NL alert

03-12-2018 14:25 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag om 12.00 was weer de NL alert test, waarbij iedereen die NL alert heeft een bericht krijgt.

Ik heb gisteravond gekeken wat ik moest doen om het in te stellen. Ik lees overal op internet dat samsungs na 2012 automatisch NL alert hebben en dat je dan dus niks hoeft te doen. Ik heb een samsung telefoon uit 2017 dus ging ervan uit dat het dan goed was, maar ik heb geen bericht gekregen.

Mijn telefoon heeft bereik, geen lege accu en stond om 12.00 niet uit(wel stand-by). Ik las dat er op bepaalde plekken in nederland problemen zijn met NL alert, maar ik niet op één van die plekken.

Hoe kan het dat ik toch geen bericht krijg?
Of moest ik echt om 12.00 precies op mn telefoon kijken?
Ik kreeg wel bericht, echt hysterisch hard.
Mijn katten waren helemaal van het pad af.
Je kan het echt niet gemist hebben hoor. En anders had je wel een notificatie in beeld staan.
Misschien werkte de test dus niet voor iedereen.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 14:30
67.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was net even voor een dutje in slaap gevallen begint mijn telefoon inene hard te loeien.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-12-2018 14:27
Ik kreeg wel bericht, echt hysterisch hard.
Mijn katten waren helemaal van het pad af.
Je kan het echt niet gemist hebben hoor. En anders had je wel een notificatie in beeld staan.
Mijn geluid staat wel uit(dom, maar heb ik niet aan gedacht). Maar dan zou ik idd verwachten dat ik nog wel een bericht zie als ik later op mn telefoon kijk...
Vorige maand geen bericht. Deze keer wel. Ik heb intussen geen instellingen verandert. Ik was alleen op een andere locatie.
Strawberrylime schreef:
03-12-2018 14:30
Mijn geluid staat wel uit(dom, maar heb ik niet aan gedacht). Maar dan zou ik idd verwachten dat ik nog wel een bericht zie als ik later op mn telefoon kijk...
Dan had je dus wel een bericht in je scherm gezien, als je hem wel had ontvangen.

Ik had dus geluid en een bericht.
Kijk eens op de officiële site

https://www.crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
03-12-2018 14:30
Mijn geluid staat wel uit(dom, maar heb ik niet aan gedacht). Maar dan zou ik idd verwachten dat ik nog wel een bericht zie als ik later op mn telefoon kijk...
Mijn geluid staat standaard uit, daar komt hij dwars doorheen kan ik je melden. Ding ging hysterisch geluid maken en keihard zoemen... (tot je hem uitdrukt :-| ) dus je kunt hem niet gemist hebben. Kijk even op de site van nl alert wat je kunt doen als je niks ontvangen hebt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
03-12-2018 14:30
Mijn geluid staat wel uit(dom, maar heb ik niet aan gedacht). Maar dan zou ik idd verwachten dat ik nog wel een bericht zie als ik later op mn telefoon kijk...

Mijn oude samsung gaf 1x bericht, middenin de nacht toen het geluid uitstond. Het was gevaarlijk glad buiten. Echt, ik had ook nog wel een uurtje willen slapen, maar hij deed het dus. Daarna nooit weer, trouwens. Niet met de maandelijkse test en ook niet toen ik ergens was en mijn hele gezelschap wél een berichtje kreeg. (en dat gezelschap kwam net als ik niet uit de buurt van waar we toen waren)

Nu gaf mijn telefoon (weer samsung) wel een berichtje op scherm, maar geen geluid. Mijn samsungwatch hield dan weer niet op met trillen, tot ik dat handmatig afzette.
Later is nu
Ik was toevallig net in de Bijenkorf toen die af ging. Halve winkel in rep en roer :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh en bij mijn oude telefoon had ik de instellingen een aantal keren gecheckt, alles stond goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
03-12-2018 14:34
Mijn geluid staat standaard uit, daar komt hij dwars doorheen kan ik je melden. Ding ging hysterisch geluid maken en keihard zoemen... (tot je hem uitdrukt :-| ) dus je kunt hem niet gemist hebben. Kijk even op de site van nl alert wat je kunt doen als je niks ontvangen hebt.
Bij mij stond het geluid uit, maar trillen stond aan. Ik had dus geen geluid, wel getril.
Ik zit in een soort kantoortuin en hier gingen zo'n 40 telefoons ineens hysterisch af :rofl:
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
03-12-2018 14:37
Bij mij stond het geluid uit, maar trillen stond aan. Ik had dus geen geluid, wel getril.
Ik zit in een soort kantoortuin en hier gingen zo'n 40 telefoons ineens hysterisch af :rofl:
:rofl:

Ik lag te slapen (heb nachtdienst), dus gelukkig maar één hysterische telefoon...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Dochter had dus ook geen melding. We waren drie km bij elkaar vandaan.
Nou ik lag net in bed met mijn dreumes en mijn telefoon begon zo hard te trillen dat ik zo enorm ben geschrokken dat het mij niet meer lukte om in slaap te vallen. :cry: En nu ben ik vet moe. Stomme alert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Samsung telefoon is ook uit 2017 en die is automatisch ingesteld. Dat wist ik de eerste keer niet, dus ik schrok enorm.

Vandaag had ik alles uit staan qua lichten en geluid. Maar dat maakt voor het alert niet uit. Man man man, wat een lawaai. Had geluid en een bericht.

Misschien kan je nogmaals proberen de stappen te volgen om het alert aan te zetten? Als dat niet lukt zou je je telefoon terug kunnen zetten naar fabriekstand. Let wel: dan moet je dus alles opnieuw instaleren. Zorg dat je foto's, telefoonnummers, wachtwoorden en andere belangrijke dingen hebt opgeslagen.
HermioneJeanGranger schreef:
03-12-2018 14:30
Vorige maand geen bericht. Deze keer wel. Ik heb intussen geen instellingen verandert. Ik was alleen op een andere locatie.
Het is ook niet elke maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in juni bericht gekregen en vandaag weer.
Ik heb vandaag voor het eerst bericht gekregen. Het was ook niet te missen! Mijn geluid staat standaard op stil en mijn telefoon begon hysterisch kabaal te maken. Ik schrok me rot!
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen zou klopt het dus idd niet. Ik zal kijken of ik iets in mijn instellingen kan veranderen, ookal hoor ik hier dat ik er niet veel aan gemist heb. :)
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
03-12-2018 14:36
Op welke plekken werkte het niet? Ik heb ook niets ontvangen, wel de juiste instellingen (iPhone).
Utrecht en Flevoland vlgns mij.
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
03-12-2018 14:57
Ik heb in juni bericht gekregen en vandaag weer.
Ja ik ook, het is inderdaad niet elke maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in mijn instellingen dat noodberichten gewoon aanstaat. Het enige is dat ik bij de app "berichten" de machtiging "locatie" uit heb staan. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven