Toch gevonden maar hoe dan??

17-10-2018 13:41 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook zit ik onder een nickname... waarvan ik dacht dat niemand die kende.. en nu heb ik toch van een familielid een vriendschap verzoek. Maar hoe kan dan??

Het is namelijk niet een erg logische naam..
Ik ben op Facebook wil lid van besloten groepen met honden..
Ik wil ook geen vrienden zijn zijn met iemand.

Vind mij maar kinderachtig... maar ik wil dit niet.
Wie kan mij uitleggen hoe het kan, dat ik gevonden ben, ik heb nooit aan iemand verteld dat ik op Facebook zit..
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2018 14:17
Reden: typfoutje in OP veranderd
0.00% gewijzigd
misschien gezocht op je email adres?
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie een gemeenschappelijke vriend.
Alle reacties Link kopieren
Nee want ik heb daar een speciaal e-mail adres voor..
heb het facebook gedoe echt helemaal apart van alles..
Alle reacties Link kopieren
Waaom vraag je het niet aan het familielid?
Alle reacties Link kopieren
Als je in iemand zijn contacten staat met email en/of telefoonnummer kunnen ze je ook vinden
Ik weet niet of dit waar is, want heb zelf geen facebook, maar ik heb mij eens laten vertellen dat als je met je profiel mensen opzoekt dat facebook jou dan laat voorkomen als ' mensen die je misschien kent ' bij degene waar je op dat profiel kijkt.

Nogmaals ik weet niet of dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
ships hoe verander ik de taalfout in de topic titel??

nee ik ben geen vrienden op facebook met iemand.
Je hebt voor je profiel een e-mailadres gebruikt waar jullie met elkaar weleens hebt gemaild.
Je hebt op zijn profiel gekeken en toen kreeg hij een vriendschapssuggestie
Je hebt op het profiel van vriend van hem gekeken en toen kreeg hij een vriendschapssuggestie

En whats app en Facebook zit volgens mij ook helemaal met elkaar verbonden dus misschien ooit een whatsapp verzonden naar elkaar en heb je je telefoonnummer ingevuld bij je profiel of kijk je op je telefoon weleens op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je met dat speciale profiel eens op het FB profiel van dat familielid geweest en sta je dan onder "vriendschapsverzoeken" "Mensen die je misschien kent" bij dat familielid.
Je kan er echt vanuit gaat dat hij of zij je heeft gezien als Facebook vriend suggestie omdat jullie op een of andere manier verbinding met elkaar hebben gehad.

Je kunt je topic titel niet zelf aanpassen. Moet je de Mods vragen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet dat familielid helemaal niet wie achter dat profiel schuilt en vond "hij"? de profielfoto aantrekkelijk ofzo. In ieder geval vriendschapsverzoek weigeren.
Misschien hoor je er niks meer over!
Alle reacties Link kopieren
Misschien via telefoonnummer?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens, uit nieuwsgierigheid, de partner van een collega opgezocht op Insta (kunstenaar, was benieuwd naar het werk). Ben zowel met collega als partner niet social-media-bevriend.
Collega heeft geen facebook
Partner komt nu langs als: "Mensen die je misschien kent"
Slimme software die zelf zaken aan elkaar knoopt
Alle reacties Link kopieren
Kijk je ook vanaf je mobiel op FB?
Alle reacties Link kopieren
Heb je de facebook app op je telefoon of tablet? Of gebruik je facebook alleen via een browser?

(de app “kijkt mee” met veel van je persoonlijke informatie en kan daar dus ook conclusies uit trekken zoals “Piet kent Mientje” en je dan een “Ken jij Mientje” bericht van maken)
heeft familie op de naam van de hond met ras zitten googelen of waar de hond vandaan komt zitten googelen?
Alle reacties Link kopieren
facebook weet alles, je bent echt niet zo geheim. En ze kunnen je voorstellen aan mensen met veel overeenkomsten. Bijvoorbeeld liefde honden en woonplaats.

Je kan volgens mij aangeven of dat je een vriendschapsverzoek wilt ontvangen of niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
zo dan, er zijn toch wel mogelijkheden dan.. misschien naïef maar dat had ik toch niet gedacht.. ik heb geen app op de mobiel van facebook. en verder ook geen persoonlijke dingen ingevuld...
Vanaf mijn mobiel kijk ik nooit op facebook.

@hammerhaai jij zegt; Je kan volgens mij aangeven of dat je een vriendschapsverzoek wilt ontvangen of niet.

Hoe doe je dan dan?
Even goed de instellingen doorlezen en aanvinken met wat je wel en niet wil.
Heb net even gekeken
Zo kan je het veranderen naast wereldbolletje zie je een pijltje daar klik je op, dan zie je instellingen
en dan zoeken naar
Privacyinstellingen en -functies
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je facebookprofiel ook zo instellen dat het alleen zichtbaar is voor vrienden. Dat verkleint de kans om gevonden te worden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat mensen zoals jij nu eens beter gaan beseffen hoe ver de datavergaring van bedrijven zoals facebook en google gaan. Het interesseert hun niks dat jij privacy wilt. Zij hebben al genoeg gegevens van jou en ook van je familie en weten dus al dat jullie familie zijn, nickname of niet.
Alle reacties Link kopieren
hihi ik heet nu anders op facebook...

en ik zal mijn nieuwsgierigheid nog verder beperken...
Heb je misschien foto's geplaatst waar je op staat? Dat kan ook al genoeg zijn (gezichtsherkenning of iemand die je getagd heeft).
Alle reacties Link kopieren
FB volgt trouwens ook waar je verder surft op het web, het kan helpen om FB alleen te openen in een browser die je alleen voor FB gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven