Voor- en nadelen van een smartfoon?

29-06-2020 19:25 124 berichten
Hallo allemaal,

Vanmiddag begon ik te twijfelen of het misschien toch wel gemakkelijk zou zijn om een smartfoon aan te schaffen, vooral omdat je overal apps voor nodig hebt tegenwoordig en de pc nogal achtergesteld wordt op dat gebied.

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het 4G netwerk nog blijft werken of heb ik gelijk een 5G foon nodig?
Is het echt noodzakelijk om een vermogen uit te geven aan zo'n ding? (Ik wil altijd voor een briefkaart op de eerste rang)
Hoeveel is het gemiddelde GB verbruik? ( Kan je bijvoorbeeld op Harry Potterjacht met 5 GB?)
Wat is de gemiddelde levensduur van een smartfoon?

Wat vinden jullie de voordelen?
Wat vinden jullie de nadelen?

Ik verneem het graag.
ExodusRedux schreef:
29-06-2020 19:47
Als je dat via de telefoon doet kun je dat meteen sturen via whatsapp naar je kinderen/familie/vrienden. Dit is iets wat heel veel gedaan wordt. Het grote voordeel van een smartphone is dat je alles kunt doen met 1 aparaat. Vroeger had je voor elke functionaliteit een aparate aparaat.

Dit. Ik krijg vaak foto's en filmpjes van kleinkind doorgestuurd. Hartstikke leuk.
En inderdaad (wat iemand hier ook zei) ik bel niet graag. Komt altijd ongelegen. WhatsAppen kun je doen wanneer het uitkomt.
App van de bank staat er ook op. Erg handig.
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:43
Ik heb geen plannen voor what's app, ik hoor liever een echte menselijke stem. :)
.
Dat kan dus ook met whatsapp. Via WiFi bellen.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
29-06-2020 19:53
.
Dat kan dus ook met whatsapp. Via WiFi bellen.
Kun je elkaar ook nog zien als je dat leuk vind.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
29-06-2020 19:51
Dat ligt dan echt aan de mensen met wie je omgaat en niet aan de smartphone.

Hoe vaak lees je zelfs hier op 't forum niet "ik heb mijn vriend een uur geleden geappt en hij antwoordt niet, help, moet ik nu hem dumpen!?" :-D.
Of "mijn vriend is mij vergeten goeiemorgen te appen, heeft hij een ander?"

En hoe vaak denk je dat ik live mag horen in mijn omgeving "ik heb x of y geappt, maar ze antwoorden niet ... krijg de tering".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
herfstappeltaart schreef:
29-06-2020 19:51
Dit. Ik krijg vaak foto's en filmpjes van kleinkind doorgestuurd. Hartstikke leuk.
En inderdaad (wat iemand hier ook zei) ik bel niet graag. Komt altijd ongelegen. WhatsAppen kun je doen wanneer het uitkomt.

Als ik gewoon voor de gezelligheid even wil bellen dan stuur ik eerst een appje of het gelegen komt. :proud:
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:54
Hoe vaak lees je zelfs hier op 't forum niet "ik heb mijn vriend een uur geleden geappt en hij antwoordt niet, help, moet ik nu hem dumpen!?" :-D.
Of "mijn vriend is mij vergeten goeiemorgen te appen, heeft hij een ander?"

En hoe vaak denk je dat ik live mag horen in mijn omgeving "ik heb x of y geappt, maar ze antwoorden niet ... krijg de tering".
Ik leef niet op het forum. Dus heb jij er echt last van? Of denk je dat iedereen daar last van heeft?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-06-2020 19:56
Als ik gewoon voor de gezelligheid even wil bellen dan stuur ik eerst een appje of het gelegen komt. :proud:
En dan antwoorden ze niet binnen het uur en weet je nog niet of je mag bellen :-).


Ik bel gewoon.
Hoor vanzelf wel als het niet uitkomt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ja Wis, ook daar zit ik niet op te wachten inderdaad. En al ik een appje krijg heb ik toch wel gelijk de neiging om terug te bellen, ik hou nu eenmaal veel van echt menselijk contact.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:45
Dolfje, ik heb een fototoestel, dus daar hoef ik het niet voor te doen. :)
Ah maar met een smartphone kan je ze meteen delen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:58
Ja Wis, ook daar zit ik niet op te wachten inderdaad. En al ik een appje krijg heb ik toch wel gelijk de neiging om terug te bellen, ik hou nu eenmaal veel van echt menselijk contact.
Hangt er ook vanaf hoeveel ik te vertellen of te vragen heb.

Ik werk nog per sms :-).

Als ik minstens 7 sms'en over en weer ga nodig hebben bel ik.
(Ik heb betere dingen te doen dan 7 x 150 tekens te tikken letter per letter.)
Kunnen dingen met 2 sms'en opgelost worden gaat het per sms.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:54
Hoe vaak lees je zelfs hier op 't forum niet "ik heb mijn vriend een uur geleden geappt en hij antwoordt niet, help, moet ik nu hem dumpen!?" :-D.
Of "mijn vriend is mij vergeten goeiemorgen te appen, heeft hij een ander?"

En hoe vaak denk je dat ik live mag horen in mijn omgeving "ik heb x of y geappt, maar ze antwoorden niet ... krijg de tering".
Geen idee hoe vaak jij dat live hoort. Ik hoor dat dus echt helemaal nooit. Dus ik blijf er bij dat ligt niet aan het medium, maar aan de mensen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:58
Ja Wis, ook daar zit ik niet op te wachten inderdaad. En al ik een appje krijg heb ik toch wel gelijk de neiging om terug te bellen, ik hou nu eenmaal veel van echt menselijk contact.
Dan zou ik geen whatsapp nemen nee, de meeste mensen die iets appen doen dat met een reden. Om snel even te reageren of een snel berichtje/leuks te delen. Niet om meteen te gaan zitten bellen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
29-06-2020 19:59
Ah maar met een smartphone kan je ze meteen delen met iemand.
En wie zegt er dat je foto's persé moet delen?

Ik trek met mijn foto-toestel heel veel vakantie-foto's.
Die hou ik toch écht voor mezelf.
Die moet Jan en alleman niet zien.

Hoogstens toon ik ze eens op computer nadien als hier toevallig iemand langskomt die naar mijn vakantie vraagt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 19:58
Ja Wis, ook daar zit ik niet op te wachten inderdaad. En al ik een appje krijg heb ik toch wel gelijk de neiging om terug te bellen, ik hou nu eenmaal veel van echt menselijk contact.
Oohhwww ik heb contact met robots. Nooit geweten o_o
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2020 20:00
Hangt er ook vanaf hoeveel ik te vertellen of te vragen heb.

Ik werk nog per sms :-).

Als ik minstens 7 sms'en over en weer ga nodig hebben bel ik.
(Ik heb betere dingen te doen dan 7 x 150 tekens te tikken letter per letter.)
Kunnen dingen met 2 sms'en opgelost worden gaat het per sms.
Het is vele malen goedkoper om berichten te sturen via whatsapp dan via sms
Wissewis schreef:
29-06-2020 19:57
En dan antwoorden ze niet binnen het uur en weet je nog niet of je mag bellen :-).


Ik bel gewoon.
Hoor vanzelf wel als het niet uitkomt.

Jawel, dan weet ik dat het niet gelegen komt.
ExodusRedux schreef:
29-06-2020 20:03
Het is vele malen goedkoper om berichten te sturen via whatsapp dan via sms
Net als bellen via whatsapp.
Waar heb je je tv en internet lopen. Als je bij dezelfde aanbieder ook je mobiele telefoon afneemt kan dat ook voordelen opleveren. Bijv. dubbele saté etc.

Ik weet niet hoeveel geld je wil uitgeven maar kijk ook eens naar de nieuwe iPhone SE 2020 (kun je jaren mee vooruit). Wij hebben hem zeer voordelig via belsimpel gekocht icm abonnement en bijbetaling.
Andersom schreef:
29-06-2020 20:04
Jawel, dan weet ik dat het niet gelegen komt.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
29-06-2020 20:03
Het is vele malen goedkoper om berichten te sturen via whatsapp dan via sms
Mijn gewone Nokia zonder internet heeft mij 4 jaar geleden 50 euro gekost.
Heeft een abo van 8 euro per maand.

Ik vind toch écht geen smartphone voor 50 euro die 4 jaar meegaat.
En een abo zou me ook bakken geld kosten.


Ik koop geen smartphone alleen maar omdat sommige andere mensen persé willen appen.
Die anderen betalen immers mijn telefoon niet.


En ik heb in mijn abo 1000 sms'en ofzo gratis zitten.
Als ik er daar 50 van gebruik heb ik een "drukke maand" achter de rug :-).
wissewis wijzigde dit bericht op 29-06-2020 20:06
11.48% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Kunnen jullie mij een goede goedkope provider aanraden?
Zeilboot76 schreef:
29-06-2020 20:04
Waar heb je je tv en internet lopen. Als je bij dezelfde aanbieder ook je mobiele telefoon afneemt kan dat ook voordelen opleveren. Bijv. dubbele saté etc.

Ik weet niet hoeveel geld je wil uitgeven maar kijk ook eens naar de nieuwe iPhone SE 2020 (kun je jaren mee vooruit). Wij hebben hem zeer voordelig via belsimpel gekocht icm abonnement en bijbetaling.
Je kan met veel goedkopere telefoons ook jaren vooruit. ;-)

En dan een sim-only abo erbij. Scheelt bakken met geld.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 20:06
5.43% gewijzigd
Ik heb nu al voor de derde keer een Sony Xperia compact en vind dat een fijne telefoon wat betreft goed in m'n broekzak passen, maakt fijne foto's en is daarnaast betaalbaar.

Grootste deel van de tijd zit je op je wifi, volgens mij heeft mijn abonnement maar 2 gig en daar ga ik in elk geval nooit overheen.
Wissewis schreef:
29-06-2020 20:02
En wie zegt er dat je foto's persé moet delen?

Ik trek met mijn foto-toestel heel veel vakantie-foto's.
Die hou ik toch écht voor mezelf.
Die moet Jan en alleman niet zien.

Hoogstens toon ik ze eens op computer nadien als hier toevallig iemand langskomt die naar mijn vakantie vraagt.

Je moet je foto's niet delen het kán.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven