Vanaf 9 Sept. Nieuwe inloggen ABN AMRO...Snap t echt niet

06-09-2019 20:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Misschien heb ik een hele domme vraag. Sorry daarvoor.
Vanaf 9 september zal de ABN AMRO app veranderen qua inloggen las ik in mijn berichten box. Maar ik heb het filmpje een aantal keer bekeken maar ik snap er nog niet veel van.....

Heb ik het nu goed begrepen dat je identificatiecode komt te vervallen? Met de ABN AMRO app? En moet je nu voortaan altijd via een computer inloggen? Gezien de scan code? Die je nu krijgt? Of heb ik dat zelfs verkeerd begrepen? Echt sorry hoor! Maar als dat zo is dan zou ik het erg jammer vinden. Ik heb wel een pc en laptop maar heb deze niet altijd bij me. En moet je nu altijd het kastje en pinpas erbij gebruiken?

Zou iemand het mij het alstublieft in Jip en Janneke taal het willen uitleggen? Oftewel stap voor stap? Ik kom er echt niet uit... Ja, ik weet dat vele wellicht heel wat van mij zullen vinden..... Maar ja....

Ieder geval bedankt voor het lezen. En voor degene die het mij willen uitleggen. Mijn dank is groot.
Alvast enorm bedankt. Iedereen een fijne avond. En alvast een goed weekend gewenst.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
3mmy schreef:
06-09-2019 21:49
Ik hebjuist begrepen dat de e-dentifier WEL komt te vervallen, hier moet je straks je mobiel voor gebruiken(net als bij Rabo) d.m.v. Qr code scannen. Voor mensen die dat niet kunnen/willen blijft er de mogelijkheid om dit met de e-dentifier te doen.
Nee het wordt of edentifier of een qr code terwijl je nu gewoon zonder 1 van beide 1 kan loggen.
Wel op laptop/computer dan he mobiel blijft hetzelfde.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Little_Stars_Angel schreef:
06-09-2019 21:50
Ik kreeg dit bericht in mijn ‘bankmail’ zodoende wist ik het.
Oei, die lees ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 21:09
Ik ben heel blij met de ING - ik vind ze wat dit soort dingen betreft echt wel okay.
Ik heb ook de ING maar ik vind het echt sukkels. Kreeg ik eerst mijn tan-code op mijn mobiel bij inloggen geld overschrijven (via mijn pc) of op mijn mobiel als ik mobiel overschrijf... ineens krijg ik een inlogcode via sms op mijn mobiel. Dezelfde mobiel als waarmee ik inlog en overschrijf. Welke beveiliging daarachter zit snap ik niet. Op mijn pc krijg ik geen inlogcode toegestuurd en kan ik gewoon zonder code inloggen. Shoot me.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-09-2019 20:51
Huh?! o_o
Hoe maak jij grote bedragen over dan?
Alleen met zo'n code?
Ik met mijn vingerafdruk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Redhat, je wordt op je wenken bediend. Bij ING moet je binnenkort ook bevestigen met de app als je op je computer wilt inloggen.
Little_Stars_Angel schreef:
06-09-2019 20:49
Oh, dankjewel voor je antwoord! Het is mij nu wat duidelijker! Maar wat gebeurt er nu dan met je huidige 5 cijferige code (mobiel) weet jij dat misschien? Of blijft deze ook gewoon geldig uiteraard alleen voor mobiel dat begrijp ik.
Ontzettend bedankt nogmaals voor je antwoord.
Wat zei de ABN zelf toen je deze vraag aan ze stelde?
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
07-09-2019 06:11
Wat zei de ABN zelf toen je deze vraag aan ze stelde?
Ik hoop dat deze vraag niet passief-agressief bedoeld is maar heb jij wel eens met de klantenservice van de ABN te maken gehad? Ik denk dat wij wel 5x hebben moeten bellen zodat ik een pas van mijn moeders rekening kon krijgen. Vijf keer een ander verhaal. En toen een e.dentifier, die het nog steeds niet doet.

Voor sommige dingen kun je beter op het forum zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-09-2019 22:47
Nee het wordt of edentifier of een qr code terwijl je nu gewoon zonder 1 van beide 1 kan loggen.
Wel op laptop/computer dan he mobiel blijft hetzelfde.
Ik heb net even ingelogd via pc. Ik moet de QR code scannen met de app en daarna de pincode nog invoeren.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat vreemd ik heb ook ABN Amro maar geen bericht hiervan ontvangen. Heb het net nog gecheckt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven