Welke E-reader zie door de bomen het bos niet meer

24-10-2020 09:24 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik zie door de bomen en de reviews het bos niet niet meer.

Ik lees veel en graag, heb een kast vol boeken en abonnement op de bieb, maar overweeg om een E-reader te kopen, alleen wil ik er een die niet al te gek duur is, want gaat het mij wel bevallen?

De reden dat ik er een wil is dat ik het in bed lezen en bij kunstlicht steeds minder prettig vind, en het gewicht van een boek vooral in bed ook niet handig vind.

Voor mij is de prijs dus wel belangrijk, en schermverlichting.

Ik kwam uit op de Kobo Clara HD 129,= maar ik lees zoveel negatieve reviews dat dat me geen goed idee lijkt.
Scherm loopt snel vast, batterij snel leeg nou ja internet staat er vol mee.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Welke reader hebben jullie?

Ik vind een bedrag tot 150,= wel echt de max, omdat ik gewoon ook echt niet weet of het me wel zal bevallen.
Ben een ouderwetse boeken lezer ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Clara HD en ben er heel blij mee. Geen vastlopers en batterij gaat ook lang mee
Heb de mijne gekocht via abonnement op de Vara gids. Jaarabonnement plus e reader was 89 euro, dus veel goedkoper dan los de e reader kopen.
Ze hebben die actie vaker:
https://www.bnnvara.nl/varagids/ni-clar ... gKz3fD_BwE
Alle reacties Link kopieren
ik volg even. Ik ben ook opzoek, maar idd te veel keuze.
Ik zou wel voor een kobo gaan, fijne verlichting en werkt fijn met zowel bibliotheek als bol. Ik heb zelf de libra h20, vindt de toetsen fijn. Maar een aura h20 is ook prima!
Alle reacties Link kopieren
ik volg even. Ik ben ook opzoek, maar idd te veel keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist de Kobo Clara retour gedaan omdat de batterij meteen leegliep, ook tijdens niet lezen. Verder was het toetsenbord een ramp. Voorheen had ik de kobo glo en die is altijd wel goed bevallen.
Nu heb ik toch wat meer uitgegeven, De Kobo Libra H20. Omdat toch is gebleken dat goedkoop, duurkoop is. Deze Libra is overigens ook waterdicht.

Een e-reader is zeker fijn. Op vakantie heb ik een 200 boeken hop in mijn tasje. Ik kan lekker lezen in de avond, in bed.. De boeken vergelen niet, krullen niet.
Maar toch, het gevoel van boeken op mijn nachtkastje, een boek vastpakken, kijken naar de achterflap, de voorkant, even bladeren (en aan het papier snufelen) dat is niet te vergelijken met een reader, dat tastbare. Maar goed, al met al zou ik mijn e-reader niet willen missen.
Alle reacties Link kopieren
Lumineon schreef:
24-10-2020 09:30
Ik heb de Kobo Clara HD en ben er heel blij mee. Geen vastlopers en batterij gaat ook lang mee
Heb de mijne gekocht via abonnement op de Vara gids. Jaarabonnement plus e reader was 89 euro, dus veel goedkoper dan los de e reader kopen.
Ze hebben die actie vaker:
https://www.bnnvara.nl/varagids/ni-clar ... gKz3fD_BwE
Klinkt goed, alleen, waar kun je terecht mocht er wel iets met je E-reader zijn? bedoel hoe is de garantie geregeld.
Alle reacties Link kopieren
De garantie loopt via Bcc
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
24-10-2020 09:34
Ik heb zojuist de Kobo Clara retour gedaan omdat de batterij meteen leegliep, ook tijdens niet lezen. Verder was het toetsenbord een ramp. Voorheen had ik de kobo glo en die is altijd wel goed bevallen.
Nu heb ik toch wat meer uitgegeven, De Kobo Libra H20. Omdat toch is gebleken dat goedkoop, duurkoop is. Deze Libra is overigens ook waterdicht.

Een e-reader is zeker fijn. Op vakantie heb ik een 200 boeken hop in mijn tasje. Ik kan lekker lezen in de avond, in bed.. De boeken vergelen niet, krullen niet.
Maar toch, het gevoel van boeken op mijn nachtkastje, een boek vastpakken, kijken naar de achterflap, de voorkant, even bladeren (en aan het papier snufelen) dat is niet te vergelijken met een reader, dat tastbare. Maar goed, al met al zou ik mijn e-reader niet willen missen.
Dat inderdaad, ik loop ook zo graag boekwinkels in, koop ook regelmatig tweedehands ( online of de kringloop ) mijn boekenkast is ook gevuld met nog flink wat te lezen boeken.
De twijfel is dus ga ik wel genoeg gebruik maken van mijn reader?

Voor mij is de voornaamste reden dat ik bij kunstlicht niet fijn meer kan lezen, ja ik heb al geruime tijd een leesbril, maar dan nog en mij lijkt een reader zo fijn omdat je dan het lettertype kan vergroten en het ingebouwde licht kan instellen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een ereader neemt voor het licht en voor het gewicht, dan zou ik toch echt voor een kobo gaan.
Die wegen haast niks. En het licht in die dingen is zo ontzettend fijn! Als je het heel zacht aan zet (ik doe vaak 2%), dan kun je het nog prima lezen in bed. En dat het licht in de avond oranje wordt vind ik ook heel fijn.

En ik heb een koboplus abonnement. Dat vind ik ook ideaal. Als mn boek uit is, heb ik in no time gratis een nieuwe. Nou ja, voor €2 in de maand. Ik vind Kobo dus heel erg fijn.

Had zelf een aura h2o, die is nu naar dochter en ik heb nu een Libra.
Alle reacties Link kopieren
Lumineon schreef:
24-10-2020 09:35
De garantie loopt via Bcc
Oké dat is goed om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip nav je eennalaatste bericht. Ik heb ook een leesbril, maar in bed heb ik die vaak niet op. Dus zet ik het lettertype inderdaad heel groot. Dat is fijn.

Maar ik zou dan wel letten op de grootte van het scherm. Want als het lettertype groot wordt, dan kan er minder op de pagina. En dan moet je dus vaker de bladzijde omslaan. Wat verder niet zo’n probleem is hoor, maar hoe luier hoe beter vind ik.
De Libra kun je draaien, waardoor hij breder is en er dus meer op de pagina past. Ik vind het fijn.
helena2 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 09:44
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook even op Marktplaats kijken als je er niet teveel voor uit wil geven.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
24-10-2020 09:42
Nog een tip nav je eennalaatste bericht. Ik heb ook een leesbril, maar in bed heb ik die vaak niet op. Dus zet ik het lettertype inderdaad heel groot. Dat is fijn.

Maar ik zou dan wel letten op de grootte van het scherm. Want als het lettertype groot wordt, dan kan er minder op de pagina. En dan moet je dus vaker de bladzijde omslaan. Wat verder niet zo’n probleem is hoor, maar hoe luier hoe beter vind ik.
De Libra kun je draaien, waardoor hij breder is en er dus meer op de pagina past. Ik vind het fijn.
Nou inderdaad ik vind sowieso liggend lezen met een bril niet zo fijn dus dan zou het vergroten van het lettertype wel een oplossing kunnen zijn. Ik deel je " hoe luier hoe beter " mening ook wel ja ;-)

Je geeft aan dat je de Libra kan draaien, is het dan nog wel comfortabel om vast te houden?
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
24-10-2020 09:43
Je kunt ook even op Marktplaats kijken als je er niet teveel voor uit wil geven.

Ik ben vaak wat huiverig met elektronica kopen via Marktplaats.
Ik heb ook de Libra en ben daar heel blij mee. Hij kan draaien, dus je kunt op beide zijden lekker lezen in bed (hij kan draaien van horizontaal naar verticaal en boven en onder afwisselen) Ik vind hem juist fijner vasthouden dan eerdere kobos.

Ik laad nu boeken op m'n reader die ook al in de kast staan. Gewoon, omdat het fijn leest.
Alle reacties Link kopieren
De ereader is mijn fijnste gadget ever. Had ik nooit verwacht want ik lees heel veel en was in de veronderstelling dat het nooit zo fijn kon zijn als echte boeken maar sinds ik een ereader heb heb ik nooit meer een papieren boek gelezen.

De mijne is al oud, ik heb nog een Kobo Aura H2O en die doet het nog steeds prima terwijl hij intensief gebruikt wordt. Dus ik zou zeker voor een Kobo gaan, die gaan kennelijk erg lang mee.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel blij met mijn Kobo Clara. Ik heb hem nu anderhalf jaar en hij doet het perfect. De batterij gaat heel lang mee (mijn dochter leest er ook veel in) en nog nooit een vastloper gehad (even afkloppen). Ik heb er een Kobo plus abonnement bij via Bol.com.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Libra fijn vasthouden hoor. Ik lig op mn zij, e reader op t matras, 1 hand aan de ereader, die ook aan de zijkant van het scherm kan tikken om de bladzijde om te slaan. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw_SpuitElf schreef:
24-10-2020 09:52
Ik heb ook de Libra en ben daar heel blij mee. Hij kan draaien, dus je kunt op beide zijden lekker lezen in bed (hij kan draaien van horizontaal naar verticaal en boven en onder afwisselen) Ik vind hem juist fijner vasthouden dan eerdere kobos.

Ik laad nu boeken op m'n reader die ook al in de kast staan. Gewoon, omdat het fijn leest.


Dat is een goede tip!
Waar schaf jij je boeken aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ik wil ook voor het eerst een e-reader kopen. Ik ga sowieso wel voor Kobo, maar ik ben er nog niet over uit welke variant het moet worden.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Oké het wordt een Kobo.
Ik neig naar de Kobo Libra H20 ook al vind ik hem wel aan de prijs, maar de voordelen zijn wel groot.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 09:54
De ereader is mijn fijnste gadget ever. Had ik nooit verwacht want ik lees heel veel en was in de veronderstelling dat het nooit zo fijn kon zijn als echte boeken maar sinds ik een ereader heb heb ik nooit meer een papieren boek gelezen.

De mijne is al oud, ik heb nog een Kobo Aura H2O en die doet het nog steeds prima terwijl hij intensief gebruikt wordt. Dus ik zou zeker voor een Kobo gaan, die gaan kennelijk erg lang mee.
Precies dat ben echt een fervent lezer en misschien een tikkie ouderwets, het papierenboek he?
Het zal het sentiment wel zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:00
Oké het wordt een Kobo.
Ik neig naar de Kobo Libra H20 ook al vind ik hem wel aan de prijs, maar de voordelen zijn wel groot.
Toen ik mijn ereader kocht was het volgens mij ook een van de duurdere modellen. Maar die gaat dus inmiddels al ruim 5 jaar zonder dat ik er ooit problemen mee gehad heb mee. Dus laat je niet afschrikken door de aanschafprijs.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-10-2020 09:55
Ik ben ook heel blij met mijn Kobo Clara. Ik heb hem nu anderhalf jaar en hij doet het perfect. De batterij gaat heel lang mee (mijn dochter leest er ook veel in) en nog nooit een vastloper gehad (even afkloppen). Ik heb er een Kobo plus abonnement bij via Bol.com.
Hoe werkt dat abonnement? Ik koop sowieso bijna altijd als ik online koop bij Bol, dus dat zou wel ideaal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven