Telefoon struggles: Bel partner, en krijg Duitse/Franse

17-09-2020 19:43 56 berichten
Hey,

Als ik mijn partner probeer te contacten, word ik naar een duits, of spaans of frans talig computer bandje doorgeschakeld, waarbij een hese vrouwen stem iedere 4 a 5 seconde: een "wie ben je", "ik hoor je niet", "kan je dat nog eens zeggen" etc etc eruit gooit. En heb nu dat bandje al een keer of 6 geluisterd, alle talen, en de teksten veranderen niet.

Ik heb mijn provider gebeld, zijn provider gebeld.
Beide doen alsof ik gek ben.

Ondertussen is alleen nog maar per e-mail contact met partner, zijn telefoon is dus ook niet gestolen, hij heeft hem ook in zn broekzak zitten, en andersom is het exact hetzelfde. Terwijl ik andere mensen wel kan contacten en niet vreemde hese vrouwen aan de lijn krijg.

Welke genius kan hiervoor een oplossing bedenken? Of weet misschien een oorzaak.

We zien van elkaar ook geen gemiste oproepen, terwijl , ja ik heb bewijs door screenshots, ik het vandaag zn 20 keer geprobeerd heb... Begin hem nu wel te missen na dik anderhalve week geen woord kunnen wisselen :'(

Toevoeging: mijn partner zit in het buitenland, een niet duits, spaans of franstalig land, en ik bevind mij momenteel in Nederland
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 17-09-2020 20:46
6.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whaysappen of bellen via whatsapp? Lukt dat wel? En via vaste telefoonlijn?
Alle reacties Link kopieren
Bel via messenger of whatsapp. Of een ander online ding.
Alle reacties Link kopieren
Lees ik er nou overheen of heb je het nog niet met een andere telefoon geprobeerd?

Dus dat jij wel zijn nummer belt, maar dan met een vaste lijn (ja telefooncellen bestaan nog) of met de mobiele telefoon van een familielid of vriendin? Of andersom, dat hij met de telefoon van iemand daar jouw nummer belt?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Je kan morgen misschien een goedkope/gratis simkaart van Lebara oid scoren morgen en daarmee bellen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft één van jullie roaming uitgeschakeld?
¡Apagando las luces!
Hebben jullie bellen in en naar het buitenland aan staan bij de provider?

Dat staat niet bij elke provider standaard aan.

Zelf ook wel eens op vakantie niet kunnen bellen tot ik dat veranderde. Was bij Simyo
SombraOnline schreef:
17-09-2020 21:38
Misschien heeft één van jullie roaming uitgeschakeld?
Dat gaat over mobiel internet! Heeft er niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kom je niet bij een soort informatiedienst terecht? Dat er toch een foutje zit in het nummer dat je draait? Kan je hem wel via een andere telefoon bellen?
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
17-09-2020 21:55
Dat gaat over mobiel internet! Heeft er niets mee te maken.
Niet alleen maar internet, hoor.

''Roaming zorgt ervoor dat uw telefoon via het buitenlandse netwerk contact maakt met uw Nederlandse provider. Wel zo fijn, want dankzij roaming kunt u in het buitenland tóch blijven bellen, sms'en, appen en internetten.''
https://www.unitedconsumers.com/blog/mo ... oaming.jsp
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gekke teksten ook joh! Ik zou eens een telecomwinkel inlopen en hen laten horen wat jij hoort.
En verder inderdaad gewoon via Whatsapp bellen.
SombraOnline schreef:
17-09-2020 22:03
Niet alleen maar internet, hoor.

''Roaming zorgt ervoor dat uw telefoon via het buitenlandse netwerk contact maakt met uw Nederlandse provider. Wel zo fijn, want dankzij roaming kunt u in het buitenland tóch blijven bellen, sms'en, appen en internetten.''
https://www.unitedconsumers.com/blog/mo ... oaming.jsp
In de praktijk werkt het niet zo. Ben je in het buitenland en staat je roaming uit (onder instelling mobiel netwerk), kun je nog steeds bellen. Internetten dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
17-09-2020 20:53
Oh en ligt vast heel erg voor de hand, maar hebben jullie beide je telefoon ook eens opnieuw opgestart? Heb geen idee of het wat uit maakt, maar je verzint wat.
Dit zou ook mijn tip zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hee en hij weet zeker dat dat niet zijn voicemail bericht is? Dat vrienden dat als grapje hebben ingesteld en dat jij gewoon geen contact krijgt met hem, dus direct voicemail?
Alle reacties Link kopieren
Skype - whatsapp - zoom - microsoft teams

werkt dat ook allemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden hebben een prank uit gehaald en zijn nummer verwisseld voor een of andere hese vrouwenbandje?
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
17-09-2020 21:34
Lees ik er nou overheen of heb je het nog niet met een andere telefoon geprobeerd?

Dus dat jij wel zijn nummer belt, maar dan met een vaste lijn (ja telefooncellen bestaan nog) of met de mobiele telefoon van een familielid of vriendin? Of andersom, dat hij met de telefoon van iemand daar jouw nummer belt?

Als vrienden en familie wel allemaal gewoon contact krijgen hoeft dat dus niet. Of denk je dat het verschil maakt of TO het telefoonnummer intoetst of een ander?
Rilena schreef:
17-09-2020 22:46
Skype - whatsapp - zoom - microsoft teams

werkt dat ook allemaal niet?
Tja, dat werkt allemaal wel, maar op de lokatie waar hij is moet die 2 euro per mb betalen. Dus dan werkt die eigenlijk voor niets.
Redballoon schreef:
17-09-2020 22:05
Wat een gekke teksten ook joh! Ik zou eens een telecomwinkel inlopen en hen laten horen wat jij hoort.
En verder inderdaad gewoon via Whatsapp bellen.
Ik denk dat ik dat ga doen :) Goede tip, en vriendelijk verzoeken om dan maar een nieuwe simkaart/nummer te krijgen, speciaal voor hem, en betaal daar dan wel een cheap telefoontje bij.
Fiorah schreef:
17-09-2020 22:37
Hee en hij weet zeker dat dat niet zijn voicemail bericht is? Dat vrienden dat als grapje hebben ingesteld en dat jij gewoon geen contact krijgt met hem, dus direct voicemail?
Yes, als ik zeg maar een overzicht stuur met wanneer ik hem heb proberen te bellen, gewoon een screenshot, denkt hij wtf, hij ziet niets bij gemiste oproepen. Terwijl hij dat bij andere mensen wel heeft.

En andersom is precies hetzelfde als hij mij probeert te bereiken. Mijn telefoon gaat nieteens over, en hij krijgt ook een hese vrouwenstem aan de lijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nu al 4 keer geopperd, maar daar zie ik je niet op reageren. Heb je Whatsapp bellen al geprobeerd? Kan je elkaar zelfs ook nog zien.
Hecamel schreef:
18-09-2020 08:52
Het is hier nu al 4 keer geopperd, maar daar zie ik je niet op reageren. Heb je Whatsapp bellen al geprobeerd? Kan je elkaar zelfs ook nog zien.
Ja tuurlijk,

En dat gaat wel goed. Alleen dan vliegt er zo 20 MB per minuut doorheen, x 2 euro = 40 euro per minuut.
Dat is nogal prijzig...

Wil ook wel weer eens echt 10 minuten kunnen bellen, waar ook een koetje en kalfje voorbij kan komen. ipv het hoogst noodzakelijke.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
18-09-2020 09:15
Ja tuurlijk,

En dat gaat wel goed. Alleen dan vliegt er zo 20 MB per minuut doorheen, x 2 euro = 40 euro per minuut.
Dat is nogal prijzig...

Wil ook wel weer eens echt 10 minuten kunnen bellen, waar ook een koetje en kalfje voorbij kan komen. ipv het hoogst noodzakelijke.
Heeft hij daar geen wifi dan? En in welk land zit hij? Want in Europa kan je gewoon je mobiele data gebruiken zonder extra kosten.

Volgende keer als hij gaat voor de zekerheid maar een goedkope simkaart in het land van herkomst gaan halen als het niet in Europa is. En als het wel in Europa is een onbeperkt abonnement nemen, dan heb je die kosten niet.

Maar verder blijft het natuurlijk gek, maar ik denk dat een van jullie toch een blokkade heeft aan staan voor bellen van en naar het buitenland. Maar aangezien je man wel gebeld kan worden door vrienden en familie denk ik dat jij het bent. Dus ik zou die instellingen eens checken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien Skype o.i.d. installeren? Dan kun je via die weg met elkaar spreken.

En misschien hebben ze in het land waar hij is nog "good old" telefooncellen of telefoon in zijn hotel?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar joh. En wat ontzettend rot dat alle andere opties die tegenwoordig beschikbaar zijn niet echt kunnen doordat data zo onwijs duur is voor hem :( .
We hebben een "tijdelijke oplossing" gevonden.

Heb een nieuwe simkaart in een nieuwe telefoon gestopt, en daarmee kan ik hem wel bereiken. Hopen dat dit zo "blijft", en ondertussen heb ik een nieuwe simkaart met nummer behoud besteld, dat ik die met mn oude nummer kan blijven gebruiken, hopelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven