Nieuwe tv: 32 of 43 inch?

17-09-2020 16:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd en ga een nieuwe tv kopen. Mijn ex houdt onze tv, vandaar. Die is 32 inch en heb ik altijd wat klein gevonden, ook omdat de kijkafstand vrij groot was. Maar nu is de kijkafstand minder: ongeveer 2,40. En nu twijfel ik over welk formaat ik zal aanschaffen. Die tabelletjes op internet heb ik gevonden en daar is 43 prima met mijn kijkafstand....maaaaaar ik lees overal dat het met 4K weer anders is en dan snap ik de tabellen niet meer. De meeste tv’s zijn tegenwoordig 4K en de tv waarop ik mijn oog heb laten vallen is ook 4K.

Wat raden jullie aan?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Groot is mooi en veel is lekker.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 40 inch op 3,5 meter afstand en is prima. Als ik nu weer zou kopen zou ik misschien 43 nemen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Een enorm hoofd op de televisie zoveel groter dan de natuur vind ik maar niks.
Als je heel veel tv kijkt en daar echt heel veel waarde aan hecht zou ik de grote nemen.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
17-09-2020 16:32
Als je heel veel tv kijkt en daar echt heel veel waarde aan hecht zou ik de grote nemen.
Heel veel is overdreven, maar ik kijk graag series en films. Ik neig inderdaad naar de grote.
't Is al met al een heel gedoe
Wat is de kijkafstand?

43 inch is momenteel echt aan de kleine kant. Ik denk dat 55-65 inch momenteel het meest verkocht is. En ook voor een goede 65 inch betaal je niet heel veel.

En ik zou voor Oled kiezen. Liever een 55 Oled dan een 65 Led.
Alle reacties Link kopieren
Als de 43 inch mooi in je woonkamer staat, zou ik die nemen. Een tv is niet zo heel snel te groot qua kijk plezier vind ik (zie bioscoop).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt voor een 43 inch gaan. Ik had hiervoor een 32inch, en die vond ik prima. Maar een 43 inch went enorm snel, en ik zou niet meer terug willen :-)
Heb zelf een Oled, 55inch. Kijkafstand wel verder dan jij. 43 is echt wel groot zat lijkt mij, voor de afstand de je aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op ongeveer dezelfde afstand 50 inch, super blij mee :-)
Wij kijken zelden tv maar hebben er wel een hangen. Een 55 inch.

Die vond ik eerst te groot, maar nu wel fijn. Wij zitten er denk ik zo'n 3,5-4 meter vanaf.
32.

Maar goed, ik vind die grote schermen die je halve muur in beslag nemen dan ook afschuwelijk ;-)
Star3 schreef:
17-09-2020 16:54
32.

Maar goed, ik vind die grote schermen die je halve muur in beslag nemen dan ook afschuwelijk ;-)
:lol:
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
17-09-2020 16:54
:lol:
Ja, vind ik ook niet mooi, zo’n groot zwart vlak.
't Is al met al een heel gedoe
Wij zitten op dezelfde afstand en hebben een 43 inch. Kleiner zou ik te klein vinden, groter te onhandig in onze woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ook 43 zou ik te klein vinden. 55 is een veel voorkomende grootte en 4K komt pas tot zijn recht bij de wat grotere tv's.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
17-09-2020 16:54
32.

Maar goed, ik vind die grote schermen die je halve muur in beslag nemen dan ook afschuwelijk ;-)
Als hij niet aan is hang je er een schilderij overheen. Twee schroeven aan de achterkant van de schilderijlijst en die haak je over de bovenlijst van je teevee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-09-2020 17:11
Als hij niet aan is hang je er een schilderij overheen. Twee schroeven aan de achterkant van de schilderijlijst en die haak je over de bovenlijst van je teevee.

Of je koopt deze Samsung :heart:

https://www.samsung.com/nl/tvs/the-frame/art-mode/
Ik zie nu de kijkafstand, overheen gelezen. Met deze kijkafstand is 43 inch echt minimaal. 65 inch zou ideaal zijn bij 4k.

Misschien toch maar de tussenvorm: 55 inch?
Alle reacties Link kopieren
32 inch.

Ik vind te grote schermen die half je leefkamer in beslag nemen en je buren doen vergaan van 't kabaal - hoe groter, hoe luider lijkt het meestal - 3 keer niks.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
17-09-2020 17:33
32 inch.

Ik vind te grote schermen die half je leefkamer in beslag nemen en je buren doen vergaan van 't kabaal - hoe groter, hoe luider lijkt het meestal - 3 keer niks.
Als een 43 inch de halve kamer in beslag neemt zou ik gaan verhuizen hoor.

En er is geen enkel verband tussen grootte en lawaai. Alle schermen zijn niet geschikt om veel lawaai te maken. Daarom hebben de meeste mensen het geluid via een receiver en losse luidsprekers lopen. En die receiver interesseert het weer niets welk scherm jij naar kijkt.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
17-09-2020 17:20
Ik zie nu de kijkafstand, overheen gelezen. Met deze kijkafstand is 43 inch echt minimaal. 65 inch zou ideaal zijn bij 4k.

Misschien toch maar de tussenvorm: 55 inch?
Misschien een bril met ingebouwde verrekijker?
32 inch hangt hier op de slaapkamer :mrgreen: dat zou ik zelf niet doen. Maar ik vind 43 inch ook nog best klein. In onze woonkamer hangt 55 en we zitten er zo’n 3,5 meter vanaf. Man wil een 65 inch, tv krijgt wat kuren en als er dan toch een nieuwe komt wil hij een grotere. Ik vind het prima, we kijken veel tv en ik vind het lekker kijken op zo’n groot beeld :)
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
17-09-2020 17:15
Of je koopt deze Samsung :heart:

https://www.samsung.com/nl/tvs/the-frame/art-mode/
:) Ik denk dat je bij de laatste tv's ieder plaatje wat je op je computer hebt erop kan weergeven maar een speciale applicatie met een passepartout zodat je niet hoeft te zoeken is natuurlijk ook hartstikke mooi.

Ik vind die laatste tv's sowieso veel eleganter dan vroeger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven