Muziek op kamer dochter. Wie wil er meedenken?

08-09-2019 10:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil eens meedenken? Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden.

Dochter wordt 9 en wil graag muziek op haar kamer kunnen luisteren.
Nu dacht ik zelf aan een iPhone met spotify (zonder simkaart, maar kan dat wel?) en een WiFi speaker. We zouden dan daar later een simkaart in kunnen stoppen zodat ze ook kan appen. Maar dat is voor ons nu nog te vroeg.

Ze zou het voor haar verjaardag krijgen.

Maar zijn er nog betere mogelijkheden?

Wij hebben zelf sonos, maar dat vind ik wel een erg dure WiFi speaker voor een verjaardag.
Die Ikea WiFispeakers kosten 5 tientjes, zijn prima qua geluid en zien er leuk uit. Wij hebben ze ook voor onze tieners en ze zijn er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
08-09-2019 10:33
Die Ikea WiFispeakers kosten 5 tientjes, zijn prima qua geluid en zien er leuk uit. Wij hebben ze ook voor onze tieners en ze zijn er heel blij mee.
Welke naam hebben die? Ik kan alleen de symfonisk en eneby vinden

Edit: laat maar. Er was nog een pagina. Eneby dus😁
Spotify op iPad met expliciet afgeschermd en een bleu tooth speakertje.
Family abonnement is het handigst.
Mijn kinderen hebben ieder een Google mini op de kamer en we hebben Spotify. Eentje op de tablet, andere kan alleen luisteren als ik thuis ben (op mijn telefoon ook Spotify).
Voordeel: ze kunnen roepen wat ze willen luisteren en zelf playlists aanmaken naar wat ze doen (dus rustig, druk, etc).
Nadeel: dag privacy, dat ding luistert de hele tijd mee(je kunt het uitzetten maar dat vergeten ze steeds. Sta ik hun kamer op te ruimen en in mezelf te mompelen en hoor ik de Wikipedia van Brooke nog door de kamer schallen).
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
08-09-2019 10:37
Spotify op iPad met expliciet afgeschermd en een bleu tooth speakertje.
Family abonnement is het handigst.
Wat en hoe moet ik afschermen?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-09-2019 10:31
Gewoon spotify op de iPad (of eventueel telefoon of laptop) en een goede Bluetooth speaker kopen. Die van JBL zijn bijvoorbeeld goed, ook de wat kleinere. Mijn dochter sleept hem zelfs mee naar de badkamer voor muziek tijdens het douchen (de Flip 4 is waterdicht).
Zou ook mijn tip zijn :-D
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:42
Wat en hoe moet ik afschermen?
Bepaalde muziek.met expliciet lyrics. Wij hebben het niet en het is verbazingwekkend hoeveel liedjes er met penis en piemel te vinden zijn, oa rare liedjes over transsexuelen.
Je moet ze ook geen in-ear doppen geven.


Maar goede draadloze over of on earkoptelefoon met begrenzing.
Werkt hier ook het fijnst voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
lindybopophelia schreef:
08-09-2019 10:13
Je hebt tegenwoordig ook van IKEA.
De boekenplank speaker. Kun je ook van alles op aansluiten.
Die zijn ook van "Sonos" en ik vind ze voor Ikea best duur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:42
Wat en hoe moet ik afschermen?
Alle expliciet teksten (en clipjes) zoals fuck the who in her ass e.d. Gewoon een instelling in het profiel.
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:13
Ze heeft nu een iPad (die van alle kinderen) met spotify en luistert met oortjes. Maar dat laatste vind ik niet handig. Haar oren worden er extreem vies van en het is ook zo direct in het oor. Ik weet niet goed tot in hoeverre dat nou al schadelijk is.
Ik heb vorige week een bluetooth speaker gekocht voor mijn "strijkkamer", in de rest van het huis wel Sonos.
Vond de Sonos te duur voor die paar keer per maand dat ik daar bezig ben. De Jam Zero Chill is niet zo groot, fijn geluid en oplaadbaar. Kan dus meegenomen worden. Heb hem zelf wel op lichtnet aangesloten.
Afbeelding

https://www.coolblue.nl/product/818739/ ... grijs.html

Voor stereo kun je ook 2 kleinere kopen.
https://www.bol.com/nl/p/jam-double-chi ... gL3zvD_BwE

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier hebben we een familie spotify. Dus iedereen heeft zijn eigen account. Ze luisteren met oortjes of een Bluetooth speaker ( of via de goede installatie in de woonkamer)
Wat is er mis met een gewone stereotoren waar ok een USB in kan en eventueel kan koppelen voor Spotify (geen idee of dat kan inmiddels). Waarom zou dat via een ipad of iphone moeten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen oude tablet liggen waar ze muziek op kan luisteren? Mijn iets oudere kind heeft trouwens een wekkerradio en is daar blij mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:27
Goeie! Die boekenplank van Ikea! Ik heb een oude iPhone liggen, dus die kan ik daar dan op aansluiten. Kan idd ook met de iPad eventueel.

Oordopjes of koptelefoon vind ik geen goede optie, ik heb die link gelezen en dat bevestigd wat ik al dacht.
Bovendien is het ook wel goed om te leren dat je de muziek niet zo hard doet dat iedereen er last van heeft.

Ze heeft inderdaad een heel eigen smaak en ook heel breed. Dus dat is prima.
Ik weet niet hoe oud je iPhone is, maar de speaker is geschikt voor iOS 11.4 en hoger.
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:30
Ze maakt dan enorm veel oorsmeer aan. Ik denk doordat die dopjes erin zitten.
Dan geef je toch gewoon een (draadloze) koptelefoon. Heeft de rest ook geen last van haar muziek.
Seriously?
TsumTsum schreef:
08-09-2019 11:33
Wat is er mis met een gewone stereotoren waar ok een USB in kan en eventueel kan koppelen voor Spotify (geen idee of dat kan inmiddels). Waarom zou dat via een ipad of iphone moeten.
Omdat je via een iPad of telefoon spotify kan luisteren en via een stereotoren (op zichzelf) niet.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
08-09-2019 10:15
Zijn cd'tjes en een radio uit de mode?
Ja.
Maar zoon is wel heel blij met mama's cd-collectie. :monkey:

Verder luistert hij vaak via de laptop naar muziekoptredens op youtube.

Alle cd's die we op de laptop hebben opgeslagen heeft hij ook op zijn telefoon gezet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze:
https://www.coolblue.nl/product/810883/ ... zwart.html

En zijn daar heel tevreden over (zeker voor die prijs). In allerlei leuke kleurtjes te koop. Spotify op de tablet en gaan met die banaan :)
TO, heb je de idance al bekeken?
Mijn zoon heeft een tablet en een speaker met Bluetooth. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
08-09-2019 11:50
TO, heb je de idance al bekeken?
Nee! Is die hier al voorbij gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
08-09-2019 10:54
Alle expliciet teksten (en clipjes) zoals fuck the who in her ass e.d. Gewoon een instelling in het profiel.
Ik heb expliciete inhoud uitstaan! Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-09-2019 11:33
Wat is er mis met een gewone stereotoren waar ok een USB in kan en eventueel kan koppelen voor Spotify (geen idee of dat kan inmiddels). Waarom zou dat via een ipad of iphone moeten.
Niks. Ik wist niet dat die mogelijk bestaan, met koppeling naar spotify. Maar dan zul je nog steeds een scherm moeten hebben om te besturen toch?

iPhone is een 4 dacht ik🤔
Alle reacties Link kopieren
Fresh n Rebel heeft mooie een kleine speakertjes in hippe kleuren. JBL heeft ook mooie boxen.

Je kunt ook een setje boxen kopen die met USB stick aan de pc of laptop verbonden kunnen worden (sorry heb niet terug gelezen of ze een laptop of pc heeft)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven