Entertainment alle pijlers

Alternatief luisterboeken voor volwassenen

23-05-2020 00:25 17 berichten
Ik heb een aantal keer een luisterboek geprobeerd, helaas is het niks voor mij. Ik vind de stem van de voorlezer vaak irritant en ik lees zelf sneller.

De voorstelling in je hoofd tijdens het luisteren, gaat dan verloren bij mij. Erg jammer, want het lijkt mij best fijn om tijdens het huishouden of in de herfst/winter een luisterboek op te zetten.

Ik luisterde vroeger als kind veel naar een verhaal van Alfred J. Kwak, die heb ik echt grijs gedraaid. Ik ben eigenlijk naar zo iets op zoek maar dan voor volwassenen.

Verhalen voor young adults zou ik ook nog wel willen uitproberen.

Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar fantasy, ik had het fantastisch gevonden, als de luisterboeken van Harry Potter, door alle acteurs zelf waren ingesproken.

Kinderboeken uit mijn kindertijd/jeugd zou ik nog wel eens willen beluisteren, misschien is dat nog wat.

Mijn ideeën houden hier helaas op.

Tips zijn dus van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor iets is Alfred J. Kwak dan? Want het is me nou nog niet duidelijk wat je zoekt.
Ken je Alfred Jodocus Kwak niet?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alfred_Jodocus_Kwak
Oh ik vind dat Stephen Fry die boeken juist fantastisch doet qua stemmen enzo :) . Ik hoor aan de manier van praten al of er "said Hagrid" of "said Ron" gaat volgen. Ok, eerlijk is eerlijk, dat komt ook omdat ik het inmiddels vooruit kan quoten :proud: .

Als kind luisterde ik van die rode cassettebandjes waar een boek bij hoorde, Lekturama heette het. Het is wel erg oudbollig, maar soms luister ik ze nog via YouTube.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... ture=share
Alle reacties Link kopieren
winterishere schreef:
23-05-2020 00:38
Ken je Alfred Jodocus Kwak niet?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alfred_Jodocus_Kwak

Ik ken wel de tekenfilm.

Ik snap deze reactie eigenlijk niet. Je zegt een alternatief te zoeken voor luisterboeken, maar als ik vraag wat dat alternatief dan is, dan geef je daar geen antwoord op. Nou succes met zoeken dan maar.
chocolol schreef:
23-05-2020 00:54
Ik ken wel de tekenfilm.

Ik snap deze reactie eigenlijk niet. Je zegt een alternatief te zoeken voor luisterboeken, maar als ik vraag wat dat alternatief dan is, dan geef je daar geen antwoord op. Nou succes met zoeken dan maar.
Als je Alfred J Kwak niet kende, dan had het ook niet zo'n zin om uit te leggen, wat zo'n verhaal dan inhoud.

Vandaar dat ik eerst de link plakte.

Het is hetzelfde als de tekenfilm, maar dan op een casettebandje. Ik zoek dus zoiets, maar dan voor volwassenen.
Kokoro schreef:
23-05-2020 00:45
Oh ik vind dat Stephen Fry die boeken juist fantastisch doet qua stemmen enzo :) . Ik hoor aan de manier van praten al of er "said Hagrid" of "said Ron" gaat volgen. Ok, eerlijk is eerlijk, dat komt ook omdat ik het inmiddels vooruit kan quoten :proud: .

Als kind luisterde ik van die rode cassettebandjes waar een boek bij hoorde, Lekturama heette het. Het is wel erg oudbollig, maar soms luister ik ze nog via YouTube.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... ture=share
Ik heb het geprobeerd met zowel Stephen Fry als de Nederlandse verteller, alle magie is letterlijk verdwenen, heel jammer.

Fijn dat jij het wel kan waarderen :)

Bedankt voor de tip, dat ga ik als ik tijd heb even beluisteren.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen zoek je meer een hoorspel. Misschien daar eens op googlen ipv luisterboek?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn er ook wel podcasts die je leuk vindt?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Je zoekt verhalen die door verschillende acteurs/stemmen zijn ingesproken? Da's meer een hoorspel dan een luisterboek.

Als je googlet op "hoorspel podcast" vind je heel wat voorbeelden. Een beroemde (of beruchte...) is "Het bureau".

https://www.nporadio1.nl/podcasts-uitge ... er-zijn-ze
Alle reacties Link kopieren
Wat ik geweldig vind, maar het is dan ook de leukste (boeken)serie ooit, zijn de hoorspelen van de BBC van The Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Ik zou idd ook wat podcasts proberen (de verhalen dan he) Ik ben zelf ook niet van de luisterboeken door de manier van vertellen en de stem.

Hou ook niet van het geklets op de radio. Maar er zijn een aantal podcasts waar ik echt niet kan stoppen met luisteren! Spannende originele (vaak waargebeurde) verhalen.

En qua bandjes, heb vroeger het bandje vd kleine zeemeermin letterlijk kapot gedraaid. Zelfs nu weet ik nog hoe het begon :flirting:
Alle reacties Link kopieren
De podcast ‘ de man die uur het raam klom en verdween’. Is opgenomen als hoorspel. De irritante stemmen horen irritant te zijn haha. Ik heb me erg vermaakt. Ik heb ook niets met luisterboeken.
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
23-05-2020 07:32
Ik zou idd ook wat podcasts proberen (de verhalen dan he) Ik ben zelf ook niet van de luisterboeken door de manier van vertellen en de stem.

Hou ook niet van het geklets op de radio. Maar er zijn een aantal podcasts waar ik echt niet kan stoppen met luisteren! Spannende originele (vaak waargebeurde) verhalen.

En qua bandjes, heb vroeger het bandje vd kleine zeemeermin letterlijk kapot gedraaid. Zelfs nu weet ik nog hoe het begon :flirting:
Klinkt leuk, heb je titels?
What a nuanced anxiety
Komt die he!:

* Tante Jos
* Bob
* Brand in het landhuis
* De kofferbakmoord
* De blankebergtapes
* Laura H
* El taragu
* De kasteelmoord
* De grote Gaite en Melody podcast
* Duister
* Het verloren hoofd
En nog veel meer waar ik nu niet op kan komen. Maar als je zoekt op verhalen/waargebeurde podcast kom je veel tegen
Alle reacties Link kopieren
winterishere schreef:
23-05-2020 00:25
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar fantasy, ik had het fantastisch gevonden, als de luisterboeken van Harry Potter, door alle acteurs waren ingesproken.
Op Spotify staan de eerste hoofdstukken van Harry Potter and the philosophers stone, ingesproken door verschillende acteurs. Bedoeling is om het hele boek in te laten spreken. Zoek op Harry Potter at home readings.
Staat Alfred J. Kwak je aan vanwege de vorm of de inhoud?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven