Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Wat is een Thaiser?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-12-2018 19:06
Wat is een Thaiser?
ik denk dat TO teaser bedoelt

https://twitter.com/AIVD
Alle reacties Link kopieren
Waar staat de eerste teaser?
Alle reacties Link kopieren
belle_epoque schreef:
06-12-2018 19:17
Waar staat de eerste teaser?

https://mobile.twitter.com/AIVD/status/ ... 20/photo/1
Afbeelding
Banaantjee schreef:
06-12-2018 19:13
ik denk dat TO teaser bedoelt

https://twitter.com/AIVD
Ja, dat dacht ik ook meteen. Maar vond de spelling wel heel bijzonder..misschien was het een aanwijzing ofzo. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was "leuk!"

Nu zit ik hier al 20 minuten naar te staren en vraag ik me af wat ik hier leuk aan vond....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Alweer zin in!
Zo eens even goed naar kijken😉
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Volgens mij kan de "slang" maar op één manier door het gegeven grid lopen. Maar dan?..
masatu wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:16
48.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ook aan het kijken, zat aan priemgetallen (ontbinding) te denken, maar dat kan niet. Alles vermenigvuldigen met 2018?
Maar lost nog niets op. :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat ontbinden is wel een interessant idee..
(Maar hier ga ik pas mee verder klooien als ik een pc met matlab oid tot mijn beschikking heb, want dit is handmatig niet zo fijn om te doen)
masatu wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:17
30.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende stappen nodig voor deze puzzel. Ik vermoed heel sterk dat ik aan de laatste stap zit, maar dat blijkt de moeilijkste voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Kalandro: idem hier....verwacht dat ik even te moeilijk denk...dus nu aan de kant en morgen verder 😉
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Kalandro/Maestro, ik zit denk ik op hetzelfde punt, maar daar loop ik ook al even vast. Ik puzzel rustig verder...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het veld “vol” staan zeg maar, en de routing die ik moet gaan lopen.. maar krijg er geen lopende zin uit..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar woorden uitgekregen, ik weet niet of ik die hier mag delen.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
06-12-2018 21:29
Dat ontbinden is wel een interessant idee..
(Maar hier ga ik pas mee verder klooien als ik een pc met matlab oid tot mijn beschikking heb, want dit is handmatig niet zo fijn om te doen)
Tot dusver hoef ik bij deze opdracht geen hogere wiskunde / priemgetallen te gebruiken.. ben een heel eind.. maar heb hem nog niet helemaal opgelost
Alle reacties Link kopieren
Iemand toevallig een link weten te leggen met het spionnen logotje? Ik heb er nog niets mee kunnen verzinnen, dus misschien is dit voor mij nog de ontbrekende schakel... AIVD: contraspionage?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de slang en de letters, maar de oplossing wil maar niet lukken... Ik kom niet verder dan een paar losse woorden. Twijfel nu aan mijn letters en of ik de gum maar weer moet pakken.
Daantje_86 schreef:
08-12-2018 19:55
Iemand toevallig een link weten te leggen met het spionnen logotje? Ik heb er nog niets mee kunnen verzinnen, dus misschien is dit voor mij nog de ontbrekende schakel... AIVD: contraspionage?
Fantastisch, hij is er weer!!! Heerlijk weer een paar weken onder de pannen met Hè?! Oh, zou het zo...?! En frustratie momenten afgewisseld met yes ik heb hem!!!

Ik zit nu ook net naar de teaser te staren maar nog geen idee waar te beginnen. Ik heb wel een vermoeden waar dat logo op zou kunnen slaan maar dan... is dit het thema van de letterslang? Begin van de oplossing of staat het er helemaal buiten??
Een goed begin van de kerstperiode in ieder geval weer!
Alle reacties Link kopieren
Ligt dit aan mij of is er nu veel meer publiciteit op deze site dan vorig jaar? Ik erger me er blauw aan. Alles verspringt na enkele seconden weer als het geladen is, niet te doen. en dan nog boodschappen tussen berichten door... Nee hoor. Zo hoeft het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral al een tijdje een verzameling letters, ik kan ook wel wat willekeurige losse woorden maken, maar om er een nuttigse zin mee te vormen is een ander verhaal.. Iemand een tip waar je het beste kan beginnen of hoe dit aan te pakken?

@Kalandro: klopt, hopeloos. Wat wel werkt: Adblock installeren. Eventueel alleen op het forum aanzetten. Als je ook nog van de "lees meer" balk aan de rechterkant af wilt kan je forum.viva.nl##.inner_sidebar toevoegen bij "customize"/manually edit your filters.
Alle reacties Link kopieren
De tweede teaser is er.

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
en de kerstpuzzel is open :) ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven