Opgenomen gesprek transcriberen: hoe ?

23-03-2024 14:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in mijn whatsapp een audio-opname van een gesprek (van 1,5 uur) toegestuurd gekregen die woordelijk uitgetypt moet worden.
Hoe kan ik dit het makkelijkst aanpakken ?

Ik ben echt een kluns met dit soort dingen. Ik neig ernaar om dit zelf woord voor woord te gaan uittypen maar dat is haast niet te doen.
Er zullen vast makkelijkere manieren voor zijn.

Iemand die mij dit in Jip & Janneke taal, stap-voor-stap, kan uitleggen?
Ik heb al geen idee hoe ik het naar mijn pc gestuurd krijg, als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt Amberscript gebruiken. Niet gratis maar werkt wel goed. Heb ik voor mijn studie gebruikt, ik moest ook veel interviews uittypen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En je kunt gewoon whatsapp op je laptop openen of het bestand naar jezelf mailen om het op je laptop te krijgen. Maar misschien heb je meer aan een handig iemand in je omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staat Whatsapp ook op je PC?
Waarschijnlijk niet.

Heb je e-mail op je PC èn op je telefoon?
Dan zou je dit kunnen proberen:
https://www.seniorweb.nl/tip/whatsapp-c ... -naar-mail
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Transcribreren (door een mens) is pokkeveel werk.
Je kan er iemand voor inhuren. (Als je ervoor kunt/wilt betalen.)
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paaytje schreef:
23-03-2024 14:37
En je kunt gewoon whatsapp op je laptop openen of het bestand naar jezelf mailen om het op je laptop te krijgen. Maar misschien heb je meer aan een handig iemand in je omgeving.
andere optie is doorsturen van telefoon naar laptop via bluetooth.
maar om dat nu stap voor stap uit te leggen, lijkt me moeizaam.

inderdaad beter iemand zoeken die je even fysiek helpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Speel de tekst af en laat het met je microfoon uittypen op je telefoon.

(Ik heb deze tekst gedicteerd met m’n telefoon).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
23-03-2024 14:44
Speel de tekst af en laat het met je microfoon uittypen op je telefoon.

(Ik heb deze tekst gedicteerd met m’n telefoon).
^^ op een andere telefoon dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest voor mijn studie ook veel interviews uitwerken en ik vond al die transcribeeropties zo ontzettend vreselijk werken. Zeker als er wat ruis oid op de achtergrond is. Hij herkent ook niet of er verschillende personen praten, eindigt of begint zinnen op vreemde plekken, verstaat iets verkeerd waardoor je alsnog moet terug luisteren wat er werd gezegd etc. Ik was altijd zoveel tijd kwijt met die uitgeschreven tekst aanpassen dat het sneller was om het inderdaad woord voor woord uit te typen. Wel op 1.5x snelheid.

Welke manier je ook kiest, het is en blijft een lange klus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mygoodtape gebruiken, is gratis als je het maar een keertje nodig hebt.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb ik het bestand via maildrop naar mijn (werk) mail gekregen.
En dan….?

En klopt ook Vazig, het transcriberen zal ook niet vlekkeloos overgenomen worden.
Dus je bent ook tijd kwijt met naluisteren, bijstellen etc.

Maar een gesprek van 1,5 uur uitwerken…..
Wat.een.K.klus (en in dit geval onzinnig naar mijn mening en niemand gaat dat ooit lezen, maar ja, LG wil het).
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
23-03-2024 15:04
Mygoodtape gebruiken, is gratis als je het maar een keertje nodig hebt.
Deze werkt fantastisch!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je via je werk Office 365? Dat biedt de mogelijkheid tot transcriptie. Is behoorlijk betrouwbaar;

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 97531ecf57

Het zal niet perfect zijn, maar als het alleen als naslag is, is het allicht goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik weet niet precies wat we op werk hebben, zou moeten kijken.
En ik ga kijken naar mygoodtape!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn word gaat weleens (voor mij) spontaan alles wat hij hoort uittypen. Volgens mij zit er dus in word een optie om gesproken tekst getypt te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In word zit een dicteer functie, indrukken en afspelen en bijwerken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja Word kan dit ook tegenwoordig leerde ik gisteren
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja maar daar heb ik toch niks aan, of begrijp ik het niet goed?
Het is al een opgenomen gesprek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan toch het gesprek afspelen op je telefoon en die dan naast je computer houden zodat Word het kan uittypen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen ervaring met een dergelijke tool, maar zoek even op ' transcribe auto into text with AI' en je wordt doodgegooid met opties. Ik denk dat de uitkomsten van dergelijke tools vele malen beter zijn dan een aantal jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan anders iemand die blind kan typen het niet uittypen? Je bent wel even bezig maar ik heb ook meerdere gesprekken van een uur uitgetypt voor mijn scripties, je kunt natuurlijk tussendoor ook even pauzeren.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan uiteraard blind typen en best snel ook, maar dan nog is het een tijdrovende klus.

De telefoon naast de computer houden en kijken of ik in Word die knop afspelen en bijwerken kan vinden ga ik doen.
En zoeken op wat Elninjaa zegt zal ik ook es proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Holi-Day schreef:
23-03-2024 19:27
Ik kan uiteraard blind typen en best snel ook, maar dan nog is het een tijdrovende klus.

De telefoon naast de computer houden en kijken of ik in Word die knop afspelen en bijwerken kan vinden ga ik doen.
En zoeken op wat Elninjaa zegt zal ik ook es proberen.
Ja maar ook nou weer niet zo extreem. Een gesprek van anderhalf uur, daar doe je dan waarschijnlijk 2 uur over als je het gaat uittypen, met soms op pauze zetten. Als het voor je werk is, dan is het toch gewoon een taakje.

Ik vind het zelf ook fijner werken om zelf mee te typen, zodat het gelijk goed is, in plaats van dat je weer dingen moet gaan aanpassen. Dat duurt namelijk langer.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
23-03-2024 18:21
Je kan toch het gesprek afspelen op je telefoon en die dan naast je computer houden zodat Word het kan uittypen?
Niet nodig.
Gewoon bestand op je laptop en hoppa in my good tapes. Nog even nabewerken en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Holi-Day schreef:
23-03-2024 18:03
Ja maar daar heb ik toch niks aan, of begrijp ik het niet goed?
Het is al een opgenomen gesprek.
Jawel.

Office 365 is word. In Word kies je voor transcriberen. Dan moet je een audio bestand kiezen

Een audio bestand is precies dat wat je nu al hebt; een opgeslagen gesprek.

Dus ja, word kan dit. Zie de link hierboven voor de handleiding.

De file op je pc/laptop krijgen?
- open de welversie van whatsapp. Dan kun je de file selecteren, rechter muisknop en dan opslaan als
- document selecteren op je telefoon, ‘delen’ en dan naar jezelf mailen. Je mail openen op je pc, en het document lokaal opslaan.

Zo hoef je niet te typen of andere website te gebruiken maar maak je gebruik van software die er al is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven