Nintendo accu vraag

07-06-2022 15:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan iemand mij helpen?

Wij hebben een Nintendo ds lite spelcomputer. Hiervan is de accu leeg en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Alleen kan ik geen officiële website vinden om een accu te kopen. Weet iemand waar je een zo'n originele accu kunt kopen? Of heeft iemand ervaring met een ander merk? Hieronder de gegevens van de accu die wij nu hebben.

Nintendo
USG-300
3.7V
Rechargeable battery
1000m Ah
Li-ion battery
Gebruik en laad de batterij alleen met USG-001

Van een ander merk kan ik wel accu's vinden, alleen dan zit ik met het aantal ampère. Die zijn vaak 2000m of minder dan 1000m. Maar dan ben ik bang dat de spelcomputer zelf, stuk gaat. Vanwege gebruik van een niet originele batterij.
Mariods.nl heeft misschien wel wat, je kan ze ook mailen, hele fijne 2e hands shop.

https://www.mariods.nl/nintendo-ds-winkel.php

En anders toch een replacement battery van bol.com ofzo kan meestal geen kwaad hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het aantal mAh geeft de capaciteit van de batterij aan. In principe geldt: hoe hoger, hoe meer energie er in de batterij kan en dus hoe langer je apparaat het erop doet. Van een hogere of lagere capaciteit gaat het apparaat niet stuk.
Een slechte kwaliteit batterij kan een apparaat wel stuk maken. Maar in dit geval, met een relatief oud en niet erg duur apparaat, zou ik zelf er zo eentje van 8 euro kopen. Als je al een originele zou kunnen vinden, kost die meer dan je ds nog waard is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties!

@LuciFee2022, ik zie op de link dat daar de mAh 850 is. En qua prijs niet veel verschil met een nieuwe van een ander merk.

@kersensnoep, je hebt gelijk qua waarde van het apparaat, daar had ik eigenlijk nog niet overna gedacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan hem opladen hè ;)
Je kan gewoon die andere accu's kopen hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
07-06-2022 17:16
Je kan hem opladen hè ;)
:idee:

I know, maar dat doet hij dus niet meer. Lampje brand rood en blijft rood, ook na een hele nacht opladen.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
07-06-2022 17:16
Je kan gewoon die andere accu's kopen hoor.


Ik heb nu op "grandado" een nieuwe gekocht met 2000mAh. Alleen zag ik later pas dat er een levertijd op zit van zo'n 25 dagen :facepalm: . Nou ja .... is niet anders, wie weet valt het mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-life22 schreef:
07-06-2022 20:04
Ik heb nu op "grandado" een nieuwe gekocht met 2000mAh. Alleen zag ik later pas dat er een levertijd op zit van zo'n 25 dagen :facepalm: . Nou ja .... is niet anders, wie weet valt het mee.
Ja, dat is een dropshipper. Het enige dat zij doen is je bestelling doorgeven aan een bedrijf in China. Je krijgt die accu dus rechtstreeks uit China, maar dan tegen een veel hogere prijs dan wanneer je het daar zelf had besteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kersensnoep schreef:
07-06-2022 22:43
Ja, dat is een dropshipper. Het enige dat zij doen is je bestelling doorgeven aan een bedrijf in China. Je krijgt die accu dus rechtstreeks uit China, maar dan tegen een veel hogere prijs dan wanneer je het daar zelf had besteld.

Deze kost 12 euro, inclusief een schroevendraaier (die blijkbaar speciaal daarbij hoort, heel handig als je die erbij krijgt, nadat je hem zelf al open hebt gemaakt, omdat je anders niet weet welke accu je moet bestellen) en verzendkosten of nou ja "gratis". Als ik track and trace wou, moest ik nog 5 euro bijbetalen.

We gaan het zien 😁

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven