Entertainment alle pijlers

Artiesten die te laat komen bij eigen concert

24-05-2024 12:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdje terug kwam Madonna veel te laat, kwam Burna Boy helemaal niet opdagen en nu las ik dat Nicki Minaj 2,5 uur te laat is gekomen en het concert pas om 22:45 begon. o_o

Sommige fans lijken het geen probleem te vinden maar ik vind het ronduit asociaal naar je fans toe en haalt de lol er wel vanaf om naar een concert te gaan. Ik wilde eigenlijk ooit nog naar een concert van Madonna maar nadat ik las dat ze er een gewoonte van maakt te laat te komen denk ik laat maar zitten.

Wat vinden jullie hiervan? Heeft de concert organisator hier ook nog een verantwoordelijkheid in? Vinden jullie compensatie op zijn plaats?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb kaartjes voor 2 juni. Invalideplek met 1 begeleider.
Ik ga met mijn oudste en het gaat mij echt al mijn energie kosten, extra pijn opleveren en zie er dus nu echt tegenop. Uren langer dan nodig puur wachten is gewoon extra kut.

krijg zin om mijn kaartjes terug te verkopen aan Ticket master. Maar ja mijn puber wil graag en wil graag met mij. :heart:

Ze was wel al aan het appen over dat lange wachten, dus ik heb een beetje hoop dat zij uit haarzelf zegt, verkoop ze maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Diva gedrag. Vind ik stom.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ja, als een artiest gewoon door eigen toedoen (elke) te laat komt en zo erg dat mensen eigenlijk na paar nummers weg moeten, compensatie die ze maar halen bij de artiest.

Is gewoon contractbreuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het al gehoord over eerdere concerten van Nicki Minaj, dus uiteindelijk hebben we toch besloten te verkopen. En goed gegokt, want 22.45 beginnen, doe even normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een aanfluiting >:-(
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
2,5 uur is gewoon asociaal. Eigenlijk zou iedereen na een uur weg moeten gaan of tijdens het eerste nummer. En dan uiteraard wel geld terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dus ook dat compensatie op zijn plaats is want nu hebben veel mensen extra kosten omdat ze niet meer thuis kunnen komen met de trein. Of heeft men het concert niet eens gezien omdat men de trein moest halen. MOJO zou gezegd hebben met de auto te komen maar dat moet je ook maar net last minute kunnen regelen op een doordeweekse dag waarbij veel mensen de volgende dag weer vroeg op moeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
En hoe ziet MOJO dat eigenlijk voor zich als iedereen met de auto komt of opgehaald moet worden? Zoveel parkeerplek is daar nou ook weer niet. Ik ben zelf een keer opgehaald bij Ziggo Dome en toen ging het allemaal nog gemoedelijk en was het niet zo heel druk omdat veel mensen nog met de trein naar huis konden maar anders is het daar toch ook chaos?!
graze wijzigde dit bericht op 24-05-2024 13:09
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad niet fijn, vooral in verband met terugreis, heel laat thuiskomen en uren wachten. Ik ging in november voor het eerst naar een concert met mijn dochter van 14, Melanie Martinez in AFAS Live en ik vond dat al best spannend zo op een doordeweekse avond en ik vond het echt heel fijn dat alles gewoon op tijd begon en eindigde, echt bijna op de minuut in haar geval, maar dat scheelde een hoop stress. Als het pas was begonnen op het tijdstip waarop het nu afgelopen was en diep in de nacht was geëindigd dan had ik dat wel heel vervelend gevonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Respectloos. Respectloos. Respectloos.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat dat iets van vroeger was, dat belachelijk veel te laat komen. Ook wel eens uren op Led Zeppelin en Santana zitten wachten. De concerten waar ik de laatste jaren ben geweest begonnen allemaal gewoon redelijk op tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een concert op tijd begon. Kan me een keer Coldplay herinneren dat het ook bijna een uur duurde. Maar dit zijn wel hele extreme voorbeelden.

Zulk divagedrag ontwikkelen sommige artiesten blijkbaar als de hele wereld toch wel aan je voeten ligt en het niet uitmaakt wat je doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het omgekeerde meegemaakt. ELO in Ziggodome, zij begonnen op tijd, de helft van de zaal stond nog bij de controle die veel strenger was dan normaal. Iedereen moest gefouilleerd worden, eis van de band.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt naar honderden optredens geweest, concerten en theateroptredens en festivals, nog nooit is iemand 2,5 uur later begonnen.

En juist veel op tijd of ongeveer half uur later, later nog nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
24-05-2024 13:07
En hoe ziet MOJO dat eigenlijk voor zich als iedereen met de auto komt of opgehaald moet worden? Zoveel parkeerplek is daar nou ook weer niet. Ik ben zelf een keer opgehaald bij Ziggo Dome en toen ging het allemaal nog gemoedelijk en was het niet zo heel druk omdat veel mensen nog met de trein naar huis konden maar anders is het daar toch ook chaos?!
Het zal Mojo worst zijn hoe en hoe laat je thuiskomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga al zowat mijn hele leven naar concerten (ook bij hele grote namen) en nooit was er iemand te laat. Ik vind het een hele egoïstische instelling van zo'n "artiest" die dus blijkbaar heel weinig fucks om zijn/haar fans geeft.

Je zal maar geen zitplaatsen hebben - sta je daar een beetje hutje mutje op mekaar. En daarna zoek het maar uit, want geen OV meer.
Ik zag wel dat de ticketverkoper het al had aangekondigd en verzocht had per auto te komen. Maar dan nog - ik vind het in elk geval geen stijl.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet iemand ons laten halen.

Ga ze dus te koop aanbieden voor minder, hopelijk wil iemand goedkopere invalidekaartplus extra voor lage prijs. Als ik ze niet kwijtraak gaan we kijken, duurt weer zo lang dan gaan we gewoon op tijd weg.


Asogedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor 2.5 uur zou ik inderdaad iets van 50% compensatie verwachten. En ik zou nooit meer opnieuw een kaartje voor die artiest kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
zet dan op je kaartje dat je later begint, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn en dat je dus verplicht wordt een hotelkamer in de buurt te regelen en vrij op je werk de dag erna
was gewoon bekend, want mensen die ingeroosterd waren voor de horeca hadden de extra uren al vooraf in hun rooster staan
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Later beginnen is wel gebruikelijk. Ik kijk altijd op setlist, dan kun je al aardig inschatten hoe laat het gaat beginnen. Maar ik kan er ook heel slecht tegen als ze later beginnen dan verwacht.

Dit is dan wel weer next level. Ik las dat er mensen na een paar nummers weg moesten omdat ze de laatste trein moesten halen. Dat is wel erg sneu. Het is ook niet alsof de kaartjes bijna gratis weggegeven worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je krijgt toch ook niet geleverd waarvoor je betaald hebt ? Je koopt een kaartje met starttijd x en dan verwacht je er een volledig concert voor.
Dat is niet alleen sneu - ik zou het zelfs een contractbreuk noemen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je wel een zitplaats, Lucifee, of zul je pijn krijgen ondanks het zitten? Ik vind concerten leuk, maar staan in een hossende menigte niet zo.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
24-05-2024 12:45
Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie compensatie op zijn plaats?
Ja, eigenlijk wel. Dat krijg je niet, maar dat zou wel horen. Je wordt op kosten gejaagd als je het hele concert uitzit, want dan ligt het OV inmiddels stil. Met de auto heb je extra parkeerkosten door de uitloop in tijd. En als je de trein haalt, mis je een deel van het concert. Allemaal compensatiewaardig.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
24-05-2024 13:51
Je krijgt toch ook niet geleverd waarvoor je betaald hebt ? Je koopt een kaartje met starttijd x en dan verwacht je er een volledig concert voor.
Dat is niet alleen sneu - ik zou het zelfs een contractbreuk noemen.
Ik denk dat in de algemene voorwaarden wel iets staat hierover.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven