Entertainment alle pijlers

1917

24-01-2020 18:27 46 berichten
Wie heeft 1917 al gezien?

Spoiler: ik vind dit een van de meest beklemmende films die ik ooit gezien heb. Het is alsof je zelf op de slagvelden en in de gevechten verzeild raakt.

Het camerawerk is briljant. Je gaat niet van scene naar scene, in plaats daarvan, vraag niet hoe, is de hele film een ‘single camera shot’ waarin de hoofdpersonen worden gevolgd door de loopgraven, slagvelden en gevechten.

Alles bij elkaar zeer de moeite waard.
Ik ben heel benieuwd! We gaan over 2 weken... :lol:
haarklover schreef:
24-01-2020 20:25
Het schijnt dat tijdens dat ene lang shot soms even iemand door het beeld loopt.
Als er alleen een jas of iets dergelijks te zien is, kunnen ze daar scènes aan elkaar plakken.

Het is niet in 1 keer opgenomen.
Dat zou praktisch ook totaal onmogelijk zijn als je kijkt naar de set die je dan nodig zou hebben en de onmogelijke taak voor acteurs en regie. Blijft wel knap om de scenes zo te plakken dat het op een vloeiend shot lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet hier van de week werkmatig naar toe en weet het nog niet zo goed. Ik hou niet zo van oorlogsfilms. Ben benieuwd.
Kan ik wel zien of deze film de reden is dat mijn 10jarige ineens weer met de lichten aan wil slapen en elke nacht komt logeren in mijn bed. Zijn vader vond het een goed idee om met hem naar deze film te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet eens want de kijkwijzer is 12 jaar.

En eng is de film echt niet.
Alle reacties Link kopieren
They shall not grow old en 1917 gezien.
Beide indrukwekkende films.
Because schreef:
24-01-2020 22:11
Kan niet eens want de kijkwijzer is 12 jaar.

En eng is de film echt niet.
Eng... Wat is eng?
Voor 10 jarige opgezwollen lijken zien liggen en drijven... Het is ook geen teletubbies.
benmamma schreef:
24-01-2020 22:32
Eng... Wat is eng?
Voor 10 jarige opgezwollen lijken zien liggen en drijven... Het is ook geen teletubbies.
De Teletubbies zijn toch ook behoorlijk opgezwollen!
Bizar goede film dit. Het laat de zinloosheid van oorlog zo goed zien en het is alsof er echt bij bent. En eigenlijk nog knapper dat met relatief weinig geweld het oorlogsgeweld wel zo extreem goed wordt neergezet.
Was er stil van.
Because schreef:
24-01-2020 22:11
Kan niet eens want de kijkwijzer is 12 jaar.

En eng is de film echt niet.
Wat eng is, is heel persoonlijk. Ik kon niet alles in de full aanzien.

Een 12+ indicatie is geen bindend advies. Je mag je jongere kind gewoon meenemen. De 16+ indicatie wordt wel streng gehandhaafd. Ik meen omdat dat (= strenge leeftijdscontrole bij 16+ films) wordt afgedwongen vanuit de overheid.
ManOpHetPrikbord schreef:
24-01-2020 22:41
De Teletubbies zijn toch ook behoorlijk opgezwollen!
:HA:
Heb je een punt!
jamadi52 schreef:
24-01-2020 21:24
Ik vond het fantastisch, die paarden, dat uitgestorven dorp, de mannen lopend door de modder enz.
Alsof ik er zelf bij was bijna de hele film.

Typisch iets waar ik dus niet bij hoef te zijn. Waarom mensen graag dat soort ellende op het scherm zien, het is mij een raadsel.

Ik pas voor dit soort oorlogsfilms. Doe me dan maar JoJo Rabbit. Dat was pas een prachtige aangrijpende film, zonder al die dramatisch bedoelde ellende in beeld.
yasmijn schreef:
24-01-2020 19:41
Ben jij mijn zoon??? Die zei exact hetzelfde 😱
Kom je er opeens achter dat je samen met je zoon op het Viva forum zit 😂 hopelijk ontmoeten jullie elkaar niet opnieuw op de Sekspijler 😳
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-01-2020 10:00
Typisch iets waar ik dus niet bij hoef te zijn. Waarom mensen graag dat soort ellende op het scherm zien, het is mij een raadsel.

Ik pas voor dit soort oorlogsfilms. Doe me dan maar JoJo Rabbit. Dat was pas een prachtige aangrijpende film, zonder al die dramatisch bedoelde ellende in beeld.
Van Jojo Rabbit vond ik de voorstukjes zo bizar, daarom ga ik er niet heen, maar jij vond hem dus goed? Kun je vertellen waarom?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
24-01-2020 22:11
Kan niet eens want de kijkwijzer is 12 jaar.

En eng is de film echt niet.

Ik zou deze film ook niet als een typische enge film betitelen, maar als 10-jarige had ik dit echt niet kunnen handelen. Ik was als kind al doodsbang voor een kennis van mijn moeder die een vinger miste (was gewoon een helemaal genezen amputatie). En er zat in ieder geval een scene in tegen het einde waarvoor ik mijn ogen dicht heb gedaan omdat het een en ander wel heel plastisch en expliciet in beeld kwam. Dus ik snap dat kind wel als hij hier nog even mee rondloopt.
Alle reacties Link kopieren
Gezien deze avond. Erg indrukwekkend.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een prachtige cinematische ervaring die de waanzin van de oorlog en de desolatie goed over bracht. Vooral die nachtelijke scène is gewoon wauw en de muziek past er heel goed bij.

Snap niet dat die paarden potsierlijk worden gevonden Impala? Er wordt geschat dat er 8 miljoen paarden en ezels de dood in zijn gejaagd tijdens die oorlog. Geen goedkoop effectbejag, het is in beeld gebracht zoals het was. Die beesten lagen overal op het slagveld.
Dit weekend geweest. Was ook onder de indruk.

Vond het camerawerk geweldig. En zat soms met ingehouden adem....

Vond de hoofdrol speler het fantastisch doen!

Zat in de uren na de film nog regelmatig te zuchten ..."sjonge..."
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
27-01-2020 21:38
Ik vond het een prachtige cinematische ervaring die de waanzin van de oorlog en de desolatie goed over bracht. Vooral die nachtelijke scène is gewoon wauw en de muziek past er heel goed bij.

Snap niet dat die paarden potsierlijk worden gevonden Impala? Er wordt geschat dat er 8 miljoen paarden en ezels de dood in zijn gejaagd tijdens die oorlog. Geen goedkoop effectbejag, het is in beeld gebracht zoals het was. Die beesten lagen overal op het slagveld.
De gelikte manier waarop het in beeld werd gebracht. Hoe de paarden neergelegd waren.
impala wijzigde dit bericht op 28-01-2020 00:40
2.89% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld, de techniek in de film is prachtig. De wijze waarop je meegenomen wordt indrukwekkend en ik ben absoluut van mening dat ook WO1 niet vergeten mag worden.

Desondanks, er zaten een aantal momenten in die zo onzinnig waren dat ze mij volledig uit de film haalden. Zonder teveel te spoilen, Duitsers die ineens schieten alsof we in the A-team zijn beland, een leger op een plek die je niet verwacht, en na een moment waarop jr als soldaat zou denken: ik ga wat voorzichtiger zijn direct een nieuwe potentiële val in lopen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem net gezien en ik vind het juist goed dat ze er geen Hollywooddrama van hebben gemaakt.
Het draait vooral om het verbeelden van de hel dat het toen was en niet zozeer het verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
28-01-2020 00:08
De gelikte manier waarop het in beeld werd gebracht. Hoe de paarden neergelegd waren.
Daar verschillen we dan van mening over. Niet anders dan op historische foto's, docu beelden etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven