Opgelicht? Ticktes via Viagogo - Hardwell

18-10-2018 13:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Vraagje; hoe kun je checken of tickets echt zijn? Een vriendin van mij heeft een tijdje geleden voor het afscheidsconcert van Hardwell vanavond in de Ziggo Dome gekocht. Ik zou ze uitprinten, maar ik zie nu net Poolse namen op het ticket staan. Na navraag te hebben gedaan gaf ze aan de kaartjes te hebben gekocht via Viagogo, zucht..... Had ik zelf niet gedaan. Maar goed, kan er nu niks meer mee.. Weet iemand of/hoe je ergens kunt checken of de tickets echt zijn voordat we voor nop vanavond naar de andere kant van het land gaan..?
Ik zie nu inderdaad dat dat voor bepaalde organisaties geldt. Ik koop vaak tickets van evenementen waarbij de kaartverkoop is georganiseerd door Paylogic. Dit is zo'n bedrijf waar naam en code wel omgezet worden.
Alle reacties Link kopieren
24gradenmetzon schreef:
18-10-2018 17:37
Ik heb toch wel degelijk mijn naam staan op het kaartje wat ik via ticketswap heb gekocht

Secure swap!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Star² schreef:
18-10-2018 15:59
Als je via Ticketswap hebt gekocht en de kaart blijkt nep wel vaak.
Ja, ik dacht dat het over Viagogo ging, heb het al aangepast. ;-)

Maar als het een eticket is en buiten ticketswap ook verkocht is en de ander is eerder binnen dan jij dan krijg je via ticketswap niet je geld terug.

Behalve als het om die speciale secure swap gaat.

2 verschillende dingen/afhandeling zijn dat.
24gradenmetzon schreef:
18-10-2018 17:40
Ik zie nu inderdaad dat dat voor bepaalde organisaties geldt. Ik koop vaak tickets van evenementen waarbij de kaartverkoop is georganiseerd door Paylogic. Dit is zo'n bedrijf waar naam en code wel omgezet worden.
Hey dat is goed om te weten. Zie paylogic wel eens voorbij komen voor concerten waar ik heen wil. Tot nu toe zijn die concerten nog nooit uitverkocht geweest dus niet nodig gehad maar wellicht handig om te weten voor in de toekomst.
TsumTsum schreef:
18-10-2018 17:51
Hey dat is goed om te weten. Zie paylogic wel eens voorbij komen voor concerten waar ik heen wil. Tot nu toe zijn die concerten nog nooit uitverkocht geweest dus niet nodig gehad maar wellicht handig om te weten voor in de toekomst.
Het is niet alleen handig voor een uitverkocht evenement. Soms komen mensen echt niet van hun kaartje af en zitten ze flink onder de officiele ticketprijs. Dan is het mooi meegenomen om via ticketswap een kaartje te komen :-)
24gradenmetzon schreef:
18-10-2018 20:29
Het is niet alleen handig voor een uitverkocht evenement. Soms komen mensen echt niet van hun kaartje af en zitten ze flink onder de officiele ticketprijs. Dan is het mooi meegenomen om via ticketswap een kaartje te komen :-)
Ja daarom. Ik ga ook wel eens niet naar concerten omdat ik het gewoon te duur vind. Maar ik heb me nog nooit gewaagd aan ticketswap of marktplaats omdat ik bang ben om nou net die ene rotte appel tegen te komen die me oplicht.
TsumTsum schreef:
18-10-2018 21:25
Ja daarom. Ik ga ook wel eens niet naar concerten omdat ik het gewoon te duur vind. Maar ik heb me nog nooit gewaagd aan ticketswap of marktplaats omdat ik bang ben om nou net die ene rotte appel tegen te komen die me oplicht.
Ticketswap is redelijk betrouwbaar. Veel betrouwbaarder dan MP of een van die sites zoals Viagogo.

Maar ook niet 100% bij de niet secure swaps. Maar er is wel meer bekend over de verkoper anders mag je niet verkopen. En een max prijs, dat trekt minder oplichters aan.
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe is het afgelopen? Heb je uiteindelijk een leuke avond gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het is afgelopen.

En weer wat wijzer geworden tov de secure swap, dan zou ik het gebruik van ticketswap nog wel eens overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb gisteren een berichtje via Facebook gestuurd naar de Ziggo Dome over hoe ik de tickets zou kunnen checken. Dit was niet haalbaar gaven ze aan. Ze konden pas aan de deur worden gecontroleerd zeg maar, maar ze gaven wel aan dat er een grote kans is dat we werden opgelicht omdat het een doorverkoopsite was.

Uiteindelijk is het goed gegaan, was wel even spannend toen we bij de ingang van de Ziggo Dome stonden, maar wat een dijk van een avond! Echt supertof!!! Was de spanning meer dan waard ;)
Alle reacties Link kopieren
Stippel_ schreef:
19-10-2018 14:59
Nou, ik heb gisteren een berichtje via Facebook gestuurd naar de Ziggo Dome over hoe ik de tickets zou kunnen checken. Dit was niet haalbaar gaven ze aan. Ze konden pas aan de deur worden gecontroleerd zeg maar, maar ze gaven wel aan dat er een grote kans is dat we werden opgelicht omdat het een doorverkoopsite was.

Uiteindelijk is het goed gegaan, was wel even spannend toen we bij de ingang van de Ziggo Dome stonden, maar wat een dijk van een avond! Echt supertof!!! Was de spanning meer dan waard ;)
Oh fijn zeg! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven