Op zoek naar oortjes met ANC voor slapen, gouden tip gezocht

25-05-2024 10:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik als zijslaper ben (helaas) 'gezegend' met een behoorlijk luid snurkende partner. Daarom ben ik op zoek naar oortjes voor 's nachts die het liefst niet alleen dempen maar zijn snurkgeluiden ook echt kunnen blocken...Ik kom met zelf researchen niet echt aan dé oplossing.

Wensen:
- Noisecanceling (ANC)
- Geschikt voor zijslaper
- Prettige bediening
- Batterijduur die lang genoeg is voor de hele nacht.

Wie heeft de gouden tip (Behalve de dingen die partner zelf kan doen om minder te snurken) :)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie een kamer over zodat je apart kunt slapen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Noisecancelling werkt vooral goed tegen continue geluiden dus ik zou daar niet te veel van verwachten tegen snurken. Daarnaast moet er daarvoor een microfoontje opzitten dat het omgevingsgeluid registreert zodat er 'cancellend' geluid kan worden geproduceerd. Dat lijkt me de wens voor iets geschikt voor een zijslaper ook in de weg te zitten. Soms bestaat een perfecte oplossing gewoon niet helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan beter zoeken naar echte normale oordoppen tegen snurken.
Of een extra bed regelen in huis.

En je partner naar de dokter sturen voor het snurken, als het geen laaghangende huig is of slaapapneu dan is er ook nog een anti-snurkbeugel te proberen.

Snurken kan ook vaak voor de snurken niet zo gezond zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stippestaartje schreef:
25-05-2024 10:33
Hebben jullie een kamer over zodat je apart kunt slapen?
De slaapkamers zijn in onze beide appartementen aangrenzend..zelfs met de slaapkamerdeuren dicht hoor ik zijn gesnurk dan nog steeds...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
25-05-2024 10:42
Je kan beter zoeken naar echte normale oordoppen tegen snurken.
Of een extra bed regelen in huis.

En je partner naar de dokter sturen voor het snurken, als het geen laaghangende huig is of slaapapneu dan is er ook nog een anti-snurkbeugel te proberen.

Snurken kan ook vaak voor de snurken niet zo gezond zijn.
Partner is ook druk bezig met het zoeken naar wat hij kan doen. Hij is wat te zwaar (ca. 10 kilo) en rookt, dat zijn factoren die het snurken nogal in de hand wekken. Slaapapneu hoor ik niet, ik hoor hem niet stoppen met ademhalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoopy80 schreef:
25-05-2024 10:54
Partner is ook druk bezig met het zoeken naar wat hij kan doen. Hij is wat te zwaar (ca. 10 kilo) en rookt, dat zijn factoren die het snurken nogal in de hand wekken. Slaapapneu hoor ik niet, ik hoor hem niet stoppen met ademhalen.
Is hij bij de dokter geweest, slaaponderzoek is zo geregeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
25-05-2024 10:42
Je kan beter zoeken naar echte normale oordoppen tegen snurken.
Of een extra bed regelen in huis.

En je partner naar de dokter sturen voor het snurken, als het geen laaghangende huig is of slaapapneu dan is er ook nog een anti-snurkbeugel te proberen.

Snurken kan ook vaak voor de snurken niet zo gezond zijn.
Eens, helaas is ANC potentieel schadelijk voor jouw eigen gehoor als je het hele nachten zou gebruiken. Het werkt tinnitus en hyperacusis in de hand. Je moet dat echt met mate gebruiken.
Daarom zou ik voor nu ook echt even bij de Beter Horen ofzo een paar oordopjes op maat laten aanmeten voor je.
En verder moet partner maar aan de slag, onderzoeken, anti snurk beugel, en wellicht een zijliggers kussen (zo'n lange slang) gebruiken of een tennisbal achter in zijn slaap shirt naaien, zodat hij niet op zijn rug draait in zijn slaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
ACN voor langere tijd achter elkaar gebruiken is heel erg ongezond. Je kunt daar klachten door krijgen omdat ze natuurlijk werken met signalen opvangen en straling. Je kunt daar bijvoorbeeld hoofdpijn of duizelingen van krijgen.

Beter koop jij op maat gemaakte oordoppen. Bij de audicien kunnen ze die aanmeten.

Wat partner betreft gaan werken aan zijn gezondheid. Of dat jij zorgt dat je eerder gaat slapen. En inderdaad naar de arts. Maar een andere levensstijl is beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben grote fan van de Rolfstone Mila oordopjes. Ik kan daar prima mee op mijn zij slapen, geeft fijn geluid.

En koop dan direct een rol leukoplast, zodat je de mond van je partner kan dichtplakken. Dan moet hij door zijn neus ademen. Dan slaapt hij niet alleen beter, maar jij ook ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik gewoon wax oordopjes en ik pak regelmatig het bed in de andere slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
evelien2010 schreef:
25-05-2024 11:14
ACN voor langere tijd achter elkaar gebruiken is heel erg ongezond. Je kunt daar klachten door krijgen omdat ze natuurlijk werken met signalen opvangen en straling. Je kunt daar bijvoorbeeld hoofdpijn of duizelingen van krijgen.

Beter koop jij op maat gemaakte oordoppen. Bij de audicien kunnen ze die aanmeten.

Wat partner betreft gaan werken aan zijn gezondheid. Of dat jij zorgt dat je eerder gaat slapen. En inderdaad naar de arts. Maar een andere levensstijl is beter.
Straling van een koptelefoon/oordopjes? Heb je daar een linkje van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Loops quiet 2.0 met extra ringetje.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
25-05-2024 13:24
Ik gebruik gewoon wax oordopjes en ik pak regelmatig het bed in de andere slaapkamer.
Ik ook (Ohropax classic). Mijn partner snurkt bij vlagen zeer hard, maar deze dempen zo goed dat het een soort witte ruis op de achtergrond wordt.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij werken kneedbare siliconen oordoppen beter dan oordoppen op maat. Deze: https://www.alpine.nl/products/softsili ... gLZlvD_BwE

Dus voordat je je voor veel geld doppen laat aanmeten…
Die siliconendingen zitten niet in je gehoorgang. Blijven wel aan je haar plakken.
En dan in combinatie met snurkpleisterd voor hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
25-05-2024 14:29
Bij mij werken kneedbare siliconen oordoppen beter dan oordoppen op maat. Deze: https://www.alpine.nl/products/softsili ... gLZlvD_BwE

Dus voordat je je voor veel geld doppen laat aanmeten…
Die siliconendingen zitten niet in je gehoorgang. Blijven wel aan je haar plakken.
En dan in combinatie met snurkpleisterd voor hem.
Kun je deze oordopjes hergebruiken? En hoe lang gaan ze dan mee? Anders is het best prijzig, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Coreopsis schreef:
25-05-2024 14:18
Ik ook (Ohropax classic). Mijn partner snurkt bij vlagen zeer hard, maar deze dempen zo goed dat het een soort witte ruis op de achtergrond wordt.
Deze gebruik ik ook al jaren en vind ze echt heet fijn!

Maar ik ben ook heel benieuwd naar mensen met ervaringen met de oordoppen van Loops
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
25-05-2024 14:13
Loops quiet 2.0 met extra ringetje.
Die zijn echt top. En ik heb heel veel geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Loops quiet tegen de snurkgeluiden van partner, ik vind ze heel fijn! Ik hoor het snurken nog wel heel zachtjes maar het houdt mij niet uit mijn slaap.
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk onaantrekkelijk ook een partner die zo snurkt. Dan liever apart slapen. Slaapgebrek is funest!
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
25-05-2024 14:56
Deze gebruik ik ook al jaren en vind ze echt heet fijn!

Maar ik ben ook heel benieuwd naar mensen met ervaringen met de oordoppen van Loops
Ik had heel veel enthousiaste ervaringen gelezen over Loops, maar ik vind ze niet fijn. Zijslaper en krijg er echt pijn aan mijn oren van. Demping is op zich wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
25-05-2024 14:29
Bij mij werken kneedbare siliconen oordoppen beter dan oordoppen op maat. Deze: https://www.alpine.nl/products/softsili ... gLZlvD_BwE

Dus voordat je je voor veel geld doppen laat aanmeten…
Die siliconendingen zitten niet in je gehoorgang. Blijven wel aan je haar plakken.
En dan in combinatie met snurkpleisterd voor hem.
Ik heb oordoppen op maat, die kan ik op zich aanbevelen. Maar ik zou eerst deze proberen, dat ziet er wel goed uit. Hoewel ik me afvraag of je het niet de hele tijd voelt als je op je zij ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coreopsis schreef:
25-05-2024 14:18
Ik ook (Ohropax classic). Mijn partner snurkt bij vlagen zeer hard, maar deze dempen zo goed dat het een soort witte ruis op de achtergrond wordt.

Hier nog een Ohropax fan. Ik doe zeker een week (vaak langer want draag ze niet elke dag) met dezelfde bolletjes dus wat mij betreft een goedkope en prima oplossing
Alle reacties Link kopieren Quote
LadyPhoxy schreef:
25-05-2024 17:19
Ik had heel veel enthousiaste ervaringen gelezen over Loops, maar ik vind ze niet fijn. Zijslaper en krijg er echt pijn aan mijn oren van. Demping is op zich wel goed.
De 2.0 is aangepast, zodat je ze met zijdeworm niet voelt. Ik vind de 2.0 echt fijner.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
25-05-2024 14:13
Loops quiet 2.0 met extra ringetje.
Waar zijn deze te koop?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven