Toch gevonden maar hoe dan??

17-10-2018 13:41 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook zit ik onder een nickname... waarvan ik dacht dat niemand die kende.. en nu heb ik toch van een familielid een vriendschap verzoek. Maar hoe kan dan??

Het is namelijk niet een erg logische naam..
Ik ben op Facebook wil lid van besloten groepen met honden..
Ik wil ook geen vrienden zijn zijn met iemand.

Vind mij maar kinderachtig... maar ik wil dit niet.
Wie kan mij uitleggen hoe het kan, dat ik gevonden ben, ik heb nooit aan iemand verteld dat ik op Facebook zit..
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2018 14:17
Reden: typfoutje in OP veranderd
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-10-2018 15:09
Heb je misschien foto's geplaatst waar je op staat? Dat kan ook al genoeg zijn (gezichtsherkenning of iemand die je getagd heeft).
die geplaatste foto zou kunnen maar die staan op besloten groepen, en dan zou je niet te vinden moeten zijn toch??
1960to4 schreef:
17-10-2018 15:06
hihi ik heet nu anders op facebook...

en ik zal mijn nieuwsgierigheid nog verder beperken...
En zelfs dan ben je nog te vinden op je eerst opgegeven naam.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
17-10-2018 15:13
FB volgt trouwens ook waar je verder surft op het web, het kan helpen om FB alleen te openen in een browser die je alleen voor FB gebruikt.

je boedoelt je doet alles zeg maar in firefox en de rest doe je in chrome??
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
17-10-2018 15:23
je boedoelt je doet alles zeg maar in firefox en de rest doe je in chrome??

Ja klopt. Alleen zou ik dan weer geen chrome gebruiken aangezien het van googel is.

In de browser die je niet voor FB gebruikt kun je dan ook het javascript van FB blokkeren.
1960to4 schreef:
17-10-2018 14:30
zo dan, er zijn toch wel mogelijkheden dan.. misschien naïef maar dat had ik toch niet gedacht.. ik heb geen app op de mobiel van facebook. en verder ook geen persoonlijke dingen ingevuld...
Vanaf mijn mobiel kijk ik nooit op facebook.

@hammerhaai jij zegt; Je kan volgens mij aangeven of dat je een vriendschapsverzoek wilt ontvangen of niet.

Hoe doe je dan dan?
De duivelsdriehoek Facebook/Whatsapp/Instagram is 1 bedrijf welke al je gegevens jat, scant, bijhoudt, linkt en verkoopt... Dus sowieso ben je niet 'private' of afgeschermd...
Heb je weleens ergens een duimpje uitgedeeld? Ik heb ook wel mensen gevonden door vrienden en familie van ze op te zoeken.
Als ik dan zag dat Donald Duck bij wijze van spreken een bericht een duimpje had gegeven kijken op Donald Duck's pagina, staan daar vrienden of andere zaken op waaraan je iemand kan herkennen ben je al gevonden.
Inderdaad kom je ook mét je vrienden langs als suggestie. En hoe het kan snap ik ook niet maar een buurvrouw die in een buurtappgroep zit staat kant en klaar in mijn telefoon om toe te voegen in de messenger van FB.
Een buurvrouw waar ik niet op zit te wachten, niet blij mee en ik had ALLES dichtgetimmerd op facebook: alleen vrienden konden zien wat ik plaatste en ik heb mijn profiel niet ingevuld. Nergens foto's van mezelf.
Wel kom je als vreemde niet op mijn pagina, alles is ingesteld op "alleen voor vrienden" of "alleen ik".

