whatsapp, nieuwe provider, zelfde toestel, nummerbehoud

17-11-2019 15:29 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo handig met telefoons. Ik ga een andere simkaart nemen van een goedkopere provider. Ik ga nummerbehoud aanvragen en dat duurt misschien een paar dagen.
Moet ik iets met mijn whatsapp doen? Als ik mijn eigen nummer weer heb bij mijn nieuwe provider doet mijn whatsapp het dan ook gewoon of moet ik iets doen?
Alle reacties Link kopieren
Maak een back up! Dat was ik vergeten, en ik ben dus alles tussen de voorlaatste back up, en het opnieuw installeren kwijt. Zelfde provider en simkaart, kun je nagaan ;)
Ik denk dat je Whatsapp niet werkt als je nummer nog niet is omgezet, want dan moet je eerst een nummerwijzoging doorgeven (onder Instellingen). Maar dan gebruik je misschien nog je oude sim? Bij hetzelfde nummer zou hij het weer moeten doen!
Alle reacties Link kopieren
Als je je nummer behoudt dan hoef je niks met whatsapp te doen. Het nummer wordt alleen gebruikt om te verifiëren. Daarna werkt het via data.
Dus ookal zit er geen Sim in je telefoon. Als je WiFi hebt dan doet hij het gewoon.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik hoef dus niets te doen behalve voor de zekerheid een back up maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven