Entertainment alle pijlers

Avicii (28) overleden

20-04-2018 19:48 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn manager heeft bekend gemaakt dat de zanger vandaag dood gevonden is in Oman.

Zweedse dj Avicii (28) overleden https://nu.nl/muziek/5232200/zweedse-dj ... leden.html (via @NUnl)
Alle reacties Link kopieren
Heftig.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Het is niet erger. Maar als je iemand 'kent' komt dat simpelweg meer binnen. Of die nu bekend is is bij je in de straat woont maakt daarin niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Het was een dj. Geen zanger...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Het is niet erger. Wanneer je niet beroemd bent, rouwen de mensen om je die jou kennen. Wanneer je wel beroemd bent, rouwen ook de mensen om je die jou kennen. Aangezien veel mensen hem kennen, rouwen mensen massaal om hem, best logisch toch? En al helemaal omdat hij zo jong is én omdat zijn muziek veel voor mensen kan betekenen. Het is zonde dat zón getalenteerd persoon zo jong overlijdt en hij nooit meer muziek zal maken. En daarnaast: heb je er last van als mensen massaal hun verdriet delen? Get a life.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Sjongejonge. Weet je dan echt niet hoe zoiets werkt? Ik ga het niet eens uitleggen.

Edit; ik zie dat Poelewoep (als ik het goed heb) wel de moeite heeft genomen. Respect Poelewoep :)
juliet64 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 20:23
10.11% gewijzigd
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
:facepalm:
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 19:51
Bizar!

Zal wel drugs zijn.
Pardon? Een jongen van nog geen 30 die in 2016 al stopte JUIST omdat hij niet hield van alles wat er in die 'scene' gebeurd even tussen neus en lippen door afschilderen als de zoveelste drugsdode...

Leuk voor zijn familie en vrienden als ze dit lezen, waarom 'zal wel drugs zijn'? :facepalm:
Kan ook een hartkwaal zijn, een fatale beroerte, aangeboren afwijking of wat dan ook.

Vind het absoluut not done om (zo komt het op mij toch over) een schouderophalend: 'zal wel een OD drugs zijn geweest dus: eigen schuld' te schrijven op een openbaar forum..

Niet netjes, beter zwijgen zolang er geen oorzaak bekend is gemaakt. Ook al zou de oorzaak van zijn overlijden drugsgerelateerd zijn. Iemand van 28... het zal je kind maar wezen.
Lenn12345 schreef:
20-04-2018 20:25
Pardon? Een jongen van nog geen 30 die in 2016 al stopte JUIST omdat hij niet hield van alles wat er in die 'scene' gebeurd even tussen neus en lippen door afschilderen als de zoveelste drugsdode...

Leuk voor zijn familie en vrienden als ze dit lezen, waarom 'zal wel drugs zijn'? :facepalm:
Kan ook een hartkwaal zijn, een fatale beroerte, aangeboren afwijking of wat dan ook.

Vind het absoluut not done om (zo komt het op mij toch over) een schouderophalend: 'zal wel een OD drugs zijn geweest dus: eigen schuld' te schrijven op een openbaar forum..

Niet netjes, beter zwijgen zolang er geen oorzaak bekend is gemaakt. Ook al zou de oorzaak van zijn overlijden drugsgerelateerd zijn. Iemand van 28... het zal je kind maar wezen.
Eh jij leest er zelf in dat ik dat koppel aan 'eigen schuld.' Ik schrijf dat zonder enig waarde oordeel. Het is even kut om dood te gaan aan een OD dan aan een ziekte, en ik veroordeel mensen helemaal niet als ze drugs gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 20:28
Ik schrijf dat zonder enig waarde oordeel.
Je zou het überhaupt niet moeten schrijven.
Koffiehagedis schreef:
20-04-2018 20:30
Je zou het überhaupt niet moeten schrijven.
en waar om niet exact? Ik snap dat nooit zo, heel Viva schrijft over iedereen bij leven maar als iemand dood is is iedereen heiliger dan de Paus.

En heel gek is het niet he, dj, nachtleven, drugs.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-04-2018 20:25
Pardon? Een jongen van nog geen 30 die in 2016 al stopte JUIST omdat hij niet hield van alles wat er in die 'scene' gebeurd even tussen neus en lippen door afschilderen als de zoveelste drugsdode...

Leuk voor zijn familie en vrienden als ze dit lezen, waarom 'zal wel drugs zijn'? :facepalm:
Kan ook een hartkwaal zijn, een fatale beroerte, aangeboren afwijking of wat dan ook.

Vind het absoluut not done om (zo komt het op mij toch over) een schouderophalend: 'zal wel een OD drugs zijn geweest dus: eigen schuld' te schrijven op een openbaar forum..

Niet netjes, beter zwijgen zolang er geen oorzaak bekend is gemaakt. Ook al zou de oorzaak van zijn overlijden drugsgerelateerd zijn. Iemand van 28... het zal je kind maar wezen.

Ja inderdaad want zijn familie zit hier ook op viva.nl :rofl:

Maar I get the point. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 20:31
en waar om niet exact? Ik snap dat nooit zo, heel Viva schrijft over iedereen bij leven maar als iemand dood is is iedereen heiliger dan de Paus.

En heel gek is het niet he, dj, nachtleven, drugs.
Omdat het behoorlijk respectloos is om te gaan speculeren zonder verdere informatie. Je weet niet wat er aan de hand is. Punt.
Koffiehagedis schreef:
20-04-2018 20:33
Omdat het behoorlijk respectloos is om te gaan speculeren zonder verdere informatie. Je weet niet wat er aan de hand is. Punt.
respectloos ten opzichte van wie? Z'n familie die geen NL begrijpt? De man zelf? Iedereen speculeert, al dan niet hard op. Hij is al dood, erger kan het niet worden neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 20:34
Iedereen speculeert, al dan niet hard op.
Gelukkig niet hoor. En het is gewoon onnodig. Ik snap niet zo goed waarom je dit zou doen.
Koffiehagedis schreef:
20-04-2018 20:37
Gelukkig niet hoor. En het is gewoon onnodig. Ik snap niet zo goed waarom je dit zou doen.
dus een bekend iemand gaat dood en je denkt niet 'waar is hij/zij aan dood gegaan?'

Jij koppelt het aan respect, ik niet. Het is meer een probleem van mensen die het ergens aan koppelen dan aan de speculeerder imo. Net als mij werd verweten te zeggen 'eigen schuld' als ik drugs als oorzaak vermoed, terwijl ik dat nergens zeg.
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Wat een onzin. Pas was ene Ximene uit Uden landelijk in het nieuws, wekenlang omdat ze zelfmoord had gepleegd, 19 jaar oud met natriumazide.

Programma's en kranten vol gekletst, ook hier de nodige aandacht omdat ze het middel via internet had besteld en niet van een flat was gesprongen of voor een trein.
Je opmerking slaat dus nergens op of kende je deze Ximene voor die tijd ook al? Bij mijn weten was ze helemaal niet beroemd maar al jaren doodongelukkig, zo erg dat ze niet verder wilde leven.

Probeer tenminste als het om sterfgevallen gaat een béétje je fatsoen te houden. Wat wil je bereiken met een post als deze?
Kan je daar antwoord op geven of is het gewoon wat ik denk dat het is en niet meer dan dat? Wat triest... voor iedereen. Zelfs voor jou, wat moet er door je hoofd gaan dat je dit soort opmerkingen meent te moeten plaatsen...jaloers op aandacht voor een overlijden... dat is toch echt wel heel dieptriest.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 20:39
dus een bekend iemand gaat dood en je denkt niet 'waar is hij/zij aan dood gegaan?'

Jij koppelt het aan respect, ik niet.
Let's agree to disagree.
summerjamm schreef:
20-04-2018 20:32
Ja inderdaad want zijn familie zit hier ook op viva.nl :rofl:

Maar I get the point. :rolling:
Fijn dat je het zo grappig vind, hoe weet je zo zeker van niet? Ken je ze, stuk voor stuk?

Dat dacht ik al...
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-04-2018 20:39
dus een bekend iemand gaat dood en je denkt niet 'waar is hij/zij aan dood gegaan?'

Jij koppelt het aan respect, ik niet. Het is meer een probleem van mensen die het ergens aan koppelen dan aan de speculeerder imo. Net als mij werd verweten te zeggen 'eigen schuld' als ik drugs als oorzaak vermoed, terwijl ik dat nergens zeg.
Dat vraag jij je niet af, jij zegt ronduit dat het door drugs komt.
En dat is dus wel respectloos zo'n aanname. Zeg je dat soort dingen ook tegen iemand die je kent? Stel je buurman rijdt tegen een boom aan, zeg je dan tegen je buurvrouw: "die zal wel gedronken hebben."?

Dat soort uit de lucht gegrepen aannames zijn respectloos ja en ik vind het van sociale armoe getuigen dat je dat niet snapt.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Zijn muziek kende ik al langer, zijn naam nog maar pas. En nu is hij er niet meer. Het raakt me wel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Waarom zit jij al weken eindeloos te miepen over de trouwerij van Harry en Meghan? En niet over die van de neef van je moeders vriendin? Die waarschijnlijk nóg minder volgens de etiquette verlopen is? Hoor ik je nooit over.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
*te persoonlijk*
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-04-2018 20:41
Fijn dat je het zo grappig vind, hoe weet je zo zeker van niet? Ken je ze, stuk voor stuk?

Dat dacht ik al...
Ik vond dat stukje wel retegrappig jah.

Je denkt serieus dat zijn familie en vrienden hier op deze fora doolhoven? Give me a break.. hou op hoor :rofl: :rofl:

En nee daarvoor hoef ik ze niet te kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven