met lezen een screenshot voor de zekerheid.
Nu deze keer kan ik zelfs mijn hoofdstuk niet terugvinden. Ik ben aan hoofdstuk 13 maar hij springt van 14
naar 18 en weer naar 12...

Ik heb al contact gehad met Bol.com via de chat. Ik kreeg het nummer van de technische dienst maar daar zijn ze blijkbaar nog niet aan het werk.

Ben ik de enige met dit probleem? En zo niet, wat valt er aan te doen?
Ik heb het boek al meerdere keren verwijderd en opnieuw gedownload zonder succes.
App updaten? Of verwijderen en er weer opzetten?
Persoonlijk vond ik de live chat van Kobo erg fijn. Mijn probleem was binnen 1 min opgelost. Maar ze hebben toen (ander probleem) alles moeten resetten waardoor al mijn voortgang weg was. Ook wat al als gelezen stond en de 'tellers' maar dat ging om de kobo reader zelf.

Succes, hopelijk heeft iemand een oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
25-03-2020 07:39
App updaten? Of verwijderen en er weer opzetten?
Persoonlijk vond ik de live chat van Kobo erg fijn. Mijn probleem was binnen 1 min opgelost. Maar ze hebben toen (ander probleem) alles moeten resetten waardoor al mijn voortgang weg was. Ook wat al als gelezen stond en de 'tellers' maar dat ging om de kobo reader zelf.

Succes, hopelijk heeft iemand een oplossing!

Die app heb ik in t verleden al eens verwijderd, ook zonder resultaat.

Ja de chat heb ik deze morgen gedaan maar ze konden mij niet helpen, vandaar de doorverwijzing technische dienst. Maar die slapen nog denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Is je iPad te oud of het geheugen misschien te vol?
Ik denk dat het wel kan helpen om apps op te ruimen.
Ik heb net de kobo app van bol op mijn iPhone gezet en het werkt prima. Zomaar een boek gebladerd en toen app afgesloten en weer opgestart en op de juiste pagina.
Ohw dat is balen! Hopelijk worden ze snel wakker haha!
Hier nog nooit last van gehad, lijkt mij erg vervelend. En als je de pagina markeert? Werkt dat ook niet. Mijn man gebruikt ook weleens mijn account, dus markeer ik mijn pagina's als we samen hetzelfde boek lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen bladwijzerfunctie in de app?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, bij ons werkt het prima.

Staat de laatste IOS wel op je ipad?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik vind de Kobo app helemaal niks, omdat hij ook tussen apparaten niet synchroniseert. Ik vond het aanbod van het abonnement ook niet leuk, dus ik lees al mijn e-books weer via iBooks en koop ze via iTunes. Dat werkt een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een iPad en een -los daarvan - kobo ereader. Werkt perfect.
To, ik denk dat je ebooks wil lezen op je iPad?
Kun je dan Calibre er op zetten, daarmee kun je ook ebooks lezen.
Veel handiger is natuurlijk om een kobo ereader te kopen, kost rond de honderd euro. Maar je hebt geen glimscherm, kun je prima, ook in de zon lezen.
En maar een keer in de vier maanden opladen.

Kijk anders in de app store of er nog andere apps zijn waarmee je ePub kunt lezen.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
25-03-2020 09:11
Ik vind de Kobo app helemaal niks, omdat hij ook tussen apparaten niet synchroniseert. Ik vond het aanbod van het abonnement ook niet leuk, dus ik lees al mijn e-books weer via iBooks en koop ze via iTunes. Dat werkt een stuk beter.

Vreemd, bij ons werkt het prima. Wij zijn heel blij met onze kobo e readers, iPads, iPhone's met een Kobo Plus abonnement. Vriend en ik delen 1 abonnement over 4 apparaten. Hij kan verder waar hij is gebleven, en ik ga verder waar ik ben gebleven. Wel in verschillende boeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Update, in de appstore voor iPad staan verschillende apps waarmee je ebooks lezen kunt :hyper:
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
25-03-2020 09:40
Vreemd, bij ons werkt het prima. Wij zijn heel blij met onze kobo e readers, iPads, iPhone's met een Kobo Plus abonnement. Vriend en ik delen 1 abonnement over 4 apparaten. Hij kan verder waar hij is gebleven, en ik ga verder waar ik ben gebleven. Wel in verschillende boeken.
Hé! Dat lukt mij dus niet. Lijkt me nu voor mijn ouders leuk als ze in mijn kobo-plus abonnement kunnen lezen. Hoe moet je dat doen? We hebben in totaal 3 kobo's, en dan moet het toch mogelijk zijn om de boel te koppelen? maar ik weet niet hoe. Kom er met de info van kobo ook helemaal niet uit eigenlijk. Ben een ontzettende techniek-noob.
Dat ik hier een account heb is al een overwinning!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
25-03-2020 10:09
Hé! Dat lukt mij dus niet. Lijkt me nu voor mijn ouders leuk als ze in mijn kobo-plus abonnement kunnen lezen. Hoe moet je dat doen? We hebben in totaal 3 kobo's, en dan moet het toch mogelijk zijn om de boel te koppelen? maar ik weet niet hoe. Kom er met de info van kobo ook helemaal niet uit eigenlijk. Ben een ontzettende techniek-noob.
Dat ik hier een account heb is al een overwinning!
Je kunt de kobo met kabeltje op pc of iMac aansluiten, op kobo verschijnt dan de vraag ‘verbinden’.
Als je daarna de kobo opent in je computer, kun je epubs kopieren en even in een mapje zetten.
Hierna de ander kobo verbinden en de ebooks daarin plakken.
Koppelen kan dus alleen met een kabel, via conputer.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
@ninanoname,
Het kan zijn dat de ebooks beveiligd zijn, je mag ze geloof ik op drie verschillende apparaten zetten.
Als ze een watermerk beveiliging hebben, moet je ze niet verder verspreiden, daar kun je echt problemen mee krijgen, want jouw gegevens staan dan opgeslagen in het ebook en kunnen niet worden verwijderd.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Kobo ken ik niet ik heb Aldiko en dat werkt prima,je tikt op pagina onthouden en dat doet het goed.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
25-03-2020 10:09
Hé! Dat lukt mij dus niet. Lijkt me nu voor mijn ouders leuk als ze in mijn kobo-plus abonnement kunnen lezen. Hoe moet je dat doen? We hebben in totaal 3 kobo's, en dan moet het toch mogelijk zijn om de boel te koppelen? maar ik weet niet hoe. Kom er met de info van kobo ook helemaal niet uit eigenlijk. Ben een ontzettende techniek-noob.
Dat ik hier een account heb is al een overwinning!

Kobo plus afsluiten via bol.com, maar daar eventueel een aparte account voor aan. En dan met je kobo ereader inloggen met dit bol.com account waar het kobo plus account aan gekoppeld is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-03-2020 08:04
Is je iPad te oud of het geheugen misschien te vol?
Ik denk dat het wel kan helpen om apps op te ruimen.
Ik heb net de kobo app van bol op mijn iPhone gezet en het werkt prima. Zomaar een boek gebladerd en toen app afgesloten en weer opgestart en op de juiste pagina.

Mijn iPad is 2 jaar oud en volledig ge-update. Geheugen ga ik eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
25-03-2020 08:11
Hier nog nooit last van gehad, lijkt mij erg vervelend. En als je de pagina markeert? Werkt dat ook niet. Mijn man gebruikt ook weleens mijn account, dus markeer ik mijn pagina's als we samen hetzelfde boek lezen.

Nee ook niet, al eens geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
25-03-2020 09:38
Heb ook een iPad en een -los daarvan - kobo ereader. Werkt perfect.
To, ik denk dat je ebooks wil lezen op je iPad?
Kun je dan Calibre er op zetten, daarmee kun je ook ebooks lezen.
Veel handiger is natuurlijk om een kobo ereader te kopen, kost rond de honderd euro. Maar je hebt geen glimscherm, kun je prima, ook in de zon lezen.
En maar een keer in de vier maanden opladen.

Kijk anders in de app store of er nog andere apps zijn waarmee je ePub kunt lezen.

Calibre ken ik niet, zal ik eens bekijken.

Ik gebruikte voorheen iBooks maar niet ieder boek van Bol.com kan daarmee gedownload worden. Op hun advies ben ik Kobo gaan gebruiken.
Een ereader zegt me niet veel, ik vind het handig dat ik mijn berichten enzo zie binnenkomen en tussendoor kan forummen enzo :)
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
25-03-2020 16:42
Kobo ken ik niet ik heb Aldiko en dat werkt prima,je tikt op pagina onthouden en dat doet het goed.

Dat zal ik ook eens bekijken. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Ik weet nu dat dit geen gebruikelijk probleem is. Dus ik ga even jullie tips na en hopelijk kan ik weer gewoon lezen daarna :-]
FarFarAway schreef:
25-03-2020 18:05
Calibre ken ik niet, zal ik eens bekijken.

Ik gebruikte voorheen iBooks maar niet ieder boek van Bol.com kan daarmee gedownload worden. Op hun advies ben ik Kobo gaan gebruiken.
Een ereader zegt me niet veel, ik vind het handig dat ik mijn berichten enzo zie binnenkomen en tussendoor kan forummen enzo :)
Daarom koop ik geen boeken meer via bol.com, maar alleen nog via iTunes. Aanbod is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
25-03-2020 19:53
Daarom koop ik geen boeken meer via bol.com, maar alleen nog via iTunes. Aanbod is hetzelfde.

Oh das ook een goeie, ja. Ga ik ook proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven