Stoppen met WhatsApp

12-04-2021 20:33 109 berichten
Naar aanleiding van een ander topic bij Digi ging ik er weer eens over nadenken: de privacy issues van het bedrijf Facebook. Regelmatig in het nieuws.

Zijn er hier mensen die er weleens aan gedacht hebben te stoppen met WhatsApp of andere Facebook diensten? Wat zijn jullie ervaringen? Overgestapt naar iets anders of gewoon gestopt? Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij, zeker weten doe ik het niet, gelden die privacy issues mbt tot Whatsapp niet in Europa...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met Facebook. Gewoon account verwijderd en klaar.
Niet moeilijk hoor ;-).

Dat kun je dus ook met whatsapp doen. Je bent nog altijd gewoon via sms bereikbaar.
Ik was gestopt met facebook. Ik miste er zelf niks aan, tot ik ging opruimen en allemaal spullen wilde verkopen. Toen toch maar weer een account aangemaakt om spullen te verkopen via Marketplace en allerlei groepen.

Ik heb een haat-liefde verhouding met facebook.


Mijn halve sociale leven gaat via WhatsApp. Ik heb er wel eens aan gedacht, maar omdat mijn sociale leven voor een deel via WhatsApp gaat, zou het sociale suicide zijn. Of aanvoelen als.
Ik ben al 10 jaar gestopt met Facebook. En ook al 3 jaar met whatsapp. Heerlijk rust. Ik mis er niks aan.
Als de servers in Europa/EU staan heeft het bedrijf zich te houden aan de privacywetgeving (AVG). Voor facebook is dat het geval (Ierland?) en Whatsapp is volgens mij ook iets mee dat regels in EU/Europa anders zijn dan in bijvoorbeeld VS.
Dat sluit niet uit dat je reclame te zien krijgt die iets met jouw profiel en surfgedrag van doen hebben.

Er zijn wel alternatieven, maar zolang een app gratis is zal een bedrijf toch moeten verdienen aan jouw profiel/surfgedrag.

Stoppen is een kwestie van app/account verwijderen :P
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 21:04
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe bestuurswerk en heb een principiële medebestuurder die weigert WhatsApp te gebruiken. Gevolg: hij is nooit op de hoogte. Want iedereen gaat uit van de groepsapp als informatiebron.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Telegram en Signal. Beide worden aanzienlijk minder gebruikt door vrienden en kennissen dus blijf het bij WhatsApp houden.
lilalinda schreef:
12-04-2021 20:52
Ik doe bestuurswerk en heb een principiële medebestuurder die weigert WhatsApp te gebruiken. Gevolg: hij is nooit op de hoogte. Want iedereen gaat uit van de groepsapp als informatiebron.

Er zijn natuurlijk genoeg veilige alternatieven zoals Signal of Telegram.

Ik denk dat ik wat meer solidair zou zijn en een groepsapp op een van bovenstaande diensten zou maken.

Een app is zo gedownload, kleine moeite lijkt mij.

Ik ben overigens gestopt met Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
12-04-2021 20:57
Er zijn natuurlijk genoeg veilige alternatieven zoals Signal of Telegram.

Ik denk dat ik wat meer solidair zou zijn en een groepsapp op een van bovenstaande diensten zou maken.

Een app is zo gedownload, kleine moeite lijkt mij.

Ik ben overigens gestopt met Facebook.
Ja dat mag jij vinden. Ik vind dat onzin
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
12-04-2021 20:42
Ik ben gestopt met Facebook. Gewoon account verwijderd en klaar.
Niet moeilijk hoor ;-).

Dat kun je dus ook met whatsapp doen. Je bent nog altijd gewoon via sms bereikbaar.
Ik vind Facebook en WhatsApp 2 onvergelijkbare grootheden.
Facebook zou ik prima zonder kunnen, maar via WhatsApp heb ik met zo'n beetje iedereen die ik ken voortdurend contact, voor het maken van afspraken, delen van foto's en flauwe grappen etc.
SMS vind ik echt niet meer van deze tijd.
TO, je zou eens naar Signal kunnen kijken. Dat gebruik ik, ivm veiligheidsoverwegingen, verplicht voor mijn werk en voldoet op zich ook prima.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo iemand die het weigert te gebruiken. Heb in plaats daarvan Signal. Nog nooit een bestuursvergadering door gemist. Ook nog nooit iemand een probleem van gemaakt om dat te installeren ipv Whatsapp.

Hoewel ik moet toegeven dat ik niet helemaal bij ben op het gebied van de gezondheid van alle huisdieren van alle collega’s en de huisraad die ze te koop hebben. Want dat gaat wel via Whatsapp.
xynix wijzigde dit bericht op 12-04-2021 21:02
11.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit begonnen met Whatsapp :-).
Hoef ik er ook niet mee te stoppen.

(Ik ben die laatste mens op aarde zonder smartphone.)

Wie mij wil spreken belt, smst of mailt maar gewoon.
En anders is 't kennelijk niet belangrijk genoeg om mij te melden.



Facebook heb ik wel.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
12-04-2021 20:55
Ik heb ook Telegram en Signal. Beide worden aanzienlijk minder gebruikt door vrienden en kennissen dus blijf het bij WhatsApp houden.
Dat is zeker een nadeel, reden waarom ik het privé ook niet zou gebruiken.
Nothing happens for a reason
lilalinda schreef:
12-04-2021 20:58
Ja dat mag jij vinden. Ik vind dat onzin
Waarom?

Ik begrijp echt niet wat de moeite is een simpele app te installeren om een collega op de hoogte te houden.

Als iedereen signal zou gebruiken en jij niet, dan zou je het toch ook onprettig vinden niet op de hoogte te worden gebracht?

Wat maakt Whatsapp voor jou een volwaardigere chatapp dan iets anders.
Of je nou whatsapp of signal aanklikt om een groepsbericht te sturen.

De handeling is hetzelfde.
Begrijp er echt niets van.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
12-04-2021 21:03
Of je nou whatsapp of signal aanklikt om een groepsbericht te sturen.

De handeling is hetzelfde.
Begrijp er echt niets van.
Teveel moeite voor sommigen om iets anders te doen dan wat ze dagelijks doen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
12-04-2021 21:01
Waarom?

Ik begrijp echt niet wat de moeite is een simpele app te installeren om een collega op de hoogte te houden.

Als iedereen signal zou gebruiken en jij niet, dan zou je het toch ook onprettig vinden niet op de hoogte te worden gebracht?
Ik zou me aanpassen aan de groep en signal gaan gebruiken
Hij koos ervoor WA te verwijderen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-04-2021 21:03
Ik zou me aanpassen aan de groep en signal gaan gebruiken
Hij koos ervoor WA te verwijderen
Hij is blijkbaar net een tikkie slimmer of beter op de hoogte dan de rest.
lilalinda schreef:
12-04-2021 21:03
Ik zou me aanpassen aan de groep en signal gaan gebruiken
Hij koos ervoor WA te verwijderen
Hmm, bijzonder.

Ik begrijp daar helemaal niets van.

Deze persoon heeft een (goede) reden om dit te verwijderen, maar dan nog.
Een beetje een kinderachtige manier van jullie is het wel.

Jullie gaan gewoon met de hakken in het zand omdat hij diegene is die iets besloot?
Dus iemand wordt buitengesloten omdat hij wat meer rekening met zijn privacy houd?

Ik vind het maar speciaal, maar goed ieder zijn ding.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 21:07
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
12-04-2021 21:06
Hij is blijkbaar net een tikkie slimmer of beter op de hoogte dan de rest.
Oh geheid!
Ik las trouwens net hier dat Facebook wel degelijk jouw Whatsapp berichten in kan zien:

https://medium.com/@gzanon/no-end-to-en ... c6508731b2
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
12-04-2021 21:01
Waarom?

Ik begrijp echt niet wat de moeite is een simpele app te installeren om een collega op de hoogte te houden.

Als iedereen signal zou gebruiken en jij niet, dan zou je het toch ook onprettig vinden niet op de hoogte te worden gebracht?

Wat maakt Whatsapp voor jou een volwaardigere chatapp dan iets anders.
Nee, dan zou ik dus signal installeren. Al jouw argumenten slaan precies op degene die weigert WA te gebruiken. Diegene doet moeilijk, niet alle anderen die niet een andere app speciaal voor hem/haar willen gaan gebruiken.
Hogwarts schreef:
12-04-2021 20:44
Ik ben al 10 jaar gestopt met Facebook. En ook al 3 jaar met whatsapp. Heerlijk rust. Ik mis er niks aan.
Kreeg je geen problemen dat vrienden of kennissen je niet konden bereiken? Of je vergaten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort naast Whatsapp ook Telegram en Signal geïnstalleerd.

Als ik naar de "contactenlijsten" kijk dan zie ik dat vooral mijn kennissen op de universiteit Signal (naast Whatsapp) gebruiken. Wellicht vanwege de internationale contacten en regeringen die regelmatig Whatsapp blokkeren?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven