tv geluid versterken in 1 oor

28-02-2021 20:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiedag,
Ik ben vrijdag bij de KNO arts geweest ivm gehoor verlies. Het gehoorverlies was niet erg genoeg voor een hoorapparaat. Ik merk vooral dat ik vaak de tv niet goed hoor. De tv harder zetten is niet fijn voor de wederhelft.
Is er iemand die hier een oplossing voor gevonden heeft? Ik zoek dus eigenlijk iets wat draadloos is en in 1 oor te doen is ( zodat ik met het andere oor nog hoor wat er in de kamer gebeurt.)
De meeste dingen die ik zie gaan via een hoortoestel of je hebt meteen een hele koptelefoon. Ik heb totaal geen ervaring met' oortjes' die ik mensen buiten wel zie dragen.
Waar zoek ik naar? Iemand een idee? Dank je wel voor het lezen.
ambra wijzigde dit bericht op 28-02-2021 20:41
1.06% gewijzigd
Had de kno geen tips dan?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-02-2021 20:41
Had de kno geen tips dan?
Nee. Ik mocht terugkomen als het erger werd, voor de rest geen opmerkingen of tips. Het was verder geen taak meer voor hem, dat was duidelijk. Ik stond buiten voordat ik er erg in had..
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Sorry link werkt niet
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 20:58
89.52% gewijzigd
Misschien toch eens bij een audicien naar binnen lopen, misschien heeft die wel goede ideeën
Wat voor audio-uitgang(en) heeft je tv? Niet alle tv's hebben een aansluiting voor een koptelefoon namelijk (de mijne niet).
Een audicien heeft hiervoor de juiste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Als je een oortje in doet van een stereo koptelefoon, mis je natuurlijk wel de andere helft van het geluid. Dus als geluid bv van rechts komt, en je hebt alleen een linkeroortje in, zul je dit veel zachter horen. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
28-02-2021 20:45
Ik heb deze!
https://www.bcc.nl/beeld-en-geluid/kopt ... -10/293937
Hij geeft een prachtig geluid.
Tv moet wel een optische uitgang hebben.