Ik heb mijn account gedeactiveerd, heb ook mensen gevonden die ik uit het oog was verloren en ben ook lid van een besloten groep.
Denk wel dat ik ga stoppen met dat Facebook want ik kan het niet uitstaan dat ik zelf niet meer begrijp hoe het werkt. Krijg ik de creeps van, vooral dat mensen uit WhatsAp meteen in de facebookmessenger staan irriteert me mateloos.
Tot die tijd deactiveer ik dus maar ipv uitloggen en ga ervanuit dat alles wat je op het net zet in no time naar jou is te herleiden. Ook hier en op andere zaken youtube of zo reken ik niet op privacy dat is denk ik het veiligst.
Sommige dingen dacht ik veilig te kunnen bespreken in die besloten groep, nogal gevoelige info maar nu zou ik willen dat ik het kon verwijderen.

Big brother is watching you!! Gelukkig ben of doe ik niets bijzonders maar ik vond het niet fijn om bericht te krijgen van mensen met wie ik expres het contact dood had laten bloeden. Krijg daar een benauwd gevoel van, alsof je een geheim tel.nr. hebt en dat nummer gewoon in de gids staat.
Alle reacties Link kopieren
Facebook weet inderdaad alles van je. Als je in je browser of op je telefoon ingelogd bent met facebook, dan weet facebook elke pagina die je bekijkt waar facebook een 'deel' of 'like' button op heeft, elke pagina die je met facebook bekijkt, elk contact in je adresboek, op welke locaties je bent, en nog wel wat meer. Daarnaast is facebook ook heel goed in gezichtsherkenning op foto's

Zelfs als je helemaal niet op facebook zit, heeft facebook al lang een profiel van je. Ze hebben van elk emailadres al duidelijk welke personen in jouw netwerk wel op facebook zitten (in welke adresboeken zit je), wie er ooit op jouw naam hebben gezocht, of je ooit getagd bent in een foto, enzovoorts. Als je je dan aanmeldt op facebook, krijg je tientallen suggesties voor vrienden, keurig op volgorde van hoe 'dichtbij' ze zijn.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Jeetje het is dus nog erger dan ik denk! Heb geen instagram en reageer nooit met mijn fb-account. Goed om te weten dankjewel voor de info. Je zou bijna weer papieren brieven gaan schrijven als je iets echt prive wil houden.
Met wie je belt en hoelang is vast ook geen geheim, en ze zeuren steeds of mijn tel.nr. nog klopt. Denk dat ik maar een vals nr. op ga geven.
Weet iemand of dat nog wat uit zou maken?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
17-10-2018 15:23
En zelfs dan ben je nog te vinden op je eerst opgegeven naam.

Dat heb ik dus net zitten proberen.. maar dan kom je niet bij mijn nieuwe naam uit.
En via gewoon zoeken in Firefox zoeken vind ik me zelf ook niet.
Facebook kan gewoon in je telefoonlijst en mail.
Alle reacties Link kopieren
@handigmetgeld je zegt; Zelfs als je helemaal niet op facebook zit, heeft facebook al lang een profiel van je. Ze hebben van elk emailadres al duidelijk welke personen in jouw netwerk wel op facebook zitten (in welke adresboeken zit je), wie er ooit op jouw naam hebben gezocht, of je ooit getagd bent in een foto, enzovoorts. Als je je dan aanmeldt op Facebook, krijg je tientallen suggesties voor vrienden, keurig op volgorde van hoe 'dichtbij' ze zijn.

hoe kan dat???
een profiel als je geen Facebook hebt.. dan moet er een koppeling zijn tussen de telefoon en Facebook.. maar op Facebook kijken via mijn telefoon doe ik nooit.

Ik vind het echt onbegrijpelijk
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
17-10-2018 16:27
Facebook kan gewoon in je telefoonlijst en mail.

hoe dan als ik geen telefoonnummer ingevuld heb en voor facebook een speciaal email (een gmail) adres heb... en voor de rest een hotmail account.
dat email adres voor facebook weet zelfs mijn man niet..
Ik gebruik mijn telefoon voor mijn werk, ik word dan gebeld door cliënten. Die staan niet opgeslagen in mijn telefoonlijst, ik word alleen gebeld met een voor mij onbekend nummer. Maar deze mensen komen wel ineens in mijn “. Misschien vrienden” lijstje voor op Facebook. Die hebben wel hun nummer opgegeven denk ik. Dit terwijl ik niet onder mijn normale naam op Facebook sta. Ik heb wel het idee dat het erger is als ik messenger gebruik, dus dat heb ik er meteen afgedonderd.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 17-10-2018 19:47
5.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
17-10-2018 16:32
hoe kan dat???
een profiel als je geen Facebook hebt.. dan moet er een koppeling zijn tussen de telefoon en Facebook.. maar op Facebook kijken via mijn telefoon doe ik nooit.

Ik vind het echt onbegrijpelijk
Er hoeft geen koppeling te zijn tussen jou en facebook. Al helemaal niet via je telefoon. Facebook is gewoon slim.

Jouw buurvrouw X heeft jou in haar adresboek, en zit op facebook, net als 4 andere directe buren. Facebook weet spontaan in welk rijtje jij woont. Jouw collega Y heeft jou in zijn adresboek, zit op facebook, en heeft wel eens op jouw naam gezocht. Je nichtje heeft jou niet in haar adresboek, maar heeft ooit op een foto op facebook jou geprobeert te taggen in een foto (lukte niet, je had geen facebookprofiel, maar facebook onthoudt dat dat gezicht mogelijk bij jouw naam hoort). Je volleybalclubje zitten allemaal in elkaars adresboek, met jou erbij (en verder heb je geen andere gezamenlijke contacten met ze), en sturen elkaar alleen op dinsdagavond berichten. Dan weet facebook al lang dat jij op dinsdag volleybalt. Enzovoorts enzovoorts. Voor je het weet weten ze heel veel over je, zonder dat je ze dat zelf ooit vertelt hebt. Ongeveer zoals als je in alle cafe's, alle kapsalons en alle schoolpleinen van het dorp gaat luisteren over de roddels over iemand, en je die ook nog eens allemaal opschrijft, je al heel snel alles van zo'n persoon weet, ook al heb je hem/haar nog nooit ontmoet en is die zo gesloten als een deur.

De koppeling tussen jouw naam, emailadres en telefoonnummer haalt facebook ook gewoon uit adresboeken van andere gebruikers. Dat hoef jij ze niet te vertellen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms het idee dat facebook ook via gps mensen aanbeveelt die in je buurt zijn. Ik had bijv. pas een bijeenkomst en toen ik daarna op facebook ging kreeg ik als eerste persoon iemand aanbevolen die daar ook was. (Heb verder niet op diegene gezocht, ook geen contact mee)
Ik weet niet zeker of dit echt zo is hoor, maar het zou kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Post je regelmatig zaken waar je mee bezig bent? Met een beetje Sherlocktalent kom je heel ver met zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van je IP-adres denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zonder IP kan je geen webinhoud ontvangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet interessant voor facebook dan? Ik krijg reclames te zien van dingen die me niet interesseren en mensen die ik misschien ken, ken ik helemaal niet.
Ook zie ik alleen maar vrienden van facebook in messenger.
Linkedin is een ander verhaal, dat sleept alle oude e-mailadressen erbij inclusief alle overleden familieleden.
TO, kan het niet zo zijn dat jouw familielid niet weet wie jij bent, maar zelf ook een hondenliefhebber is en daarom met andere hondenliefhebbers contact zoekt?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
17-10-2018 22:03
Ik ben niet interessant voor facebook dan?
Even niet persoonlijk op jou gericht, maar dat ben je ook niet.

Jij bent geen klant van facebook, jij bent hun waar, hun product. Hun klanten zijn adverteerders en wat facebook doet doen ze voor hen. Wat jij wil met vrienden en een app en wat nog meer dat boeit niemand. Al die gratis apps zijn een middel om informatie van jou te verkrijgen waardoor ze meer en betere (= duurdere) reclame kunnen verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven