Wat voor leuks te doen in Rotterdam of omgeving?

07-05-2023 15:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tijdje geleden hadden man en ik het erover om samen wat vaker erop uit te gaan. Af en toe eens een (mid)dagje weg om de sleur van het dagelijks leven te doorbreken. Hoewel we een en ander hebben ondernomen, vind ik het lastig om iets leuks te bedenken. Daarom ben ik op zoek naar geschikte activiteiten voor ons samen. We hebben geen kinderen, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.

Verdere info:
- Het maakt mij niet uit of het alleen voor de middag of avond is of voor een hele dag.
- We wonen in Rotterdam, dus het lijkt me wel handig om iets te bedenken in de omgeving. We gaan het liefst met de fiets op pad, maar we hebben ook een auto (dus we zijn niet afhankelijk van het openbaar vervoer).
- Het hoeft wat ons betreft niet duur en luxe te zijn. Het budget is maximaal zo’n € 50,- per activiteit voor ons samen.
- Man heeft hoogtevrees, dus alles wat te maken heeft met hoogte valt af. We zijn niet sportief, maar actieve dingen zijn voor ons geen bezwaar.

Ik zat al te denken om eens een keer te gaan kanoën of te gaan fietsen (voor mooie fietsroutes of lekkere, eenvoudige eettentjes voor onderweg houd ik me ook aanbevolen). Maar verder… werkelijk geen idee of inspiratie. Hebben jullie leuke ideeën voor een dag(deel) weg?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn vele musea in Rotterdam en omgeving, investeren in een museumkaart?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Www.geocaching.NL kun je ook overal (ter wereld) doen dmv een gratis app.

Stadswandelingen? Vast wel te vinden/downloaden op de site van Rotterdam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
De wandeling langs de brandgrens? Ik heb m zelf nog niet gedaan, maar staat wel op mijn lijstje van dingen die ik graag wil doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb pas de app Social Deal gedownload. Daar komen best bijzondere dingen langs. Ik gebruik het vooral ter inspiratie en kijk pas daarna of ik de aangeboden deal wil. Ze zijn niet allemaal even goedkoop of qua regels voordelig. Bijvoorbeeld gisteren naar het Ufo restaurant geweest, we waren met z'n vieren en we hadden er geen van allen ooit eerder van gehoord. Voldoet niet aan jouw eisen trouwens, want het is eten op 42 meter hoogte, draaiend in de rondte voor uitzicht rondom.
Wat wel binnen jouw plaatje valt: restaurant Da Vinci, op de Westblaak, gezellig, lekker eten, heel betaalbaar. Geen alcohol trouwens, dat is wel een bijzonderheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een keer is genoeg
irma_3110 wijzigde dit bericht op 07-05-2023 16:56
95.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Middag Dordrecht, Delft, Den Haag, Gouda of Utrecht? Allemaal behoorlijk dichtbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, voor wandelingen vind ik de app Walk The City een aanrader: met een combinatie van foto's en uitleg wordt de route heel goed duidelijk gemaakt en veel uitleg over wat je onderweg tegen komt. Kaap en Kades was in ieder geval leuk. Routes (ook voor andere steden in binnen-en buitenland) zijn gratis of maximaal 1,50.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelen op Tiengemeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt kijken naar de rotterdampas: gratis musea, film en korting op allerlei activiteiten. Ook activiteiten in Delft en Den Haag kun je met de pas doen. Of rondvaart in Schiedam.

Met de waterbus (kan gewoon met ov kaart) kun je naar Dordrecht of kinderdijk. Fietsen kunnen ook mee.

Dagje naar de biesbosch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee mooie routes op fietsafstand van Rotterdam Centrum:

Kanoën bij de Delflandhoeve (tussen Schiedam en Delft). Je peddelt dan onder het spoor door en daarna zo het groen van Midden-Delfland in.

De Vlietlanden (bij Schiedam) zijn ook leuk. Je kan een bootje huren en er doorheen varen of in de omgeving fietsen en wat eten/drinken bij Brasserie Vlietzicht.

Beide routes vond ik verrassend mooi en rustig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua fietsen/wandelen:
- Rottemeren (bij Bleiswijk).
Is een kilometer of 10 vanaf het centrum, dus kun je prima verwerken in een dagje fietsen. Zevenhuizerplas is ook leuk om mee te pakken.
- Andere kant op: Rhoonse en/of Carnisse grienden. Erg mooi en bijzonder getijdengebied om te wandelen, ga een keertje met hoog water en met laag water.
- Fietsen rondom Alblasserdam/Alblasserwaard (incl. Kinderdijk).
Deze bijvoorbeeld: https://www.komoot.com/nl-nl/smarttour/351804. Maar je kunt ook zelf een knooppuntenroute maken (doe ik meestal). https://www.anwb.nl/fietsroutes/fietsknooppuntenplanner.
Je kunt met de waterbus vanaf de Erasmusbrug zo naar Kinderdijk of Alblasserdam.

Sowieso zijn knooppunten aan te raden, zelfs als je denkt ergens bekend te zijn kom je zo toch ineens bijzondere plekjes tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
n.a.v. topictitel; dat vraag ik mij ook wel eens af.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke ideeën! Dank jullie wel voor de concrete tips.

Dat ik niet eens aan de Museumkaart en de Rotterdampas gedacht heb... :$ Ik overweeg één van beiden aan te schaffen. Ik zie op de site van de Museumkaart al leuke musea staan en op de site van de Rotterdampas staat genoeg leuks.

De wandeling langs de brandgrens staat nu ook op mijn lijstje. Net als wandelen op Tiengemeten.
Mugske: goed dat je over de Biesbosch begint, ik heb nog een (gewonnen) tegoedkaart liggen voor een rondvaart langs / door de Biesbosch. Die gaat dus ook op de planning.

Leuk om ook de diverse apps te lezen. Social Deal en Walk the City ga ik zo even ontdekken.

Goed idee om ook de diverse plaatsen in de omgeving in overweging te nemen. We zijn een aantal jaar geleden op onze trouwdag in Delft geweest, dus het lijkt me leuk om daar weer eens naartoe te gaan. Dordrecht staat ook op de planning, ik wil daar een stadswandeling gaan doen.

Amaryllis: dank je wel voor de tip waar je leuk kan kanoën en eten. Dat gaat ook op mijn lijstje.

LoiseauBicyclette, wat leuk dat je de Rhoons en Carnisse Grienden noemt. Daar fietsen we nog wel eens langs en dan gaan we richting Barendrecht en Heerjansdam. Mooie omgeving. Ik neem ook je andere tips mee, leuk om eens door een andere omgeving te fietsen (zeker als je fietsknooppunten gebruikt).
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn hier ook mee begonnen. Wij hebben een museumkaart gekocht en een goede fietsendrager. Wij rijden vaak ergens heen en gaan dan lekker fietsen. Ook zoeken we knooppuntroutes uit en zoeken dan een route met een lengte die voor die dag past. Zo kunnen we een middagje weg zijn, maar ook een hele dag. Soms ook maar een route van een uur, maar pakken dan een terrasje of wandelen ergens wat. We gaan ook wel zomaar naar een stadje om daar rond te lopen. Wij vinden het heerlijk om zo even weg te zijn. Dit doen we in deze tijd wel bijna elk weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit fossielen gezocht met een excursie vanuit future land. Dat was ook leuk om een keer te doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook ik adviseer de Rotterdampas, zoveel leuks om daarmee te doen. Als je eerst alle gratis dingen afgaat, ben je al heel wat dagdelen bezig.

Verder: op de fiets naar Kinderdijk (deels waterbus), met mooi weer een bootje huren op de Rotte(meren), wandelen op eiland van brienenoord, kanoën in de Biesbosch, wandelen in het Loetbos (Krimpen), de metro naar Hoek van Holland
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd heel erg van mooie tuinen, dit kwam ik laatst tegen en heb ik opgeslagen. Ben er zelf dus nog nooit geweest: https://debuytenhof.nl/bloemenpluktuin-zuid-holland/

En deze is gratis met de Museumkaart: https://trompenburg.nl/

In Amsterdam heb ik wel eens een route gelopen langs verborgen tuinen, zag dat dat in juni ook in Rotterdam is. https://www.wattedoenin.nl/evenementen/ ... en-tuinen/
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de metro naar het strand van Hoek van Holland, lekker uitwaaien en een visje eten.

In Delfshaven, rondleiding bij een bierbrouwerij (De Kaapse Brouwers, of de Stadshaven Brouwerij), en/of lekker proeven bij Stadsbrouwerij De Pelgrim. Leuk en betaalbaar eten: het Eethuisje van Delfshaven, aan de Mathenesserdijk. Echt, oer-hollands en kneuterig, maar gewoon goed: denk karbonaadjes, bloemkool en perfect gebakken aardappeltjes, of heerlijke stamppot met worst en jus.

Fossielen zoeken in het opgespoten zand van de Tweede Maasvlakte. Kun je zelf doen, maar met een gids en uitleg leuker. Via Futureland.

Behoorlijk alternatief maar wel tof: Weelde, aan de Marconistraat. Met een moestuin, bar, wilde feesten maar ook gewoon chillen in festivalsfeer. Check de website.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las dat je ook wel naar Delft wil. Is ook te fietsen!

Eventueel met de metro naar de noordkant van de stad, dan langs Blijdorp, door Overschie. De Rotterdamse Rijweg af, wordt de Delftweg, met allemaal mooie oude (land)huizen. Buitenplaats de Tempel is soms open, in de zomeravonden kun je er soms vleermuizen kijken! Je fietst zo Delft in.

Eten in Overschie, bij De Pizzabakkerij of Casereccio (allebei goed, de eerste heel betaalbaar).
Alle reacties Link kopieren Quote
Schiedam is ook leuk!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondvaart door de havens van de 2e Maasvlakte, te boeken vanaf Futureland. Zeer de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
http://www.dekleinerug.nl/

Overnachten voor een zacht prijsje. Je kunt er ook kano's huren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, daar ben ik weer (eindelijk :$ ) Nog meer tips, helemaal geweldig! Daar ben ik zo blij mee.

Spring, wat leuk om zulke uitjes te doen en er regelmatig op uit te gaan.
We hebben een fietsendrager in de schuur liggen, maar de ironie wil dat we helemaal geen trekhaak op onze auto hebben :facepalm: Anders hadden we gemakkelijker wat verder weg gekund om te gaan fietsen. (Fietsen huren voor een paar uur vind ik stiekem een beetje zonde van het geld.)

Future land is zeker leuk, daar zijn we een tijd geleden geweest, maar staat voor nu niet op de verlanglijst.

We zijn regelmatig bij het Eiland van Brienenoord geweest, sinds de renovatie wat minder, maar 't er mooi (zeker wanneer de Schotse hooglanders er lopen).

Samarkand, wat een leuke tips. Zo'n pluktuin lijkt me leuk om eens te bezoeken. Die gaat ook op het lijstje, net als Trompenburg en de verborgen tuinen. Leuk!

Tunamelt, dank je wel voor je tips. Ik zie zoveel leuks voorbij komen, zeker het Eethuisje van Delfshaven. En ik denk dat man een rondleiding in een bierbrouwerij ook leuk vind. Het valt me inderdaad mee hoe snel je met de fiets in Delft bent, staat dan ook op de planning om dat op een mooie dag te gaan doen.

Pingu, heb je ook specifieke adresjes? Schiedam staat in ieder geval genoteerd om eens te bezoeken.

Hanke321, wat lijkt het me leuk om daar eens te overnachten. Was al een tijdje aan het nadenken over een nachtje weg ergens dit jaar en je adresje ga ik zeker in overweging nemen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Stedelijk Museum in Schiedam is erg leuk, veel mooie wisselende tentoonstellingen en pas gerenoveerd.
En je kunt een rondvaart doen over de grachten, waarbij veel wordt verteld over de jeneverindustrie. Chocola halen bij de Bonte Koe (de allerbeste!). Lunchen bij De Beurs. Pizza eten bij Pizze Pronto of Bella Rosa. Schiedam is een verborgen parel!
't Is al met al een heel gedoe

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven