Entertainment alle pijlers

'Help, mijn man is klusser'

18-02-2016 19:58 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw seizoen 'Help, mijn man is klusser'. Wie Sjont er mee?



Ik vind hier dingen van.
Net terug gekeken.

Autisme of niet, wat beklemmend, naargeestig en eng in dat huis.



Arme vrouw, arme kinderen.



Je hoeft jezelf dit niet aan te doen. Die man is zelfs gelukkiger in zijn eentje, wat ik je brom.



Jammer dat zo de suggestie wordt gewekt dat autisten enge overheersende mensen zijn bij wie je geen eigen identiteit overhoudt.
quote:selena_d schreef op 20 april 2017 @ 22:47:

GE-WEL-DIG

Wat was hier precies GE-WEL-DIG aan?
quote:Solanger schreef op 21 april 2017 @ 13:40:

Sinds wanneer is autisme het toverwoord om totaal ontspoord gedrag goed te praten? Kom op zeg.

Ik geloof er geen bal van dat RTL dat weg zou hebben geknipt. Waarom zouden ze dat doen? Het wordt ook een mooie uitzending als dit meteen benoemd wordt.

Nee hoor. Ze heeft een manier gevonden om recht te praten wat krom is.



Dat is wat slachtoffers doen, de illusie van veiligheid.



Ik ben het helemaal met je eens

Bovendien kan er sprake zijn van autisme (wat ik overigens best wil geloven) én gewoon een kutkarakter

En dat laatste hebben we volgens mij met z'n allen in volle glorie mogen aanschouwen
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik het allemaal goed begrijp is autisme dus een vrijbrief om jezelf zo te misgedragen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vreselijk om met zo'n man samen te zijn, maar die vrouw is ook niet de slimste om haar man op te geven voor zo'n programma... Sneu voor die kinderen.
En die kinderen vol in beeld, dat snap ik ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nav dt topic even de aflevering terug gekeken maar man man man wat een ondankbaar stuk vreten, zeg. Ik snap eigenlijk niet dat ze de aflevering überhaupt hebben opgenomen.
Am Yisrael Chai!
Als je weet dat je man autisme heeft lijkt me dat je aan kunt zien komen dat hij zoiets niet gaat trekken.

Idem voor de kinderen, de mijne raakte al van het pad als de meubels anders stonden.
Dit snap ik niet :



"....Mees gaat alleen volledig op slot als hij wordt geconfronteerd met een overdosis prikkels. Dat laatste gebeurde toen het klusteam en John bij ons over de vloer kwamen. Toen iedereen weer weg was, keerde de rust terug..."



...aldus Femke.



Waarom schakelt zij RTL 4 in dat totaal onverwachts voor de deur staat en een schok voor hem geweest moet zijn. Waarom heeft zij dit niet anders opgelost? Praten, voorbereiden, kijken of je een team bekenden kunt vragen om de klussen te doen, praten en voorbereiden desnoods met behulp van professionals, en proberen om een week uit huis te gaan. Ja moeilijk voor autisten om in een andere omgeving te zijn maar op tv komen blijkt ook niet de oplossing. Haar hele gezinsleven ligt op straat en iedereen oordeelt. Zij heeft haar man nu toch wel een beetje voor gek gezet en schaart zich nu achter een excuus dat RTL verzuimd heeft om deze te melden. Klopt ook niet vind ik.
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 13:55:

Om de diagnose van de kinderen praatte ze ook heen, dus ik kan best geloven dat ze het niet genoemd heeft.

En daarbij, als je dat weet, wáárom in hemelsnaam denk je dat het een handige actie is om je man en je twee autistische kinderen de stress van zo'n programma aan te doen?



Dit dus dan.

Dat doe je dan toch niet? Als je weet dat het stress gaat veroorzaken en je weet dat woede, frustratie en sociale interactie een probleem is?

Ze had niet moeten mailen.
quote:Bitje93 schreef op 21 april 2017 @ 14:08:

Wanneer ik het allemaal goed begrijp is autisme dus een vrijbrief om jezelf zo te misgedragen ?





Nee joh verdiep je eens in. Hier ook autisme maar geen woedeaanvallen. Maar niet iedere autist is hetzelfde. Het is de overprikkeling en het gevoel van onveiligheid!Igheid wat autisten hebben. En bij sommigen uit zich dat in woede, eigen!Ijk onmacht. Niet weten hoe eea te handelen.

Dit was wel een extreme situatie.
quote:SleepyDreamer87 schreef op 21 april 2017 @ 14:13:

Het lijkt me vreselijk om met zo'n man samen te zijn, maar die vrouw is ook niet de slimste om haar man op te geven voor zo'n programma... Sneu voor die kinderen.Ben ik met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Weer mooi gespeeld van hem.

Nu heeft zij het weer gedaan. Zij is verantwoordelijk voor zijn belachelijke gedrag. Zij mag die verantwoordelijkheid dragen.



Ik heb het vermoeden dat er veel meer speelt dan alleen autisme. Zij leek al erg bang voor hem. En de mail checkte hij ook voordat hij wist van het programma.
quote:juliadenders schreef op 21 april 2017 @ 14:25:

Weer mooi gespeeld van hem.

Nu heeft zij het weer gedaan. Zij is verantwoordelijk voor zijn belachelijke gedrag. Zij mag die verantwoordelijkheid dragen.



Ik heb het vermoeden dat er veel meer speelt dan alleen autisme. Zij leek al erg bang voor hem. En de mail checkte hij ook voordat hij wist van het programma.



Nee, ik vind niet dat zij "het gedaan" heeft.

Maar ik vind ook niet dat ze nu RTL de schuld moet geven. Zij heeft hem opgegeven, niet hij.

En doorgezet toen ze wist dat hij echt niet wilde.
En een autistische man hebben en beginnen aan een klushuis. Dom, dom, dom.

Over prikkels gesproken. Dit had ze kunnen voorzien.



Fijn dat zijn collega's deze man op het werk anders ervaren en dit ook hebben gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 21 april 2017 @ 14:25:

Weer mooi gespeeld van hem.

Nu heeft zij het weer gedaan. Zij is verantwoordelijk voor zijn belachelijke gedrag. Zij mag die verantwoordelijkheid dragen.



Ik heb het vermoeden dat er veel meer speelt dan alleen autisme. Zij leek al erg bang voor hem. En de mail checkte hij ook voordat hij wist van het programma.Dat idee heb ik ook. Ze zei eerst dat ze die woede niet herkende maar even later vertelde ze dat ze soms dingen met een omweg moest vragen zodat hij niet kwaad werd.
geneet van 't laeve
quote:Baankje1 schreef op 21 april 2017 @ 14:32:

[...]





Dat idee heb ik ook. Ze zei eerst dat ze die woede niet herkende maar even later vertelde ze dat ze soms dingen met een omweg moest vragen zodat hij niet kwaad werd.Dus herkent ze de woede wel, anders hoef je niet met een omweg om dingen te vragen.
quote:fashionvictim schreef op 21 april 2017 @ 14:16:

Ik heb nav dt topic even de aflevering terug gekeken maar man man man wat een ondankbaar stuk vreten, zeg. Ik snap eigenlijk niet dat ze de aflevering überhaupt hebben opgenomen.Niet? Moet je kijken wat een aandacht die aflevering gekregen heeft. We praten er een dag later nog over. Wat wil je als programmamaker nog meer?
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 14:19:

Dit snap ik niet :



"....Mees gaat alleen volledig op slot als hij wordt geconfronteerd met een overdosis prikkels. Dat laatste gebeurde toen het klusteam en John bij ons over de vloer kwamen. Toen iedereen weer weg was, keerde de rust terug..."



...aldus Femke.



Waarom schakelt zij RTL 4 in dat totaal onverwachts voor de deur staat en een schok voor hem geweest moet zijn. Waarom heeft zij dit niet anders opgelost? Praten, voorbereiden, kijken of je een team bekenden kunt vragen om de klussen te doen, praten en voorbereiden desnoods met behulp van professionals, en proberen om een week uit huis te gaan. Ja moeilijk voor autisten om in een andere omgeving te zijn maar op tv komen blijkt ook niet de oplossing. Haar hele gezinsleven ligt op straat en iedereen oordeelt. Zij heeft haar man nu toch wel een beetje voor gek gezet en schaart zich nu achter een excuus dat RTL verzuimd heeft om deze te melden. Klopt ook niet vind ik.Dat begrijp ik in dit geval ook niet. Normaal denk ik altijd dat mensen aan zo'n programma meedoen voor de gratis verbouwing/keuken/badkamer enz. Waarom zou je je anders zo voor lul laten zetten op tv? Maar in dit geval leken ze (in ieder geval hij) er helemaal niet blij mee, dus waarom doe je het dan? Zouden ze het misschien allemaal een beetje onderschat hebben?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik een blinde vlek, maar ik zag eigenlijk helemaal geen bange vrouw.

Naar mijn mening rijmt dat ook niet met haar actie, wanneer er sprake is van angst lijkt mij dat je dan geen situatie gaat creeeren waar je de dupe van gaat worden.



Eerder zag ik angst en onrust bij die man.

En nee, niet alle autisten zijn agressievelingen en ondankbaar.

Maar moeite met het reguleren van emoties, overprikkeld raken , moeite met veranderingen, heel star blijven, en zich niet sociaal wenselijk weten te uiten kan best bij deze man te maken hebben met zijn autisme.

In zijn geval, in combinatie met voor het blok gezet worden,uitte dat zich kennelijk in wat we getoond kregen.



Overigens, wanneer dit zijn problematiek is vind ik het ook niet te begrijpen waarom je je man dan zo voor de leeuwen gooit.

Dan heb je een nieuwe badkamer, maar wel je man en je gezin voor lul gezet op tv.

Want om het op tv te etaleren was toch echt haar plan.

Dat zou het mij niet waard zijn.
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 14:34:

[...]





Dus herkent ze de woede wel, anders hoef je niet met een omweg om dingen te vragen.



Natuurlijk wist ze hoe hij zou reageren en hij heeft zo gereageerd als voorzien.

Als dat team hem echt verrast had was zijn reactie misschien nog heftiger geweest.

Misschien maar beter dat hij een beetje voorbereid was.



Mijn dochter heeft ook een hekel aan verrassingen en ook al is het nog zo leuk, als je haar verrast dan kan ze er niet van genieten en dan lijkt ze ondankbaar.

Feitelijk weet ze zich gewoon geen raad en kan ze een verrassing niet verwerken.

Daarom weet iedereen in haar omgeving dat, zodat haar reactie geen teleurstelling veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 14:29:

En een autistische man hebben en beginnen aan een klushuis. Dom, dom, dom.

Over prikkels gesproken. Dit had ze kunnen voorzien.



Fijn dat zijn collega's deze man op het werk anders ervaren en dit ook hebben gezegd.





Ook dat.

Deze situatie had te voorspellen kunnen zijn toch?

Ze gaf ook aan dat haar kinderen een gebruiksaanwijzing hebben en dat dat niet makkelijk is.

Als je zo je handen al vol hebt aan je gezin, met een man die het ook niet aankan, dan lijkt het mij zeer onverstandig een klushuis boven op de berg te gooien,
Alle reacties Link kopieren
wat ik wel misselijk vind is hoe John zich gedraagt. Dat deed hij vorige keer ook bij die man met een burnout. Naar de camera lopen en op roddeltoon even een vervelende opmerking maken over Mees. En met de ogen rollen en zo. En hij wist dus dat hij autisme heeft. Ik heb het gevoel dat ze het ook wel getriggerd hebben.



Daarnaast is het normaal zo dat je als stel beslist wat voor badkamer of keuken je mooi vindt. In dit programma wordt alleen de wens met de aanvrager doorgenomen. Juist bij een autist nogal lastig. HIj is niet gekend. Wil niet deze meubels, niet die kleur, niet dat bad. Snap ik ook wel, ik zou het ook niet leuk vinden als ik "ineens werd geholpen" en ik had geen enkele zeggenschap over de kleur of materiaalgebruik.

Ook al moet je het van de sponsors krijgen, kan je nog steeds met beiden gaan zitten en een bad, tegels e.d aanwijzen zodat het toch je smaak wordt.



Mijn ex had autisme en had vergelijkbare woede aanvallen. (daarom ook ex..). Bij hem moest ook alles met een omweg besproken worden. En bij hem mocht het woord autisme ook niet vallen, ook niet dat onze oudste dat ook heeft. Ik snap Femke dus ook wel dat ze het brengt als "de kinderen zijn niet de eenvoudigste". Waarschijnlijk is hij zo'n autist (net als mijn ex) die het niet eens is met de diagnose en er boos over wordt als het benoemd wordt.



Het is niet slim van Femke om haar man dit programma aan te doen. Dit was zo mega heftig, hij reageerde er ook zoals te verwachten helemaal fout op. Ik zou het mooier vinden als ze in zo'n situatie er een begeleider bijhalen die het zo probeert te leiden dat een verbouwing door kan gaan op een goede manier. Het zijn bijna altijd mannen met een halve burnout/overspannen e.d anders zit je niet zolang in zo'n klushuis. Ze overzien het niet meer. Doel van John is toch wel om ze voor lul te zetten. Die man met de burnout toen ook, hele opzet met camera's op z'n werk en net doen of er een interview is over iets anders. Kom op zeg. Dit zou ook leuke televisie zijn als het wat integerder werd gemaakt. Meedenken met de situatie, zet er een psycholoog/psychiater bij en zo.
Eens met jopee vwb John.
....Het zijn bijna altijd mannen met een halve burnout/overspannen e.d anders zit je niet zolang in zo'n klushuis. Ze overzien het niet meer. Doel van John is toch wel om ze voor lul te zetten. Die man met de burnout toen ook, hele opzet met camera's op z'n werk en net doen of er een interview is over iets anders. Kom op zeg. Dit zou ook leuke televisie zijn als het wat integerder werd gemaakt. Meedenken met de situatie, zet er een psycholoog/psychiater bij en zo....





Vind ik ook. Sommige vrouwen (vaak moeders) zitten vaak zo zielig te zijn terwijl zo een vent zich de hele week de t.... werkt en er ook nog verwacht dat hij ff een heel huis verbouwt. Een domme zet van beiden. Want maak er tijd voor, dus allebei aan de slag desnoods 2 maanden onbetaald verlof en als dat niet kan dan het werk uitbesteden of een huis kopen dat wel zo goed als naar je smaak is. Ik geef het je te doen als man zijnde 40 uur werken en dan maanden in een of andere verbouwing zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven