Volkskrant Digitaal: met of zonder volkskrant magazine?

22-02-2021 14:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil graag een Volkskrant digitaal abonnement. Ik wil gewoon alles, dus ook Volkskrant Magazine, maar geen papieren in huis.
Nu staat er bij digitaal lezen bij abonnement: Op uw computer, tablet of smartphone leest u de digitale versie van de papieren krant. Natuurlijk hoort hier ook het Volkskrant Magazine bij.

Maar als ik vervolgens het abonnement wil kiezen, is Volkskrant Magazine uitgevinkt bij dingen die je krijgt bij digitaal abonnement.
Digitale krant met bijlagen is wel aangevinkt, dus misschien is dat die magazine wel.

Is hier toevallig iemand met een digitaal abonnement die weet hoe dit zit? Ziet ie er nou bij of niet?

Ik bel de Volkskrant liever niet om het te vragen want ik heb slechte ervaringen met hun agressieve verkopers. Daarna gewoon weer ophangen is er waarschijnlijk niet bij, daar heb ik geen zin in. Dus hopelijk kan iemand het mij hier vertellen!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Lastig! Dat kan je inderdaad op verschillende manieren interpreteren. Ik denk dat die er digitaal wel bij zit? Zoals je al aangeeft als bijlagen... Misschien bedoelen ze met de doorgestreepte magazine de papieren versie?
Zelf heb ik de weekendeditie; doordeweeks digitaal en in het weekend papier. Vind dit erg prettig voor bij het ontbijt in het weekend! Ik kan het ook online lezen en dan staan alle bijlagen incl. magazine in de app.

Haha, de klantenservice is erg herkenbaar trouwens! :@@:
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 14:25
0.10% gewijzigd
Vaak heb je 30 dagen om te annuleren na aankoop, dus indien het er niet bij zit kan je het gelijk weer opzeggen.
Maar volgens mij is het gewoon een deel van het abonnement.
Ik heb toevallig vorige week ook een Digitaal Abonnement (basis) genomen. De artikelen van Volkskrant Magazine zijn op zaterdag te lezen, onder het kopje 'Magazine'. Misschien dat je wel eerst op de 'editie' moet klikken. Als je gewoon naar Volkskrant.nl gaat dan krijg je meer de 'live' pagina zeg maar.

Heb dit ook net pas uitgevogeld hoor, had er eerder niet op gelet.
Hoewel het maar een paar artikelen zijn, dus nu twijfel ik weer. Het is in ieder geval niet heel duidelijk allemaal.
Op deze pagina:

https://www.volkskrant.nl/tag/volkskrant-magazine

Kan ik zelf wel alle artikelen lezen.
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
22-02-2021 14:28
Hoewel het maar een paar artikelen zijn, dus nu twijfel ik weer. Het is in ieder geval niet heel duidelijk allemaal.
Via welke app lees je het? Zelf lees ik het altijd via de Volkskrant krant app. Dit weekend had je bijvoorbeeld als bijlagen zaterdag, boeken en wetenschap en de magazine. Die staan eronder
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even voor je gekeken (heb zelf zowel een papieren als digitaal abonnement).
Het Magazine is ook digitaal te lezen, helemaal achteraan, na Boeken & Wetenschap.
nounou
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
22-02-2021 14:30
Op deze pagina:

https://www.volkskrant.nl/tag/volkskrant-magazine

Kan ik zelf wel alle artikelen lezen.

Het zeer uitgebreide verhaal van Jantine Jongbloed over de gevolgen van sexting staat hier niet bij, en is ook niet te vinden via het zoekvenster, dus ik denk dat je meerdere artikelen mist als je de Editie niet doorbladert.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een papieren en digitaal abonnement. Mijn man leest liever papier, ik eigenlijk altijd digitaal. En ja, ook het Magazine.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga Digitaal nemen. Helaas met een minimum van een jaar, maar ik twijfel nu al zo lang dat het me vast wel blijft boeien.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Daar ge je geen spijt van krijgen! Ik kan geen dag zonder 😉
BroccoliBloemkool123 schreef:
22-02-2021 14:39
Via welke app lees je het? Zelf lees ik het altijd via de Volkskrant krant app. Dit weekend had je bijvoorbeeld als bijlagen zaterdag, boeken en wetenschap en de magazine. Die staan eronder

Oh ik lees het niet via de app maar via de browser. App zal wel gebruiksvriendelijker zijn ja.
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
22-02-2021 15:31
Oh ik lees het niet via de app maar via de browser. App zal wel gebruiksvriendelijker zijn ja.
Ja, vooral op de tablet! Bij de krant app krijg je de krant lay-out. Je kan inzoomen om het beter te zien of op het artikel klikken. Bij dit laatste kan je het artikel lezen in app lay-out.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien jullie zo enthousiast zijn toch nog een klein vraagje: ik heb nu digitaal genomen, niet basis. Staan er in de digitale krant en het magazine daadwerkelijk artikelen die je niet met basis had kunnen lezen? Qua prijsverschil lijkt het me van wel, maar bij edities zie ik ook heel veel als gewoon online artikel.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het beste naar krant.volkskrant.nl gaan, daar vind je de editie zoals die gedrukt is, daar zit ook zeker het magazine bij.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
22-02-2021 16:11
Aangezien jullie zo enthousiast zijn toch nog een klein vraagje: ik heb nu digitaal genomen, niet basis. Staan er in de digitale krant en het magazine daadwerkelijk artikelen die je niet met basis had kunnen lezen? Qua prijsverschil lijkt het me van wel, maar bij edities zie ik ook heel veel als gewoon online artikel.
Maakt niet veel verschil, maar je hebt wel de editie zoals die gedrukt is en dat vind ik zelf wel zo prettig.

Maar het liefst lees ik gewoon op papier, dus dat doe ik gewoon elke dag :proud:
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook nog twee apps om de volkskrant te lezen. Bij één zie je de krant zoals die er ook op papier uitziet; de andere heeft een andere layout, ik kan het niet zo goed uitleggen. Bij die tweede staan er bijvoorbeeld ook veel links naar filmpjes etc. Ik gebruik tegenwoordig meestal de tweede app.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-02-2021 17:03
Er zijn ook nog twee apps om de volkskrant te lezen. Bij één zie je de krant zoals die er ook op papier uitziet; de andere heeft een andere layout, ik kan het niet zo goed uitleggen. Bij die tweede staan er bijvoorbeeld ook veel links naar filmpjes etc. Ik gebruik tegenwoordig meestal de tweede app.
Ja, klopt.

Op mijn telefoon ziet het er zo uit:

Afbeelding

De app met de krant zoals die gedrukt wordt.

Afbeelding

De app zoals ook de website is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een stuk duidelijker, Cookielover, ik kon het niet goed uitleggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven