Nieuwe telefoon niet nieuw

16-04-2017 17:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik bij een niet nader te noemen winkelketen een nieuwe mobiele telefoon gekocht. Bij thuiskomst bleek onder het zegel nog een zegel te zitten welke al verbroken was. Ook was het doosje gescheurd (was in de winkel niet zichtbaar door het kartonnen omhulsel om de doos). Omdat alles er verder toch netjes uitzag, folie op het scherm en om de oplader e.d. heb ik de telefoon aangezet met de bedoeling het toestel gelijk te updaten naar Android 7 en toen bleek dat dit al gebeurd was. De telefoon is dus niet alleen maar uit de verpakking geweest bij iemand anders maar is ook echt gebruikt.



Ik ga morgen terug naar de winkel en wil eigenlijk ook gewoon m'n geld terug, dan koop ik de telefoon wel ergens anders. Denken jullie dat ik kans maak om mijn geld terug te krijgen of is dat kansloos? (zag op de website dat de betreffende telefoon in die kleur is uitverkocht in het filiaal waar ik ben geweest en ik wil liever geen andere kleur)
Ik denk dat je kansloos bent. Je hebt geen bewijs dat het zegel al verbroken was.
Ik zou wel teruggaan ja. Foto's maken van de zegels en de verpakking en dat soort dingen.

Als jouw kleur is uitverkocht dan zou mijn dorl ruilen met een andere kleur of hem laten bestellen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat je kans maakt. Heb dit ook eens gehad met een huistelefoon. Ik wilde er telefoonnummers inzetten, bleken er al heel veel nummers in te staan. Ook van de vorige eigenaar, die vertelde de telefoon voor reparatie naar de winkel te hebben gebracht, maar die kreeg toen een nieuwe. En die oude hebben ze dus weer ingepakt en in de winkel gezet. Was ik niet blij mee. Heb daar toen ook echt wat van gezegd en alsnog een nieuwe gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook kunnen dat het een service is van de winkel om de telefoon vast te updaten naar de nieuwste software. Alle folie zat er immers nog op schrijf je?
anoniem_331841 wijzigde dit bericht op 16-04-2017 17:29
Reden: Typefouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de winkel specifiek gevraagd op welke Android versie de telefoon draaide en toen werd verteld dat het Android 6 was. Een vriendin heeft vorige week in dezelfde winkel dezelfde telefoon gekocht en deze draaide ook op Android 6, ze heeft hem zelf geupdate naar Android 7.



Het duurde ook heel lang voor de verkoper terug was uit het magazijn met de telefoon.
Maar hoe bewijs je nu nog dat jij dit niet hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus de vraag, het zal mijn woord tegen dat van hun worden. Maar aan de andere kant zullen ze zelf ook donders goed weten dat dit toestel niet nieuw was.
Alle reacties Link kopieren
Als overduidelijk is dat het een tweedehands apparaat betreft, zou ik ermee teruggaan.



(Vind het dan wel weer grappig dat mensen het nog steeds een telefoon noemen, terwijl bellen zo'n beetje het minste is wat ze ermee doen )
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, natuurlijk kun je deze telefoon retourneren. Ik werk op de klantenservice van een elektronicazaak en uiteraard zou het niet mogen gebeuren dat een artikel dat geretourneerd is door een andere klant weer verkocht wordt. Helaas komt het wel eens voor dat deze per ongeluk verkocht wordt en wordt er nooit moeilijk gedaan als de klant ermee terug komt.
Don't complain, don't explain.
Alle reacties Link kopieren
Dan hoop ik dat ze daar bij 'mijn' zaak ook niet moeilijk over doen.
quote:pejeka schreef op 16 april 2017 @ 18:17:

Als overduidelijk is dat het een tweedehands apparaat betreft, zou ik ermee teruggaan.



(Vind het dan wel weer grappig dat mensen het nog steeds een telefoon noemen, terwijl bellen zo'n beetje het minste is wat ze ermee doen )Je bedoelt een multifunctional tracking and datamining device? ...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat ze zeggen: 'je bent toch niet gek?'
Alle reacties Link kopieren
Als het toestel door de vorige eigenaar is ge-update kan je dat volgens mij terugzien in een logbestand. Die datum ligt dan voor jouw aankoop, en dat is dan meteen jouw bewijs.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Was het misschien een "refurbished" telefoon?



Wat is refurbished
Heb ik ook een keer gehad. Vond het al gek dat er geen folie op het toestel meer zat en vond later allerlei bestanden van apps die erop hadden gestaan. Terug gegaan met de mededeling dat ik geen 2de hands toestel wil maar een nieuwe. Kreeg zo een nieuwe mee.
Alle reacties Link kopieren
@Alixane, goede tip! De vraag is alleen waar vind ik dat logbestand?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren terug gegaan naar de winkel. De dame die mij hielp heeft uitgebreid overleg gehad met haar leidinggevende en uiteindelijk heb ik het aankoopbedrag terug gehad.
Alle reacties Link kopieren
En excuses voor het verkopen van een tweedehands toestel voor de nieuwprijs?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Fijn dat het is opgelost.
Er zaten 2 zegels op? Dat moet genoeg bewijs zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven