Noise cancelling koptelefoon of oordopjes en welk merk?

28-06-2020 14:51 96 berichten
Hoi,

Ik weet dat er meerdere topics over zijn alleen kan ik deze niet terugvinden op een topic uit 2016 na.
Ik wil een noise cancelling koptelefoon kopen enkel ben ik aan het twijfelen over het merk is en hoelang gaat de accu mee? En wat kost het ongeveer en wat zijn jullie ervaringen?
Nu ben ik aan het twijfelen over een over ears koptelefoon of oordopjes.
De reden voor twijfel is dat ik ze ook wil gebruiken in het vliegtuig en slapen met zo'n groot ding op mijn hoofd vind ik niet echt wat. Ik weet dat over ears beter dempt, maar ik dacht als ik thuis wil studeren kan ik altijd de in ears in doen en zo'n bouwmarkt gehoorbeschermer overheen doen. Zal dat hetzelfde effect geven? En ja ik weet dat het er niet uitziet , maar ben toch thuis. Maar aan de andere kant zal ik waarschijnlijk vaker in een rumoerige omgeving studeren en dan weet ik niet of in ears voldoende dempt en om dan met zo'n bouwmarkt ding op mijn hoofd te zitten vind ik ook niet echt wat dus dillema. Overigens heb ik sinds een half jaar tinnitus en dat maakt goede demping in het vliegtuig wel heel belangrijk. Met het audiologisch centrum is besproken dat ik een noise cancelling koptelefoon kan gebruiken mits ik uiteraard het geluid niet te hard zet.
Besteld en als het goed is dan komt het morgen binnen. :-)
Alle reacties Link kopieren
over ear van senheiser (momentum)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sony WH-1000XM3 gehad, maar heb 'm uiteindelijk teruggestuurd. De noise canceling was echt magisch, maar ik kon niet wennen aan wat het cabin pressure effect wordt genoemd. Hierbij worden je hersenen o.b.v. het geluid wat je oren registreren voor de gek gehouden en 'denken' dat er een drukdaling in je omgeving is zoals het geval is bij een opstijgend vliegtuig. En net als een echte drukdaling een onprettig gevoel oplevert, had ik dat bij deze koptelefoon ook.

Sommige mensen hebben er last van, anderen niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook helemaal fan van die Sony. Heb hem sinds 2 weken en kan echt niet meer zonder. Heerlijk ook voor iemand die prikkelgevoelig is in een kantoortuin. <3
Ik zou even wachten, de Sony WH-1000XM4 is bijna te koop.
Alle reacties Link kopieren
Deze moet je hebben:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bose i20 - in ear. Daar heb ik totaal geen opgesloten gevoel van, wat ik met over ear wel heb. Ik kan er overigens ook mee slapen.
Sinds maandag binnen en ben er tot nu toe ontzettend blij mee. Wat is Noise Cancelling goed op deze koptelefoon. Het is gewoon stil en ik woon op een luiddruchtige plek. Tot nu toe een enorme fan. Het geluid vind ik wat minder, maar niet heel slecht, maar heb eerder oortjes van sony gehad en een mp4 en daar was het geluid vele malen beter van, maar ik wilde een goede noise cancelling. Ik merk wel als ik het afzet dat het geluid vn buiten dubbel zo hard binnen komt en dat is wel iets om rekening mee te houden dus alleen gebruiken voor leren of luiddruchtige momenten. Heel prettig dat ik nu een beetje zelf de hoeveelheid geluid kan regelen.
Hoe laden jullie de kopelefoon op? De batterij is leeg en het lukte niet om het met usb adapter in het stopcontact op te laden. Ik laad het de koptelefoon nu op via de laptop ( las ik bij Sony) maar dat vind ik heel erg onhandig en het gaat nog langzaam ook.
Alle reacties Link kopieren
Al met een andere USB adapter geprobeerd? Bij mij werkt dat prima.
OohBoy schreef:
04-07-2020 09:39
Al met een andere USB adapter geprobeerd? Bij mij werkt dat prima.
Je bedoelt zo'n stekker met een USB opening? Nee, dat werkte dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
04-07-2020 09:45
Je bedoelt zo'n stekker met een USB opening? Nee, dat werkte dus niet.

Daarom mijn vraag, heb je er verschillende geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
04-07-2020 09:45
Je bedoelt zo'n stekker met een USB opening? Nee, dat werkte dus niet.
Oh wat raar, zo laadt ik ook op. Ik heb er een aantal, oa een van IKEA maar nooit problemen gehad
OohBoy schreef:
04-07-2020 09:48
Daarom mijn vraag, heb je er verschillende geprobeerd?
Oh sorry, ik had over het woord andere heen gelezen. Nee. Ik heb er een en mijn telefoon laadt wel op dus ga zo even naar de Hema om een andere te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
04-07-2020 09:01
Hoe laden jullie de kopelefoon op? De batterij is leeg en het lukte niet om het met usb adapter in het stopcontact op te laden. Ik laad het de koptelefoon nu op via de laptop ( las ik bij Sony) maar dat vind ik heel erg onhandig en het gaat nog langzaam ook.
Ik laad 'm ook op met de eerste de beste adapter die ik in de buurt heb. Of ik stop 'm rechtstreeks in een USB poort van m'n stopcontact. Nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
04-07-2020 10:12
Oh sorry, ik had over het woord andere heen gelezen. Nee. Ik heb er een en mijn telefoon laadt wel op dus ga zo even naar de Hema om een andere te kopen.

Heb je er maar eentje dan? Ik kom om in die dingen. :P
OohBoy schreef:
04-07-2020 15:42
Heb je er maar eentje dan? Ik kom om in die dingen. :P
Ja, ik heb er nog maar eentje. De vorigen zijn vergaan door het gebruik van een adapter die ik nodig had in een andere land en denk dat ze niet goed tegen het aan-en uitzetten van de elektra, of 47 graden of een combi van alle factoren dus toen had ik er nog maar eentje over. :-)
In elk geval heb ik nu een andere en koptelefoon laadt op dus het lag inderdaad aan de adapter.
Het lag aan de adapter en inmiddels ligt mijn koptelefoon op te laden nadat ik een nieuwe adapter heb gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je keuze al gemaakt, maar voor wie hier later nog terugkomt, wil ik toch ook even een andere optie meegeven.

In het vliegtuig is een over ear echt de enige optie. Noise cancelling op in ears is gewoon erg matig, leuk als gadget, maar absoluut niet als noise cancelling in een omgeving als een vliegtuig waarbij je echt flink omgevingsgeluid moet uitfilteren.

De over ear schelp houdt al een hoop van het geluid tegen, dat raak je kwijt met in ear. Bovendien kan er in die in ears veel minder technologie door de afmetingen.

Voor in het vliegtuig heb je als je het goed wil doen maar twee opties: de Sony 1000xm3 of de Bose 700. De 700 is de opvolger van de Quiet Comfort 35 van Bose en die Quiet Comfort is het toestel dat je ziet als je door het vliegtuig heen en weer loopt bij een groot deel van de regelmatige reizigers op hun hoofd :). Die is nu dus vervangen.

De nieuwe Bose en de Sony ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit. Ik ben erg blij met de Bose 700, maar ik hoor ook uitsluitend goede verhalen over de Sony. Wat ik erg prettig vind van de Bose (weet niet of de Sony dat ook heeft), is dat hij met twee Bluetooth toestellen gelijktijdig verbinding kan houden. Normale koptelefoons kunnen dat maar met één toestel tegelijk. Dat is erg fijn als je bijvoorbeeld een film kijkt op je iPad en dan gebeld wordt op je telefoon. Dat gaat gewoon vanzelf goed.

Batterijduur is echt fantastisch. Telkens als je hem opzet geeft hij aan hoeveel uur je nog te gaan hebt. Max is rond de 12 uur, dus dat is echt een hoop. Laadt via usb-kabeltje op. Nooit last met de batterijduur gehad. Daarnaast vind ik het handig dat er een knopje op zit waarmee je de noise cancelling sterkte kunt regelen of zelfs uit kunt zetten. Wel prettig als je bijvoorbeeld ergens heen fietst of nog met iemand wil kunnen communiceren. Als je de noise cancelling uit zet, gebruikt het systeem microfoons om geluid van buiten te versterken omdat door de isolatie van de oorschelp je geluid van buiten sowieso niet goed hoort anders.

Ik heb ook wel eens een dutje mee gedaan, maar het blijft een groot apparaat. Maar dat hou je ook met een in ear, die is misschien wel kleiner, maar omdat de oortjes in je gehoorgang zitten ligt het alsnog niet fijn als je er op gaat slapen. Dit is gewoon iets waar je niet echt een middenweg hebt: je kunt geen goede noise cancelling krijgen voor in een vliegtuig, en er ook comfortabel mee kunnen slapen.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 01:10
19.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
28-06-2020 16:02
Over ear heeft dus tot nu te de voorkeur. Ik ga eens goed naar de Sony kijken. Bedankt voor de suggesties en adviezen.
Wat ik mij eingeijk net afvroeg. Kan je de noise cancelling functie ook gebruiken zonder muziek dus dat je de koptelefoon enkel als gehoorbeschermer gebruikt?
Nee, het is geen gehoorbeschermer. Als je gehoorbescherming wil hebben, koop dan fatsoenlijke, goedgekeurde bescherming. Dan weet je ook hoeveel dB dat dempt en kun je er ook echt iets mee. Je hebt al tinnitus, lijkt me dat je niet meer risico wil lopen met je gehoor.

Dus koop een goede koptelefoon als je geen last wil hebben van omgevingsgeluid, en koop goede gehoorbeschermers als je je oren tegen hard geluid wil beschermen. Dat zijn twee verschillende doelen en daar heb je dus ook twee apparaten voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
NosceTeIpsum schreef:
29-06-2020 06:53
Ik heb de Sony WH-1000XM3 gehad, maar heb 'm uiteindelijk teruggestuurd. De noise canceling was echt magisch, maar ik kon niet wennen aan wat het cabin pressure effect wordt genoemd. Hierbij worden je hersenen o.b.v. het geluid wat je oren registreren voor de gek gehouden en 'denken' dat er een drukdaling in je omgeving is zoals het geval is bij een opstijgend vliegtuig. En net als een echte drukdaling een onprettig gevoel oplevert, had ik dat bij deze koptelefoon ook.

Sommige mensen hebben er last van, anderen niet.
Moest ik de eerste keer lange vlucht met zo’n ding op ook even aan wennen. Is bij mij overigens na een paar keer dragen helemaal verdwenen en nu nooit meer last van. Had dit overigens alleen in het vliegtuig, niet als ik hem gewoon droeg.
Ik gebruik zelf de laatste versie van de AirPods. Echt uitstekende noise cancelling en geluidskwaliteit. Daarnaast zeer handig in gebruik, portable (toch handig met vliegen) en met de meegeleverde case die kan laden heb je nooit een gebrek aan accuduur, ook niet als je richting Nieuw-Zeeland gaat.

Heb ook over ear liggen en die wordt nu alleen nog maar gebruikt door mijn dochter, aangezien de AirPods gewoon niet onder doen voor de over ear.

Wellicht dat het een paar jaar terug zo was dat in ear niet kon tippen aan over ear, maar dat is niet meer het geval.
Stampertje12 schreef:
06-07-2020 01:04
Nee, het is geen gehoorbeschermer. Als je gehoorbescherming wil hebben, koop dan fatsoenlijke, goedgekeurde bescherming. Dan weet je ook hoeveel dB dat dempt en kun je er ook echt iets mee. Je hebt al tinnitus, lijkt me dat je niet meer risico wil lopen met je gehoor.

Dus koop een goede koptelefoon als je geen last wil hebben van omgevingsgeluid, en koop goede gehoorbeschermers als je je oren tegen hard geluid wil beschermen. Dat zijn twee verschillende doelen en daar heb je dus ook twee apparaten voor nodig.
Ik bedoelde niet dat ik deze als gehoorbeschermer kan gebruiken. Ik begrijp de verwarring, maar of ik het apperaat ook kan gebruiken zonder muziek maar wel dat de omgevingsgeluiden weggefilterd worden. Inmiddels weet ik het antwoord en dat kan. Bedankt voor je antwoorden. Ik heb goede op maat gemaakte oordoppen als gehoorbescherming. En ben na een week nog steeds zo ontzettend blij met de Sony.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-07-2020 12:23
Ik gebruik zelf de laatste versie van de AirPods. Echt uitstekende noise cancelling en geluidskwaliteit. Daarnaast zeer handig in gebruik, portable (toch handig met vliegen) en met de meegeleverde case die kan laden heb je nooit een gebrek aan accuduur, ook niet als je richting Nieuw-Zeeland gaat.

Heb ook over ear liggen en die wordt nu alleen nog maar gebruikt door mijn dochter, aangezien de AirPods gewoon niet onder doen voor de over ear.

Wellicht dat het een paar jaar terug zo was dat in ear niet kon tippen aan over ear, maar dat is niet meer het geval.
Met welke over ear vergelijk je ze dan? Want zowel uit de reviews als uit mijn eigen ervaring en wat ik van anderen hoor zijn ze toch nog niet te vergelijken met kwalitatief goede over ears...

Ik snap ook niet hoe je claim werkt dat de batterij mee kan tot Nieuw Zeeland. Ze gaan namelijk volgens Apple zelf zo’n 5 uur mee en dan moet je ze opladen. Als je beetje pech hebt mis je dan net het einde van de film. En als je ze draagt op weg naar vliegveld en tijdens het wachten kun je er dus maar een film mee kijken. Daarna moeten ze weer in het doosje.

Die bose en Sony kun je gewoon opladen terwijl je aan het luisteren bent. En die hebben ook een aansluitingsmogelijkheid om op het vliegtuigfilmsysteem worden aangesloten wat de AirPods ook niet hebben.

Ze zijn idd handig voor als je ruimte wil besparen en dan idd goed voor in ear begrippen. Ik neem ze ook mee in het vliegtuig als ik een uurtje moet vliegen en alleen m’n laptop meeneem en zelfde dag terug ga. Maar zodra ik een handbagagetas meeneem gaat toch echt de bose erin.

Maar juist als je 24 juist gaat reizen, wil je denk ik iets dat je niet steeds hoeft op te laden tussendoor, waard je tijdens opladen door kunt luisteren en dat je wat makkelijker kan aansluiten op andere systemen.

Nog los van dat na een paar uur vliegtuig je dat geluid toch echt wel door die AirPods heen gaat horen hoor... en dat je ze natuurlijk harder moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
06-07-2020 00:54
De nieuwe Bose en de Sony ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit. Ik ben erg blij met de Bose 700, maar ik hoor ook uitsluitend goede verhalen over de Sony. Wat ik erg prettig vind van de Bose (weet niet of de Sony dat ook heeft), is dat hij met twee Bluetooth toestellen gelijktijdig verbinding kan houden. Normale koptelefoons kunnen dat maar met één toestel tegelijk. Dat is erg fijn als je bijvoorbeeld een film kijkt op je iPad en dan gebeld wordt op je telefoon. Dat gaat gewoon vanzelf goed.

Batterijduur is echt fantastisch. Telkens als je hem opzet geeft hij aan hoeveel uur je nog te gaan hebt. Max is rond de 12 uur, dus dat is echt een hoop. Laadt via usb-kabeltje op. Nooit last met de batterijduur gehad. Daarnaast vind ik het handig dat er een knopje op zit waarmee je de noise cancelling sterkte kunt regelen of zelfs uit kunt zetten. Wel prettig als je bijvoorbeeld ergens heen fietst of nog met iemand wil kunnen communiceren. Als je de noise cancelling uit zet, gebruikt het systeem microfoons om geluid van buiten te versterken omdat door de isolatie van de oorschelp je geluid van buiten sowieso niet goed hoort anders.

De Sony kan inderdaad maar met 1 apparaat tegelijk verbinden, en het wisselen zou wel wat soepeler kunnen. (Soms lijkt hij ‘in de war’ als ik mijn telefoon bedien met horloge, de koptelefoon kan namelijk met beiden verbinden, maar dus niet tegelijkertijd).

Wat ik ook niet goed vind werken is bediening via de oorschelp. Dat doe ik eigenlijk ook niet (niet nodig), maar soms gaat m’n luisterboek verder met afspelen als ik de koptelefoon aan heb en even om m’n nek hang als ik een winkel in ga. Blijkbaar heb ik ‘m dan aangeraakt ofzo, maar als ik dan bewust ermee probeer te starten of stoppen reageert ie niet.

De batterijduur is trouwens rond 30u, echt ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven