tv geluid versterken in 1 oor

28-02-2021 20:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiedag,
Ik ben vrijdag bij de KNO arts geweest ivm gehoor verlies. Het gehoorverlies was niet erg genoeg voor een hoorapparaat. Ik merk vooral dat ik vaak de tv niet goed hoor. De tv harder zetten is niet fijn voor de wederhelft.
Is er iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft? Ik zoek dus eigenlijk iets wat draadloos is en in 1 oor te doen is ( zodat ik met het andere oor nog hoor wat er in de kamer gebeurt.)
De meeste dingen die ik zie gaan via een hoortoestel of je hebt meteen een hele koptelefoon. Ik heb totaal geen ervaring met' oortjes' die ik mensen buiten wel zie dragen.
Waar zoek ik naar? Iemand een idee? Dank je wel voor het lezen.
ambra wijzigde dit bericht op 28-02-2021 20:41
1.06% gewijzigd
Had de kno geen tips dan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-02-2021 20:41
Had de kno geen tips dan?
Nee. Ik mocht terugkomen als het erger werd, voor de rest geen opmerkingen of tips. Het was verder geen taak meer voor hem, dat was duidelijk. Ik stond buiten voordat ik er erg in had..
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Sorry link werkt niet
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 20:58
89.52% gewijzigd
Misschien toch eens bij een audicien naar binnen lopen, misschien heeft die wel goede ideeën
Wat voor audio-uitgang(en) heeft je tv? Niet alle tv's hebben een aansluiting voor een koptelefoon namelijk (de mijne niet).
Een audicien heeft hiervoor de juiste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Als je een oortje in doet van een stereo koptelefoon, mis je natuurlijk wel de andere helft van het geluid. Dus als geluid bv van rechts komt, en je hebt alleen een linkeroortje in, zul je dit veel zachter horen. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
28-02-2021 20:45
Ik heb deze!
https://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/kopt ... -10/293937
Hij geeft een prachtig geluid.
Tv moet wel een optische uitgang hebben.
Hij kan soms ook op de ziggo box met optische uitgang
https://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/kopt ... -10/293937
Dank voor je moeite om mee te denken. Ik kom via je link bij een televisie uit maar zal eens zoeken op de draadloze hoofdtelefoon van Philips
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-02-2021 20:49
Wat voor audio-uitgang(en) heeft je tv? Niet alle tv's hebben een aansluiting voor een koptelefoon namelijk (de mijne niet).
.

Oef. Goede vraag. Ga ik uitzoeken.
ambra schreef:
28-02-2021 20:58
Dank voor je moeite om mee te denken. Ik kom via je link bij een televisie uit maar zal eens zoeken op de draadloze hoofdtelefoon van Philips
Ik heb de philips die van 179 euro normaal 199
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad even bij de audicien gaan kijken. De ontwikkelingen gaan snel tegenwoordig.

Ik weet niet wat je slecht hoort en wat je behoefte is, ik zet altijd teletekst ondertiteling aan, ned 1, 2 en 3 zijn volledig ondertitelt en de commerciële zenders tegenwoordig ook vaak. Daar redde ik mij genoeg mee vroeger. Tegenwoordig heb ik hooroplossing via hoortoestellen, daar ben ik echt heel blij mee. Maar ik begrijp dat dat voor jou nog geen oplossing is.
senseo wijzigde dit bericht op 28-02-2021 21:02
0.22% gewijzigd
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
28-02-2021 20:52
Als je een oortje in doet van een stereo koptelefoon, mis je natuurlijk wel de andere helft van het geluid. Dus als geluid bv van rechts komt, en je hebt alleen een linkeroortje in, zul je dit veel zachter horen. Denk ik.
Daar heb je wel een punt. Ik denk misschien wel veel te simpel, zo van als ik de nieuwslezer maar weer kan horen.. die zal wel mono zijn denk ik
ambra schreef:
28-02-2021 21:01
Daar heb je wel een punt. Ik denk misschien wel veel te simpel, zo van als ik de nieuwslezer maar weer kan horen.. die zal wel mono zijn denk ik
Die ik heb is stereo en een prachtig geluid voor films
Alle reacties Link kopieren
PienterePookje schreef:
28-02-2021 20:52
Een audicien heeft hiervoor de juiste oplossing.
Ik was daar voor een eerste meting, die zei gelijk dat ik een hoorapparaat nodig had. Helaas voor hem moest ik ivm leeftijd eerst langs de KNO arts. Maar ik kan natuurlijk naar een andere audicien gaan.
ambra schreef:
28-02-2021 21:02
Ik was daar voor een eerste meting, die zei gelijk dat ik een hoorapparaat nodig had. Helaas voor hem moest ik ivm leeftijd eerst langs de KNO arts. Maar ik kan natuurlijk naar een andere audicien gaan.
Maar je kan toch weer terug?
Juist omdat je door de kno bent afgewimpeld?
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
28-02-2021 21:02
Die ik heb is stereo en een prachtig geluid voor films
Dank je voor je tip. Ik ben echt al heel snel tevreden, geen film kijker.
Herkenbaar, ik ben eenzijdig doof maar zet de tv gewoon harder. Wederhelft went er aan :nut:

Kom overigens ook niet in aanmerking voor een hoorapparaat omdat ik eenzijdig volledig doof ben.
https://www.philips.nl/c-p/TAE8005BK_10 ... on-voor-tv

Deze heb ik
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
28-02-2021 21:00
Ik zou inderdaad even bij de audicien gaan kijken. De ontwikkelingen gaan snel tegenwoordig.

Ik weet niet wat je slecht hoort en wat je behoefte is, ik zet altijd teletekst ondertiteling aan, ned 1, 2 en 3 zijn volledig ondertitelt en de commerciële zenders tegenwoordig ook vaak. Daar redde ik mij genoeg mee vroeger. Tegenwoordig heb ik hooroplossing via hoortoestellen, daar ben ik echt heel blij mee. Maar ik begrijp dat dat voor jou nog geen oplossing is.
Ondertiteling al wel eens geprobeerd maar ik krijg dan toch genoeg mee om te zien dat dat niet volledig is.
Ik ga eens kijken naar de tip van Ledlampje en evt langs een audicien.
Fijn dat jij zo blij wordt van je hooroplossing. Ik was daar ook niet helemaal aan toe. Naast een rolstoel en slechte ogen ook nog slechte oren..ik voelde me ineens 20 jaar ouder. Het gehoorverlies komt ook vanuit dezelfde oorsprong als waarom ik een rolstoel nodig heb, dus op zich is het niet raar. Maar wel vervelend. Maar goed, aan de rolstoel ben ik ook gewend, als iets goed op je aansluit is het gewoon heel fijn.
ambra schreef:
28-02-2021 21:11
Ondertiteling al wel eens geprobeerd maar ik krijg dan toch genoeg mee om te zien dat dat niet volledig is.
Ik ga eens kijken naar de tip van Ledlampje en evt langs een audicien.
Fijn dat jij zo blij wordt van je hooroplossing. Ik was daar ook niet helemaal aan toe. Naast een rolstoel en slechte ogen ook nog slechte oren..ik voelde me ineens 20 jaar ouder. Het gehoorverlies komt ook vanuit dezelfde oorsprong als waarom ik een rolstoel nodig heb, dus op zich is het niet raar. Maar wel vervelend. Maar goed, aan de rolstoel ben ik ook gewend, als iets goed op je aansluit is het gewoon heel fijn.
Ik heb geen aandelen maar ik gebruik hem ook met visite er zit heel veel mogelijkheden op die koptelefoon!
Hier heb je iets meer uitleg
https://fwd.nl/audio/philips-audioboost ... te-storen/
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 21:18
7.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-02-2021 21:04
Maar je kan toch weer terug?
Juist omdat je door de kno bent afgewimpeld?
Ja, wil ik ook wel doen. Dan niet naar deze maar naar een zelfstandige audicien ( ipv keten)
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
28-02-2021 21:14
Ik heb geen aandelen maar ik gebruik hem ook met visite er zit heel veel mogelijkheden op die koptelefoon!
Ha ha ook met aandelen ben ik blij met je advies hoor
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
28-02-2021 21:05
Herkenbaar, ik ben eenzijdig doof maar zet de tv gewoon harder. Wederhelft went er aan :nut:

Kom overigens ook niet in aanmerking voor een hoorapparaat omdat ik eenzijdig volledig doof ben.
En je andere oor?
Ik heb maar 1 werkend oog. Daar kan dus ook geen contactlens in. Maar omdat ik daarmee geboren ben, mis ik dat oog niet. Is bij jou je ene oor altijd slecht geweest?

Die wederhelft van mij heeft nog wel hele goede oren dus ik wil de oplossing voor mijn probleem eigenlijk ook bij mezelf houden :biggrin:
ambra wijzigde dit bericht op 28-02-2021 21:33
34.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven