Nieuwe tv: 32 of 43 inch?

17-09-2020 16:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd en ga een nieuwe tv kopen. Mijn ex houdt onze tv, vandaar. Die is 32 inch en heb ik altijd wat klein gevonden, ook omdat de kijkafstand vrij groot was. Maar nu is de kijkafstand minder: ongeveer 2,40. En nu twijfel ik over welk formaat ik zal aanschaffen. Die tabelletjes op internet heb ik gevonden en daar is 43 prima met mijn kijkafstand....maaaaaar ik lees overal dat het met 4K weer anders is en dan snap ik de tabellen niet meer. De meeste tv’s zijn tegenwoordig 4K en de tv waarop ik mijn oog heb laten vallen is ook 4K.

Wat raden jullie aan?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
17-09-2020 17:33
32 inch.

Ik vind te grote schermen die half je leefkamer in beslag nemen en je buren doen vergaan van 't kabaal - hoe groter, hoe luider lijkt het meestal - 3 keer niks.
Waarschijnlijk bedoel je dat er wat meer bas in zit; maar die kan je toch wegdraaien? In Instellingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De tegenwoordige 32 inch tv's zijn kleiner dan de vroegere 32 inch. Dat komt omdat de lijst veel smaller is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
madamzonderm schreef:
17-09-2020 17:37
Misschien een bril met ingebouwde verrekijker?
?
Alle reacties Link kopieren
Als je aarzelt tussen twee maten tv dan raad ik aan de grootste te nemen en dan nog minstens één maat groter. Anders krijg je spijt. Dan is de kans groot dat je binnen een jaar weer bij Coolblue of Mediamarkt tv's staat te kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ongeveer dezelfde kijkafstand, dat is niet heel ver.
En ik heb 43 inch, kleiner had misschien ook gekund, maar ik vind deze prima
Ik raad je toch aan om even naar een winkel te gaan, om wat gevoel bij het formaat te hebben.

Ik ben ook van team minimaal 55 inch.
Alle reacties Link kopieren
Hier 40 inch en 5 meter afstand. Ik vind grote tv's lelijk maar zou ook niet voor te klein gaan.

Kun je geen kartonnen doos of een zwarte vuilniszak op maat knippen, ophangen en kijken hoe dat uitvalt?
huisduif wijzigde dit bericht op 17-09-2020 19:34
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
17-09-2020 18:32
Ik heb ongeveer dezelfde kijkafstand, dat is niet heel ver.
En ik heb 43 inch, kleiner had misschien ook gekund, maar ik vind deze prima

Ik heb ook deze kijkafstand en mijn tv is 32 inch. Dat gaat op zich goed, ik heb deze tv al jaren, maar een volgend exemplaar zal wel groter zijn. Waarschijnlijk ook 43 inch. Veel groter vind ik niet mooi in mijn woonkamer.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Hier zo'n 3.5m afstand en we hebben een 49 inch. Dat leek me eerst belachelijk groot, maar ik vind 'm perfect. We hebben ook zo'n muurbeugel (inclusief soundbar) erbij. Daardoor kan de tv ook nog een paar kanten op.
Man had liever nóg groter gewild. Gezien onze gezamelijke voorliefde voor series en films, snap ik het wel.

Zoals iemand al voorstelde: maak een nep tv van karton/papier/kranten in beide groottes. Dat geeft net een aardig beeld van wat in jouw woonkamer past.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groter, hoe beter.

Onze 75-inch TV heeft een schilderij modus. Echt heel mooi. Geen zwart vlak, maar een mooie foto uit de galerij of een eigen foto. Eventueel met subtiel klokje.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliwel voor jullie reacties! Ik heb een tv besteld van 43 inch. 55 lijkt me te groot. 32 te mini. Denk dat het wel fijn tv kijken wordt zo!
't Is al met al een heel gedoe
malibu82 schreef:
17-09-2020 19:27
Ik heb ook deze kijkafstand en mijn tv is 32 inch. Dat gaat op zich goed, ik heb deze tv al jaren, maar een volgend exemplaar zal wel groter zijn. Waarschijnlijk ook 43 inch. Veel groter vind ik niet mooi in mijn woonkamer.
Ik had eerst ook 32. Wist niet beter. Maar vind nu 43 fijn
malibu82 schreef:
17-09-2020 19:27
Ik heb ook deze kijkafstand en mijn tv is 32 inch. Dat gaat op zich goed, ik heb deze tv al jaren, maar een volgend exemplaar zal wel groter zijn. Waarschijnlijk ook 43 inch. Veel groter vind ik niet mooi in mijn woonkamer.
Ik had eerst ook 32. Wist niet beter. Maar vind nu 43 fijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven