Wifi op vaste pc installeren

18-02-2024 14:21 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze vaste pc verplaatst naar een andere hoek van de kamer. Hij was altijd verbonden met een internetkabel.
Maar nu willen het internet draadloos net als op tablet en telefoon.
Maar weet niet hoe ik verder moet.
Ben naar instellingen, netwerk en internet gegaan.
En nu?
Probeer van alles, ook gegoogled, maar loop vast.
Wie loodst mij hier doorheen? :)
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft de pc wellicht geen mogelijkheid om het wifi signaal te ontvangen? Dan zul je een wifi dongle moeten halen, een soort van usb-stick, niet voor geheugen maar als wifi ontvanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet ik eerlijk gezegd niet. Pc is 2 jaar oud, dus lijkt mij dat het zo moet lukken. Maar kan niet vinden waar ik verbinding moet maken. Zeg maar wachtwoord en gebruikersnaam invullen.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Wifi netwerk zoeken, verbinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
18-02-2024 14:38
Wifi netwerk zoeken, verbinden.
Hoe dan?
Zit nu in "netwerk en internet". Kan niet vinden waar ik.wachtwpord en gebruikersnaam kan invullen.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar staat bij mij een kopje wifi. Die moet je dus aanklikken. Probeer eens wifi in te vullen in het zoekveld? Als hij dan niet bovenkomt, dan toch op zoek naar een dongle.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ziet het eruit (als je Windows 11 hebt):

Afbeelding

https://www.schoonepc.nl/windows11/wind ... ernet.html
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
18-02-2024 14:43
Zo ziet het eruit (als je Windows 11 hebt):

Afbeelding

https://www.schoonepc.nl/windows11/wind ... ernet.html
Dit scherm heb ik nu ook voor mij maar bovenaan staat bij mij "ethernet" en geen wifi.
Als ik wifi intyp in het zoekveld komt er ook niets.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Open apparaten beheer klik op netwerkadapters en kijk even of je pc wel een wifi on-board heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
De pc van mijn ouders is ouder en die hebben ook geen dongle. Wel draadloos internet.
Waar kan ik zien welke Windows versie ik heb?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus een dongle kopen, of een interne wifi-ontvanger (laten) installeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Windows 11 pro zie ik nu
Versie 22H2
Installatiedatum 7-5-2023
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Huacachina schreef:
18-02-2024 14:48
De pc van mijn ouders is ouder en die hebben ook geen dongle. Wel draadloos internet.
Waar kan ik zien welke Windows versie ik heb?
Ouder of niet, het gaat erom dat dat betreffende stukje hardware aanwezig is. Als je geen toetsenbord aansluit, is het ook lastig typen. Zonder wifi-ontvanger geen gebruik van wifi-signaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
18-02-2024 14:48
Open apparaten beheer klik op netwerkadapters en kijk even of je pc wel een wifi on-board heeft
Geprobeerd, maar hoe kom ik daar?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Windows is software, het gaat erom dat je ook geschikte hardware hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
18-02-2024 14:50
Ouder of niet, het gaat erom dat dat betreffende stukje hardware aanwezig is. Als je geen toetsenbord aansluit, is het ook lastig typen. Zonder wifi-ontvanger geen gebruik van wifi-signaal.
Dank voor je uitleg. Maar in een pc van een paar jaar oud zit toch standaard een wifi ontvanger? Of ben ik nu heel blond :-D
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Huacachina schreef:
18-02-2024 14:51
Geprobeerd, maar hoe kom ik daar?
In zoekveld onder tik je apparatenbeheer
Alle reacties Link kopieren Quote
Huacachina schreef:
18-02-2024 14:51
Geprobeerd, maar hoe kom ik daar?
Onderste optie van het plaatje, geavanceerde netwerkinstellingen. Als daar geen wifi bij staat, dan heb je een stukje computer niet. Dat betekent dat je dat bij moet schakelen, ook al heb je goede software. Dus een dongle in een usb slot duwen, of een wifi-ontvanger inbouwen in het binnenste van de computer. Heb je de computer zelf samengesteld of is het een standaardapparaat, zo van de plank?
irma_3110 wijzigde dit bericht op 18-02-2024 14:57
1.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan heb je waarschijnlijk geen wifi-adapter in de PC zitten.
Alle laptops hebben dat maar PCs hebben dat soms, niet altijd.

Koop een adapter op AliExpress of ergens anders. Dan komt er wel 'wifi' te staan, kun je zoeken naar netwerken en de zaak aansluiten.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Standaardpakket
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n dongle, die kun je gewoon bestellen en zelf in je pc drukken net als USB?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.google.com/search?q=wifi+do ... e&ie=UTF-8, voor een tientje ben je klaar.
Of je kan proberen of het onder garantie kan, mits je een pc mét wifi adapter hebt gekocht en die adapter niet goed is.

Als jij een memorystick erin weet te krijgen, dan moet dit ook lukken.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 18-02-2024 15:01
7.09% gewijzigd
Huacachina schreef:
18-02-2024 14:54
Dank voor je uitleg. Maar in een pc van een paar jaar oud zit toch standaard een wifi ontvanger? Of ben ik nu heel blond :-D
Sterker nog het is eerder andersom: de meeste pc’s hebben dit niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het heel raar vinden als er in een PC van 2 jaar oud geen wifi ontvanger zit. Volgens mij is dat gewoon standaard tenzij je de pc zelf bouwt en het bewust weg laat.

Wat ik zou doen is even googlen op merk+typenummer+wifi om te kijken of je daar wijzer van wordt en of je wellicht iets aan of uit moet zetten waardoor de wifi wel zichtbaar wordt. Misschien moet je dat ethernet uitzetten en zie je dan wel wifi in het menu zoals eerder geplaatst plaatje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
18-02-2024 15:04
Ik zou het heel raar vinden als er in een PC van 2 jaar oud geen wifi ontvanger zit. Volgens mij is dat gewoon standaard tenzij je de pc zelf bouwt en het bewust weg laat.

Wat ik zou doen is even googlen op merk+typenummer+wifi om te kijken of je daar wijzer van wordt en of je wellicht iets aan of uit moet zetten waardoor de wifi wel zichtbaar wordt. Misschien moet je dat ethernet uitzetten en zie je dan wel wifi in het menu zoals eerder geplaatst plaatje.
Ze heeft geen ethernet daarom wil ze wifi

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven