Nepmail ING

18-08-2018 23:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kreeg vandaag een mail van de ING dacht ik, verleng uw toegang tot mobiel bankieren. Ik wilde net inloggen, tot ik besefte dat ik nog helemaal geen toegang had tot mobiel bankieren. Daarvoor moet je toch een app downloaden... Mmmm de site zag er perfect nagemaakt uit. Alleen de link was vreemd deze [...] BE, uit Belgiè dus.
Ik heb ingelogd onder een verzonnen naam met wachtwoord denkjedatikgekben. En hij bleef heel lang hangen. Ik heb hem snel weg geklikt.
Dus opletten ze blijven rommel mailen :mad:, hoe weten ze verdorie mijn email....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2018 08:48
Reden: link verwijderd
5.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alleen al de ´terugkopelservice´. Het rammelt dus nog steeds van de taalfouten. Handig.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Laatst een mailtje van een prins uit Nigeria. Ik vertrouw het niet helemaal. Opletten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon, dat zegt helaas niets. Ik kreeg een keer een mailtje van mijn bank, als reactie op een mail die ik gestuurd had. Het waren maar een paar regeltjes, maar er stonden wel drie knoeperds van taalfouten in. :'(
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
18-08-2018 23:33
Alleen al de ´terugkopelservice´. Het rammelt dus nog steeds van de taalfouten. Handig.
Ha die had ik nog niet gezien :biggrin:
Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-08-2018 23:35
Laatst een mailtje van een prins uit Nigeria. Ik vertrouw het niet helemaal. Opletten dus.
Een prins nog wel, en die vertrouw je niet? He toch, wat onaardig :-o
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ook de site niet invullen met nepgegevens, want op de achtergrond was mijn firewall uitgezet o_o :O .
Het mijn virus/hack programma gedraaid en alles ‘leek’ in orde.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2018 23:47
Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kleurfoutje schreef:
18-08-2018 23:19
Kreeg vandaag een mail van de ING dacht ik, verleng uw toegang tot mobiel bankieren. Ik wilde net inloggen, tot ik besefte dat ik nog helemaal geen toegang had tot mobiel bankieren. Daarvoor moet je toch een app downloaden... Mmmm de site zag er perfect nagemaakt uit. Alleen de link was vreemd deze https://mijning.nl.terugkopelservice.be ... loggen.php. BE, uit Belgiè dus.
Ik heb ingelogd onder een verzonnen naam met wachtwoord denkjedatikgekben. En hij bleef heel lang hangen. Ik heb hem snel weg geklikt.
Dus opletten ze blijven rommel mailen :mad:, hoe weten ze verdorie mijn email....
Waarom klik je dan toch op de link? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Kleurfoutje schreef:
18-08-2018 23:51
Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... chten.html

Je kunt de mail doorsturen naar valse-email@ing.nl
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
18-08-2018 23:53
Waarom klik je dan toch op de link? :confused:
Ja, dat had ik in eerste instantie al gedaan, toen ik er halverwege achterkwam dat dit niet klopte :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ciri schreef:
18-08-2018 23:57
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... chten.html

Je kunt de mail doorsturen naar valse-email@ing.nl
Aha dank je!
Kleurfoutje schreef:
18-08-2018 23:51
Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
Ik heb het op hun FB pagina gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug heb ik ook een valse email van ING gekregen, iets andere inhoud.

Ze vragen het altijd te melden/doorsturen, bij de fraudehelpdesk.
Bij valse-email@fraudehelpdesk.nl
Hier kun je zien welke trucs er nog meer uitgehaald worden : https://www.fraudehelpdesk.nl/
nounou
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2018 23:47
Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
Die heb ik idd ook gehad. Hen zelf helemaal niks bij de abn dus wist dat het nep was. Maar ik zei al tegen mijn vriend als ik die gehad had terwijl ik klant was dan zou ik echt wel gaan twijfelen
ieniemienie123 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 00:24
Reden: Typefout
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
19-08-2018 00:14
Tijdje terug heb ik ook een valse email van ING gekregen, iets andere inhoud.

Ze vragen het altijd te melden/doorsturen, bij de fraudehelpdesk.
Bij valse-email@fraudehelpdesk.nl
Hier kun je zien welke trucs er nog meer uitgehaald worden : https://www.fraudehelpdesk.nl/
Dank je wel, handig !
Alle reacties Link kopieren
Mijning.nl vind ik dan wel weer grappig.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar dingen die onmiddellijk alarmbellen moeten doen rinkelen.
- Geachte heer/mevrouw of klant? Foute boel, jouw bank weet echt wel hoe jij heet. Geachte mevrouw Zijdus, dat is de echte mail van mijn bank.
- Moet je binnen 24 uur/drie dagen/zo snel mogelijk reageren omdat er anders iets vervelends gebeurt? Foute boel. Met die tijdsdruk probeert men je te verleiden.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Dat geachte heer, mevrouw zou nog kunnen. Mailings hoeven niet altijd persoonlijk te zijn. Snel reageren is voor een bank wel foute boel. Zoiets zou alleen kunnen voor een kortingsbon of zoiets
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
19-08-2018 00:03
Ik heb het op hun FB pagina gevraagd.
Oké ja ik zit al een hele tijd niet meer op FB.
Lunaloona schreef:
18-08-2018 23:36
Ceylon, dat zegt helaas niets. Ik kreeg een keer een mailtje van mijn bank, als reactie op een mail die ik gestuurd had. Het waren maar een paar regeltjes, maar er stonden wel drie knoeperds van taalfouten in. :'(
Natuurlijk zegt dat wel wat. De mensen die de teksten op / van de websites schrijven zijn wel ietsje taalgevoeliger dan de gemiddelde klantenservicemedewerker.

Als er in een link of officiële e-mail (naar alle klanten) een spelfout staat....dan vertrouw ik het niet meer.
Zijdus schreef:
19-08-2018 00:31
- Geachte heer/mevrouw of klant? Foute boel, jouw bank weet echt wel hoe jij heet. Geachte mevrouw Zijdus, dat is de echte mail van mijn bank.
Als mijn zorgverzekering mailt dat er digitale post klaarstaat richten ze het ook aan heer, mevrouw. Helemaal niet gek met geautomatiseerde mail.
prada schreef:
18-08-2018 23:47
Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
ABNAMRO stuurt nooit ! mail via je emailadres. Als ze iets te mailen hebben kun je dat zien als je op je rekening inlogt.
Taal-of spelfouten zeggen helaas lang niet alles. Deze briljante zin staat op de fraude-pagina`s van ING:

“Er is geld van jouw rekening afgeschreven zonder dat je daarvoor toestemming heeft gegeven”

Maar inderdaad, de beste bescherming is nooot zo’n link openen, maar altijd zelf via je browser inloggen (en dan niet die URL kopiëren en plakken natuurlijk) en je berichten in je internetbankieren lezen.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 09:02
5.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven