Word pagina nr niet op eerste sectie

25-01-2026 18:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al wetende hier :
Ik zit al twee dagen met mijn dochter te proberen om de paginanummering in een Word verslag goed te krijgen

Pagina nummering moet vanaf pagina 4
Eerste 3 geen nummering. We geven het verslag in twee secties verdeeld. Sectie 2 begint op het goede moment met de nummering (eindelijk 😅). Alleen sectie 1 blijft hij ook nummers geven. Dat willen we niet. Maar als ik het daar weghaal, verdwijnt het overal. Wat doe ik fout?
Google helpt niet? Of AI?
Ik zeg dat omdat het mij altijd goed helpt.
BlackBetty schreef:
25-01-2026 20:39
Ik zeg dat omdat het mij altijd goed helpt.
Die heeft al geholpen met de sectie eindes maken. Maar verder kom ik qua pagina nummering niet
.
aanschouwer wijzigde dit bericht op 21-02-2026 09:09
98.17% gewijzigd
aanschouwer schreef:
25-01-2026 21:47
Je moet sectie 2 eerst loskoppelen van sectie 1:
https://youtu.be/0izrhrFYUcY?si=yRoHJRUkXdKnnO-K
Ik ga het morgen met dit filmpje proberen.
Als de nummers verder wel goed staan kan je ook nog een tekstvakje over de nummers zetten die je niet wilt. Dan zet je lijn en invulling op wit en niemand die er iets van ziet.
Koppeling verbreken:
Ga naar de pagina waar sectie 2 begint.
Dubbelklik op de kop- of voettekst waar het paginanummer staat.
In het lint verschijnt "Koptekst en voettekst". Klik op Koppeling naar vorige om deze uit te schakelen (deze mag niet meer grijs gemarkeerd zijn).
Nummering verwijderen:

Ga nu naar een pagina in sectie 1.
Selecteer het paginanummer en druk op Delete, of ga naar Invoegen > Paginanummer > Paginanummers verwijderen.
De nummers in sectie 1 verdwijnen, terwijl sectie 2+ behouden blijft.
Minimalista schreef:
26-01-2026 06:43
Als de nummers verder wel goed staan kan je ook nog een tekstvakje over de nummers zetten die je niet wilt. Dan zet je lijn en invulling op wit en niemand die er iets van ziet.

Dit is ook mijn go-to hack als het te lang duurt. Uiteindelijk maak je er toch een pdf van, of niet?
Wat je kunt doen:
- Dubbelklikken in de voettekst van de sectie waar je wilt beginnen met nummer, zodat deze bewerkbaar wordt.
- Paginanummer invullen.
- In het lint bij Paginanummer voor Opmaak paginanummers kiezen.
- Bij Paginanummer kiezen voor: Beginnen bij:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle opties bleken niet te werken. Dochter is met ict op school gaan overleggen, deze kregen het ook niet voor elkaar. Wrs zit er ergens in het bestand een fout.
We lossen het praktisch op : Een wit blokje over de paginanummers plaatsen (de pagina’s die eigenlijk wit moeten blijven).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven