Voor- en nadelen van een smartfoon?

29-06-2020 19:25 124 berichten
Hallo allemaal,

Vanmiddag begon ik te twijfelen of het misschien toch wel gemakkelijk zou zijn om een smartfoon aan te schaffen, vooral omdat je overal apps voor nodig hebt tegenwoordig en de pc nogal achtergesteld wordt op dat gebied.

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het 4G netwerk nog blijft werken of heb ik gelijk een 5G foon nodig?
Is het echt noodzakelijk om een vermogen uit te geven aan zo'n ding? (Ik wil altijd voor een briefkaart op de eerste rang)
Hoeveel is het gemiddelde GB verbruik? ( Kan je bijvoorbeeld op Harry Potterjacht met 5 GB?)
Wat is de gemiddelde levensduur van een smartfoon?

Wat vinden jullie de voordelen?
Wat vinden jullie de nadelen?

Ik verneem het graag.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-06-2020 23:19
Ik zal mijn weg er wel in vinden. Ik erger me er al een tijdje aan dat apps alleen worden gemaakt voor telefoons en pads, wat is er mis met een pc en laptop.
Die stop je wat lastig in je zak voor als je verdwaald ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
30-06-2020 07:24
Pc en laptop neem je niet even mee in je tas. Pc en laptopgebruik (privé) is veel minder geworden dus om daar nog apps voor te gaan ontwikkelen. De meesten gebruiken nu smartphones, iPads of tablets (Laatste 2 zijn niet hetzelfde,
dit voor je een volgende keer ook over gaat van de pc naar een mobiel apparaat) omdat het gewoon veel en veel sneller, handiger en veiliger is en je zit niet achter je bureau geplakt.

Dat laatste is niet helemaal waar. Een IPad is weldegelijk een tablet, maar het klopt wel dat niet elke tablet een IPad is ;)
Andere vraag aan de forummers hier: klopt het dat het viva forum veel van de batterij vraagt?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
herfstappeltaart schreef:
30-06-2020 07:48
Tenslotte wordt er ook geen muziek meer gezet op cassettebandjes ;)

Forummen doe ik nooit op mijn telefoon dus dat zou ik niet weten.

Nee precies. De cassettebandjes die je om moest draaien. Heb ook nog een walkman gehad 😆.
lollypopje schreef:
30-06-2020 08:17

Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk dat deze een verschillende besturing hebben en een ander prijskaartje.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
30-06-2020 08:21
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk dat deze een verschillende besturing hebben en een ander prijskaartje.
Daarom heb ik niks van Apple, mijn producten functioneren allemaal prima met elkaar en ik betaal niet vier keer zo veel omdat er een aangevreten appel op staat :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus wel iPhone en iPad omdat ik dat gewoon fijner vindt. En ik ben begonnen met Samsung en nog wel eens naar terug gegaan maar vind Apple toch fijner maar het is inderdaad idioot duur.
dolfje schreef:
30-06-2020 13:14
Ik heb dus wel iPhone en iPad omdat ik dat gewoon fijner vindt. En ik ben begonnen met Samsung en nog wel eens naar terug gegaan maar vind Apple toch fijner maar het is inderdaad idioot duur.
Ik heb er niet veel geld voor over. Kan nog zoveel leuke dingen doen als ik op prijs/kwaliteit selecteer en namen op zich zeggen mij niets, integendeel, zodra ik merk dat een merk veel geld vraagt voor de naam op zich, knap ik al af.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vandaag trouwens nog aan een voordeel van een smartphone, ik heb de pasjes van alle winkels waar ik vaak kom in de stocard app gedaan. Hoef je die niet meer in je portemonnee te stoppen.
Cateautje schreef:
29-06-2020 22:25
Nou ladies, de keuze is gevallen op een Xiaomi Redmi Note 8T 128GB Black en ik ga een abo aan met Ben.
Toch zullen mensen mij toelachen in de stad, omdat ik met m'n handen in mijn zakken loop en geniet van alles om me heen.
Goede keus!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-06-2020 19:49
En ik vind het schijtiritant om gebeld te worden. Zo onhandig.
App kun je beantwoorden wanneer het uitkomt.
Nou idd zeg, wie belt er tegenwoordig nog? Ja voor bepaalde dingen, maar toch niet voor alles? Even een kort appje naar iemand met een mededeling. Zou ik wel irritant vinden als iedereen dan steeds daarvoor zou bellen. Whatsapp is ook handig omdat je het zwart op wit hebt, soms kijk ik nog wel eens terug naar wat diegene nu ook weer precies zei.

Groepsapps, dat is lastig bellen. Zo handig via app om even iets te bespreken met meerdere personen. Collegas, familieleden. Dat gaat toch niet met bellen?

Dat je geen foto's zou maken met je telefoon omdat je ook een fototoestel hebt vind ik onzin. Alsof je dat fototoestel altijd bij je hebt. Ik was gisteren aan het sporten met een groepje en dan maakt iemand een foto en deelt dat in de groepsapp. Leuk toch? Alsof je je fototoestel meeneemt naar het sporten. En dan thuis de foto naar iedereen door mailen omdat je geen app hebt? Niet van deze tijd. Soms maak je ook praktische foto's, op het werk bijv, even doorappen naar een collega met een vraag erbij. Doe je toch niet met je fototoestel? Ik heb ook een luxe fototoestel, gebruik ik regelmatig, maar toch heb ik ook honderden foto's op mn mobiel hoor.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-06-2020 16:17
Ik dacht vandaag trouwens nog aan een voordeel van een smartphone, ik heb de pasjes van alle winkels waar ik vaak kom in de stocard app gedaan. Hoef je die niet meer in je portemonnee te stoppen.
Die kende ik niet. Meteen geïnstalleerd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Nou, ik hem binnen en hij is prachtig en net zo mysterieus als een elfenkoningin, heb ik ook nooit toegang toe kunnen krijgen.

Er zit een laadje in waar de simkaart in moet, maar nergens staat vermeld hoe ik dat open krijg.


Wie het weet mag het zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-06-2020 19:21
Nou, ik hem binnen en hij is prachtig en net zo mysterieus als een elfenkoningin, heb ik ook nooit toegang toe kunnen krijgen.

Er zit een laadje in waar de simkaart in moet, maar nergens staat vermeld hoe ik dat open krijg.


Wie het weet mag het zeggen.
Met een paperclip ?
Bij Apple krijg je er een speciaal vorkje bij.
Cateautje schreef:
30-06-2020 19:21
Nou, ik hem binnen en hij is prachtig en net zo mysterieus als een elfenkoningin, heb ik ook nooit toegang toe kunnen krijgen.

Er zit een laadje in waar de simkaart in moet, maar nergens staat vermeld hoe ik dat open krijg.


Wie het weet mag het zeggen.


Kom je er zo uit https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-n ... t-plaatsen

Kun je geen hulp aan je zoon vragen? Heeft hij ook geen phone?
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 19:49
Reden: Was de verkeerde link
19.28% gewijzigd
Renee* schreef:
30-06-2020 19:47
Kom je er zo uit https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-n ... t-plaatsen

Kun je geen hulp aan je zoon vragen? Heeft hij ook geen phone?
Ik heb ze gebeld en de dame heeft me aan filmpje gestuurd en toen was het zo voor mekaar. Wel bedankt voor de link. :)
Cateautje schreef:
30-06-2020 21:44
Ik heb ze gebeld en de dame heeft me aan filmpje gestuurd en toen was het zo voor mekaar. Wel bedankt voor de link. :)

Goed zo.

Je simkaart duurt nog even zeker.
Renee* schreef:
30-06-2020 21:52
Goed zo.

Je simkaart duurt nog even zeker.
Nee hoor, die zat er gelijk bij.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
30-06-2020 08:28
Daarom heb ik niks van Apple, mijn producten functioneren allemaal prima met elkaar en ik betaal niet vier keer zo veel omdat er een aangevreten appel op staat :P

;-D
Ik ben ondertussen een echte foongeek. :geek:
Zomaar eventjes uit den lossen pols verbonden met wifi, pfff, eitje... :-D


:biggrin:
Welke apps heb je al geïnstalleerd? Folderapp? Buienalarm? H&M, IKEA?

Vergeet Avast (of een andere virusscanner) niet te downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Als je wel eens een boek leest of luistert kan je nu de vakantiebieb-app downloaden. Ook als je geen lid van een bibliotheek bent.
Er staan al aardig wat apps op. Het weer wordt me per minuut verteld en ik kan 5 dagen vooruit kijken. Een virusscanner zit erin gebouwd. :D


Dankje Dolfje, da's leuk! :)
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2020 20:02
En wie zegt er dat je foto's persé moet delen?

Ik trek met mijn foto-toestel heel veel vakantie-foto's.
Die hou ik toch écht voor mezelf.
Die moet Jan en alleman niet zien.

Hoogstens toon ik ze eens op computer nadien als hier toevallig iemand langskomt die naar mijn vakantie vraagt.
Idd, ik heb een fototoestel van Nikon met superzoom, hoge resolutie, en meer mogelijkheden.
Voor vakanties in natuur en elders, neem ik deze mee.
Ik neem ook een paar foto's met mijn smartphone zodat ik het direct kan delen met het thuisfront.
En daarbij de boodschap: 'Groetjes uit..... Nieuwsgierig? Kom ff een bakkie doen om bij te kletsen en de foto's te zien op mijn laptop'.

Ik maak alleen foto's met smartphone als ik onderweg iets zie wat ik direct wil delen.
Of in de supermarkt betreft de online boodschappenlijst
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
30-06-2020 07:24
Pc en laptop neem je niet even mee in je tas. Pc en laptopgebruik (privé) is veel minder geworden dus om daar nog apps voor te gaan ontwikkelen. De meesten gebruiken nu smartphones, iPads of tablets (Laatste 2 zijn niet hetzelfde, dit voor je een volgende keer ook over gaat van de pc naar een mobiel apparaat) omdat het gewoon veel en veel sneller, handiger en veiliger is en je zit niet achter je bureau geplakt.


Andere vraag aan de forummers hier: klopt het dat het viva forum veel van de batterij vraagt?

Hoezo zijn ipad's en tablets niet het zelfde. Alle ipad's zijn tablets, niet alle tablet's zijn iPads. Afgezien van het besturingsysteem kan je er het zelfde mee doen. Echter, als we het over prijs/kwaliteit hebben zou ik zeggen neem nooit een iPad.

En wat is er veiliger aan dan een PC? Ze hebben de zelfde risico's behalve dat je een mobiel apparaat makkelijker kan kwijt raken.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven