Welke telefoon voor as brugpieper

23-01-2018 20:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de zomer gaat mijn dochter naar het vo en nu wil/mag ze voor haar verjaardag een nieuwe telefoon.
Maar welke......
Budget is max 200,-
Ik ben al aan het rondkijken geweest en zag oa Motorola, Samsung j7 en dan dus diverse meer onbekende merken zoals wiko en general mobile

Wat is jullie ervaring met telefoons in deze prijs range?
En wat is verstandig qua opslag: 16gb of toch beter 32gb?
Welke wil ze zelf?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.kind-mobiel.nl/wat-kies-ik/t ... voor-kind/
http://telefoontest.net/
Ik vind een Huawei echt perfect, je krijgt zoveel voor je geld!
Huawei p8 lite bijvoorbeeld
Huawei ben ik inderdaad ook heel tevreden over, net als over Honor krijg je ook heel veel telefoon voor je geld.
Mijn brugklasser heeft een tweedehands iPhone 6. Doorgevertje van mij, maar refurbished zijn ze ongeveer 200-250 euro.
Hier in huis de motorola moto g3, g4 en g5. Wij zijn er erg tevreden voor over. Veel telefoon voor je budget.
Ik stem ook voor een (refurbished) iPhone.
https://www.consumentenbond.nl/smartpho ... phones#no1

Dit is wel een heel handige site, volgens mij.
Brugklas is een van die momenten in je leven dat mensen vaak willen wat t heeft. In een klas voor mensen met iphones is t vervelend als ze niet mee kan facetimen etc. Daarnaast hebben veel scholen apps waarop je kan zien wat je huiswerk is etc.

Wat ik zou doen is wachten tot ze gestart is en kopen wat t gros heeft en wat aan de eisen van de schoolapp voldoet.
blijfgewoonbianca schreef:
23-01-2018 20:55
Welke wil ze zelf?
Dat is lastig, ze kijkt meer naar kleur en uiterlijk :-D
Ik kijk wat verder dan dat ;)

Maar die sites zijn wel handig!
maaike_92 schreef:
23-01-2018 21:23
Hier in huis de motorola moto g3, g4 en g5. Wij zijn er erg tevreden voor over. Veel telefoon voor je budget.
De motorola g5 leek mij ook wel wat.
Jij hebt er dus goeie ervaringen mee? Ook qua opslag?
blijfgewoonbianca schreef:
23-01-2018 20:55
Welke wil ze zelf?
Hahahaha, iPhone X
Moto G5 en ook Nokia 5 zijn aanraders.
In elk geval eentje waarvan je het geheugen kan uitbreiden met 'n kaartje van 128gb, 32gb zit echt zó vol met enkel je apps, heb je nog geen foto/filmpje gemaakt.
Mommiev2 schreef:
23-01-2018 22:42
De motorola g5 leek mij ook wel wat.
Jij hebt er dus goeie ervaringen mee? Ook qua opslag?
Ik heb zelf de g3 en g4, vriend heeft de g5. De g5 heeft 32 gb opslag. Hij maakt regelmatig foto's en heeft er wel een aantal apps op staan, maar heb hem niet horen klagen over de opslag. Er kan evt ook altijd nog een micro sd kaart bij in. Dan heb je nooit problemen.
Het lijkt mij wel handig als iedereen in huis hetzelfde laadsysteem heeft, dus evt zelfde merk wat jij hebt?
guppekop schreef:
26-01-2018 16:44
Het lijkt mij wel handig als iedereen in huis hetzelfde laadsysteem heeft, dus evt zelfde merk wat jij hebt?
Tegenwoordig zit er volgens mij alleen een verschil in apple en android wat betreft opladers.
Refurbished zou ik ook doen.
Geheugenkaart van 32 gb + harde schijf van 2 tb is best te doen.
Het enige is dat je regelmatig de geheugenkaart moet overzetten naar de harde schijf.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Onze kids hebben allebei een Motorola G5.
Top telefoon, snel, handzaam en je krijgt veel voor het geld.
Niet alle Androids hebben dezelfde opladers. Mijn man en ik hebben Usb c, kinderen de 'gewone' micro usb. Ideaal, want ze kunnen onze snoertjes niet inpikken en kwijtraken.
Oude iPhones krijgen geen updates meer en lopen groter risico, niet doen.
Apps worden steeds groter en zwaarder, vooral wat een gemiddelde puber wil doen met zijn telefoon vraagt nogal wat. En dan brandt je processor op een dag door.
Wij hebben gisteren net een moto g5s gekocht bij de mediamarkt voor 165 euro, na weken prijzen in de gaten houden was dit echt een goede aanbieding. Deze heeft net iets meer intern geheugen(3gb) en opslag (32 gb). En er kan een tweede sim of Microsd in. Betrouwbare processor. Geen overbodige apps die je niet kan verwijderen (daarom geen Samsung!). Telefoon is prima te rooten en te flashen, dus als Lenovo geen updates meer uitbrengt, gaan we die er zelf wel opzetten. En je kan de telefoon laden met een snellader. Overweeg de aanschaf van een hoesje dat schokken opvangt (misschien voor een meisje minder elegant, maar dan overleeft de telefoon wel de val van den tafel) en een goede screenprotector en ze kan er drie jaar mee vooruit.
Mijn kind heeft een wileyfox. Brits merk dat een goede (Android) telefoon voor weinig geld geeft. Misschien ook eens naar kijken?
Mijn minimale vereiste zou zijn dat er iig nog de nieuwste versie van whatsapp op te downloaden valt, naast kunnen bellen en sms-en. Overige apps als spelletjes leuk, alleen niet van wezenlijk belang, helemaal niet als er thuis nog bijv. een laptop/tablet o.i.d. aanwezig is.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven