Nieuwe laptop nodig, hebben jullie tips?

22-01-2020 21:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige laptop is redelijk op en ik wil me oriënteren op een nieuwe. Momenteel heb ik een Asus (welk typenummer het is weet ik niet) en hij was altijd prima voor wat ik erop wilde doen: Netflixen, scriptie schrijven, internetten. Verder geen zware dingen zoals games of grote programma's erop.

Ik heb op internet al wat rondgekeken en de keuze is reuze. Ik heb als budget maximaal 500-600 euro in gedachten. Ik heb geen idee wat voor laptop goed is, welk merk aan te raden is en waar ik het beste eentje kan aanschaffen. Hebben jullie misschien tips voor mij? :-D
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
23-01-2020 09:29
Volgens mij neemt hij alleen wat hij nodig heeft.
Let wel: Dit is echt een stuk goedkoper dan een aparte grafische kaart. Die laatste heb je nodig voor zware spellen. Voor alle normaal gebruik kun je prima zonder aparte grafische kaart. Je kunt ook wat extra geheugen erbij nemen, zeg, 8gb minimaal in de laptop; 12 of 16 mag ook. Dat kan hij universeel inzetten om sneller te werken en dat geheugen voor de grafische kaart mis je dan ook niet.
Oké logisch. :) Je hebt het dus over een integrated kaartje, doen de grafische kaarten met eigen geheugen dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-01-2020 23:01
Oké logisch. :) Je hebt het dus over een integrated kaartje, doen de grafische kaarten met eigen geheugen dat ook?
Nee, een aparte grafische kaart met zijn eigen geheugen wordt dat alleen gebruikt voor de grafische kaart.

Dat geheugen gebruik je niet bij films en normaal gebruik (ja, een miniscule fractie). Maar het wordt dan dus ook niet ergens anders voor ingezet.

Je betaalt er wel voor, alsof je een bestelbus koopt en elke keer dat je naar de supermarkt gaat bedenkt 'ik zou zomaar een bankstel kunnen vervoeren'.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2020 20:15
Als hij vanaf het begin al traag was, ligt het dan niet gewoon aan de specs? Is die Dell qua geheugen, processor en soort schijf wel vergelijkbaar of ben je nu een BMW aan het vergelijken met een Fiat Panda?
Dat laatste waarschijnlijk.
Ik kocht destijds zo'n beetje de goedkoopste bij de Mediamarkt.
Kwestie van goedkoop is duurkoop.
When in doubt, the auditor is always right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven