Spraak naar tekst app

21-06-2022 08:43 6 berichten
Binnenkort ga ik interviews afnemen. Ik ben op zoek naar een fijne spraak naar tekst app.

Vereisten zijn:
Dialoog accuraat transcribreren
Tekst moet opgeslagen kunnen worden
Voor Android telefoon

Als ik google kom ik er niet uit, dus ik hoor graag jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Probleem met transciriberen door software is dat de geluidsopname helder moet zijn (dat lukt meestal wel) en dat beide personen duidelijk moeten articuleren. Dat laatste is meestal niet het geval waardoor de software rare en kromme zinnen geeft. Hoe meer sprekers hoe meer software er problemen mee heeft.

Spraaksoftware werkt wel goed als je zelf inspreekt. De software went dan aan je stem, je kunt duidelijk articuleren en rekening houden met de software.

Maar goed, je kunt Amberscript uitproberen.
Boogschutter10 schreef:
21-06-2022 10:22
Probleem met transciriberen door software is dat de geluidsopname helder moet zijn (dat lukt meestal wel) en dat beide personen duidelijk moeten articuleren. Dat laatste is meestal niet het geval waardoor de software rare en kromme zinnen geeft. Hoe meer sprekers hoe meer software er problemen mee heeft.

Spraaksoftware werkt wel goed als je zelf inspreekt. De software went dan aan je stem, je kunt duidelijk articuleren en rekening houden met de software.

Maar goed, je kunt Amberscript uitproberen.
Dankje, dat is wel een goed punt! Het moet wel goed werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je per sé een app wil, maar je zou Happy Scribe kunnen proberen. Je kunt je bestanden dan gewoon uploaden, en je krijgt dan een transcriptie met time slots. Ook voor Nederlandse tekst werkt het (veel) beter dan verwacht, maar een beetje proofreaden blijft wel nodig.
kniekske schreef:
21-06-2022 12:59
Ik weet niet of je per sé een app wil, maar je zou Happy Scribe kunnen proberen. Je kunt je bestanden dan gewoon uploaden, en je krijgt dan een transcriptie met time slots. Ook voor Nederlandse tekst werkt het (veel) beter dan verwacht, maar een beetje proofreaden blijft wel nodig.
Ik ga daar eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je laat het doen. Dan weet je zeker dat je een goed uitgewerkt bestand terugkrijgt.

Die software wordt wel steeds beter. (Gelukkig maar, want het handmatig transcriberen wordt ver beneden minimum loon uitgevoerd)
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven