Samsung Tablet of Ipad?

11-07-2019 17:56 37 berichten
Ipad is duurder maar is die ook beter/fijner in gebruik? Iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
een ipad is heel veel duurder dan een samsung tablet, mij was het dat geld niet waard. ik heb nu al 5 jaar een samsung telefoon (s6) en 3 jaar een tablet (tab a) die het beiden nog prima doen ondanks dagelijks intensief gebruik. ik heb mijn tablet destijds gekocht voor 169 euro, een heel ander bedrag dus dan wat je voor de ipad betaald. (ik zie prijzen van 3, 400 euro en meer als ik google :-? )
beiden laadt ik 1 keer in de 3 dagen op en traag vind ik ze ook geen van beiden.
Als je Android gewend bent, is dat misschien handiger. Maar anders zou ik ook absoluut voor een iPad gaan. Ik hoor in mijn omgeving niets anders dan ellende met Android.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij IPad nu bijna 7 jaar en hij doet het nog perfect. Word elke dag intensief gebruikt ( meer dan de telefoon ), is nog nooit vastgelopen. Mocht deze ooit de pijp uitgaan koop ik zonder twijfel weer een nieuwe.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Van te voren goed nadenken wat je met de tablet wil gaan doen. Ga je hem intensief gebruiken, heb je snelheid nodig, wil je synchroniseren met een telefoon/computer? Dat soort dingen of is het voor huis, tuin en keuken gebruik.
Ik gebruikte mijn iPad bijvoorbeeld hoofdzakelijk voor het lezen van een boek, het nieuws, mail, het weer en voor een spelletje. Na aanschaf van een nieuwe iPhone met groter scherm doe ik dat soort dingen eigenlijk alleen nog maar daarmee en gebruik ik de tablet niet meer.
gizzmo-returns schreef:
12-07-2019 09:19
Ja, echt heel anders
Als je een Android telefoon hebt zou ik ook een Android tablet adviseren. Anders matcht het niet
Ik combineer toch al heel wat jaren moeiteloos een iPad en Samsung telefoon.
Al mijn familieleden ook trouwens; ook de oudere generatie. Nog nooit iemand gesproken die er een probleem mee had. Wel mensen gesproken die dat vooral maar ingezet hebben om de door hen begeerde duurdere iPhone te krijgen.
Ik ben van een Samsung tablet overgestapt op een iPad en ik vond het een verademing. Al jaren heb ik Android telefoons en ik vind het een heel fijn systeem voor een telefoon, maar ongeschikt voor een tablet. Het is gewoon niet "af", terwijl een iPad veel meer als één geheel voelt.

Daarnaast is mijn Samsung binnen de garantieperiode kapot gegaan. Keurig gerepareerd zonder kosten, maar het was een "bekend probleem". Een bekend probleem waarvoor het moederbord en de batterij vervangen moesten worden, klinkt niet echt als kwaliteit.
Als je een intensief tablet gebruiker bent zou ik voor een iPad gaan. We hebben thuis een Samsung tablet en Ipads, maar de iPads vinden we echt veel fijner in gebruik, zijn veel sneller en het beeldscherm is (veel) mooier. De oudste iPad (6 jaar oud) doet het nog steeds uitstekend en snel.

Wat betreft de verschillende besturingssystemen; als je een beetje met computers weet om te gaan zijn ze allemaal prima te gebruiken. Ik heb een Microsoft Windows telefoon gehad, en nu een Android telefoon (Samsung), en dan iOS op de tablets, en dat leer je vanzelf. Ik zou best een iPhone willen, maar ik gebruik mijn telefoon weinig en vind het dan zonde om er zoveel geld aan uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Angel64 schreef:
12-07-2019 00:03
Thnx!

Zo te lezen ervaren meerdere van jullie dat de samsung trager is dan een ipad.

Is een ipad/apple heel anders qua besturing dan android? Qua telefoon ben ik al jaren android gewend namelijk.
Dat kun je helemaal niet zeggen, dat een Android tablet perse trager is. Er zijn gewoon veel meer Android modellen en merken, die vaak ook veel goedkoper zijn dan een Ipad. Dat is dan ook geen vergelijk natuurlijk.
Lees recensies, beperk je niet tot Samsung en koop gewoon een goede Android. Het is veel handiger als je telefoon en je tablet hetzelfde besturingssysteem hebben en je ook op hetzelfde account zit (Apple of Google).
.
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen. Is aardbeitaart lekkerder dan chocoladetaart.

Ik heb ook ervaring met beide: in de Samsung zoek ik me altijd rot naar alle settings en stoppen sommige apps er spontaan mee. Aansluiting voor power na 1/2 jaar al ‘lam’. Ik druk ook steeds op verkeerde knopjes met harder/zachter en aan/uit.

Met ipad geen centje pijn, ook niet na 5 jaar intensief gebruik. Hij zegt wat ‘ie doet en doet wat ‘ie zegt.
Thnx allemaal, ik heb genoeg input.
Alle reacties Link kopieren
En, wat is het geworden?

Apple is sneller voor prof/ grafisch gebruik.
Voor huis/tuin/keuken gebruik is de Samsung voldoende.
Leuk voor netflix/bingwatch/forummen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Het is Samsung geworden. Ik gebruik hem enkel voor basic zaken en voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven