Spam brei in hotmail

25-01-2024 20:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie ook zo ontzettend veel spam de laatste maanden bij Hotmail. Ik heb wel 80-100 spammails per dag in mn mailbox. Ik kan ze wel selecteren en dan kiezen voor "rapporteren", maar ik heb niet het idee dat dat ook maar wat helpt. Krijg ze de volgende dag weer met hetzelfde mailadres.

Vooral veel spam voor subsidie op kozijnen, verlopen antivirus software, zonnepanelen offertes, online cassino's, geldprijzen die ik gewonnen zou hebben penisvergrotingen.

Jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Krijg je ze in je inbox of in je spambox?
Ik krijg er ook veel, maar die komen allemaal netjes bij de spam. Die leeg ik elke dag, ga er verder geen energie in stoppen.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan alles wat achter @ staat in een keer blokkeren in plaats van per mailadres. Als dat laatste deel iedere keer hetzelfde is, scheelt het misschien.

Ik heb een tweede mailadres wat ik gebruik voor nieuwsbrieven, Aliexpress, enz.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel in mn spamfolder, maar daar krijg ik ook mailtjes in binnen waar ik wat mee moet. Dus ik kan het niet zo maar helemaal legen zonder er naar te kijken.

Ja ik heb meerdere mailadressen. Voor nieuwsbrieven en als je ergens online iets moet invullen, dan gebruik ik een ander adres. Maar voor prive dingen had ik al sinds 1990 dit hotmailadres. Ik ben al over naar Gmail voor wat nieuwe dingen, maar bij andere dingen zit het hotmail adres gewoon in de database en blijf ik daar mailtjes op krijgen.

Ik denk gewoon dat dit mailadres ergens in lijsten zit die verkocht worden aan spammers.
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
25-01-2024 20:48
Je kan alles wat achter @ staat in een keer blokkeren in plaats van per mailadres. Als dat laatste deel iedere keer hetzelfde is, scheelt het misschien.

Ik heb een tweede mailadres wat ik gebruik voor nieuwsbrieven, Aliexpress, enz.
Hoe blok je dat dan? Of stel je een regel in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes en dat blokkeren op termen helpt geen bal. Ben al jaar bezig en word alleen erger ipv beter, hotmailadres was in een lekkage/hack van bekend bedrijf is uitgelekt.

Ik had hotmail al als een soort spammail, ik gebruik al jaren niet meer voor echte mails, vooral winkelen gaat via hotmailaccount. Ik moet nog paar dingen veranderen naar andere mailprovider en dan sluit ik de boel.

Vind ook outlook vreselijk, ben ik daar ook meteen vanaf.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
25-01-2024 20:46
Krijg je ze in je inbox of in je spambox?
Ik krijg er ook veel, maar die komen allemaal netjes bij de spam. Die leeg ik elke dag, ga er verder geen energie in stoppen.
Beiden helaas.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook. Geen 100 per dag maar wel 20 stuks. Vond ik al genoeg haha. Ik blokkeer alle adressen.

En inderdaad ik gebruik een extra mailadres voor alieexpress, nieuwsbrieven en kledingwebsites. Ook ideaal :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
25-01-2024 20:59
Hoe blok je dat dan? Of stel je een regel in?
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 0Toevoegen.

Domein van de afzender blokkeren
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja vreselijk. Gewoon in mijn inbox. Heb al weleens eerder contact gezocht met hotmail en gaven toen aan dat het een bekend probleem is en dat daar aan gewerkt wordt. Dat is aan mijn inbox te zien nog steeds niet gelukt. Ze gaven me wel wat opties om te proberen, maar dat hielp ook niet. Blokkeren lukt ook niet, dan komen ze in drievoud terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook om de zoveel tijd met mijn hotmail adres. Na een tijdje stopt het en dan begint het weer. Misschien is er recent ergens een datalek geweest waarbij criminelen je adres hebben gekregen.

Domeinnaam blokkeren heeft ook niet veel zin, dan is het 1244t564e.com en dan weer ajdgdje.io en ga zo maar door.
Spamfilter aantstaat. https://help.one.com/hc/nl/articles/115 ... t-Webmail-
https://www.avg.com/nl/signal/stop-spam-emails

Misschien dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er ook last van, al bijna een jaar nu. Ik blijf rapporten maar helpt geen zak. Bloedirritant is het wel.
...
Ik heb er ook vreselijk veel last van en het wordt met de dag erger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger zat ik ook bij hotmail. Dat ging lang goed, maar op een gegeven moment kreeg ik heel veel spam. Niet te doen, vond ik. Het was voor mij de reden om een gmail-account aan te maken. Daar zit een betere spamfilter op. Echt nooit last met spam. Wel dat er 'goede' mail in de spamfolder komt, maar dat is gelukkig niet zo vaak het geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik noem nu gmail, maar er zijn vast ook nog andere mogelijkheden met een goede spamfilter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar jaar geleden kon je in Hotmail wel melden dat het spam of phissing was en dan kreeg je ze niet weer. Maar nu is het de laatste maanden echt dra-ma.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op outlook.live.com daar zie ik die opties niet. Misschien wel met de outlook app? Kan dat nog proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
25-01-2024 22:55
Ik zit op outlook.live.com daar zie ik die opties niet. Misschien wel met de outlook app? Kan dat nog proberen.
Oh wacht, het kan bij een deel van de mails en bij een deel zie ik niet die optie om te blokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb het ook. Heb redelijk wat tijd gestopt in blokkeren/melden/zo'n regel instellen, etc. maar helpt allemaal niks.

Ik heb nu ingesteld dat alle mail wordt doorgestuurd naar m'n Gmail. Dat helpt wel, die houdt alle spam tegen. Wel heel stom dat Hotmail zelf hier niks aan doet... het is al meer dan een jaar inderdaad.

In het begin wou ik graag controleren of er niet teveel wordt tegengehouden door Gmail... maar er komt zó veel binnen, dat is echt niet te doen. Dus nu kijk ik helemaal niet meer.
Ik heb er wel een tijd last van gehad. Toen bleek dat er was geprobeerd om me te hacken. Dit kun je in je hotmail bij beveiliging nakijken.
Ik heb meerdere malen mijn wachtwoord veranderd en hotmail zelf heeft ook meerdere malen mijn account geblokkeerd. Andere uitgebreidere virusscanner om de nabij dezelfde tijd genomen. Ik krijg wel spam vooral over Oekraïense meisjes en nog wat. Het komt bijna niet tussen mijn gewone mail. Soms wel gewone mail in mijn spambox.
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
25-01-2024 20:59
Wel in mn spamfolder, maar daar krijg ik ook mailtjes in binnen waar ik wat mee moet. Dus ik kan het niet zo maar helemaal legen zonder er naar te kijken.

Ja ik heb meerdere mailadressen. Voor nieuwsbrieven en als je ergens online iets moet invullen, dan gebruik ik een ander adres. Maar voor prive dingen had ik al sinds 1990 dit hotmailadres. Ik ben al over naar Gmail voor wat nieuwe dingen, maar bij andere dingen zit het hotmail adres gewoon in de database en blijf ik daar mailtjes op krijgen.

Ik denk gewoon dat dit mailadres ergens in lijsten zit die verkocht worden aan spammers.
Hotmail bestaat toch pas sinds 1996?

Ik heb nooit zoveel spam gehad eigenlijk. Het meeste komt ook gewoon van bedrijven waar ik ooit ben aangemeld ofzo. Denk dat ik per dag hooguit 4 mails in de spamfolder krijg. Soms ook een dag niks. Ik heb wel een tijdje terug mijn wachtwoord veranderd, toen werd het minder. Maar daarvoor was het ook niet super veel. Wel vervelende spam van mannen die aangaven mijn telefoon gehackt te hebben, naaktfoto’s van me te hebben en die te verspreiden als ik niet zou betalen. Dat is gestopt sinds ik mijn wachtwoord heb aangepast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brij.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook

En als ik dan een mailadres wil blokkeren krijg ik de melding dat dit niet kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik heb het ook. Soms wel 25 per dag. En daardoor mis ik soms ook belangrijke mails, die herken ik gewoon niet meer tussen alle troep.

Maar jeetje hoe stap je over op een ander e-mail adres? Dat lijkt me echt gedoe.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven