Entertainment alle pijlers

B&B Vol Liefde 2025 (deel 2) *Zonder Spoilers*

28-08-2025 18:01 1032 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Daniël (38) - Tsjechië
Dick (32) – Suriname
Eveline (51) – Italië
Ingrid (61) – Griekenland
Illya (52) – Frankrijk
Jean-Paul (59) – Spanje
Magda (75) – Frankrijk
Petra (60) – Griekenland
Rob (65) – Frankrijk

Het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde zie je vanaf 14 juli, negen weken lang, elke maandag tot en met donderdag om 20.30 uur bij RTL 4.

*Zonder spoilers*
dolfje schreef:
29-08-2025 08:30
Eens. In het begin deed ze zo joviaal, ook naar Lieske maar ze was ineens zo zuur.

Zelfs toen ze nog zo joviaal aan het (paal)dansen en billen knijpen was, voelde ik al die enorme negatieve vibes bij haar.
En dan hebben wij als kijkers slechts nog maar een fractie gezien van wat zich heeft afgespeeld.
Lieske en Ingeborg liepen al op hun tenen voor haar, zoveel was wel duidelijk.
En Pettra mocht dan weer sussen en bemiddelen. Daar raakt volgens mij iedereen snel genoeg klaar mee. Behalve Petra 2 dan, die niet begreep waarom juist zij weggestuurd werd, en niet Ingeborg.
Wat ik al zei: 0 zelfreflectie. Vermoeiend.
Ik was gisteren trouwens juist heel positief over J.P zijn zorgzaamheid naar Leo!
Medicatie halen, vers soepje, kopje thee op bed. Ik vond hem heel lief naar Leo en hij leek me ook oprecht bezorgd.

Maar er is iets gebeurt of gezegd?
Iets waar Leo op afknapte?
Ik heb dat volgens mij niet goed meegekregen?
Hallodaar schreef:
29-08-2025 08:47

Ik had ook het idee dat we iets niet gezien hadden want ze had het over iets als " een verhaal verzinnen om eerder aan de beurt te zijn ". Zoiets verstond ik tenminste.
Hallodaar schreef:
29-08-2025 08:42
Zelfs toen ze nog zo joviaal aan het (paal)dansen en billen knijpen was, voelde ik al die enorme negatieve vibes bij haar.
En dan hebben wij als kijkers slechts nog maar een fractie gezien van wat zich heeft afgespeeld.

Wat ik al zei: 0 zelfreflectie. Vermoeiend.
Ja ik vond haar ook meteen niks, overdreven gedoe.
Eens verder ook.
Rooss4.0 schreef:
29-08-2025 08:36
Dat viel mij ook op, ineens dikke zoenen en omhelzingen en strelerij?

Weet je wat ik denk? Petra 2 was al afgewezen, ze wist dat ze kon gaan.
En nu durfde Pettra haar wel te omhelzen en te kussen. Iets waar ze eerder juist terughoudend in was. Sterker nog, ze vermeed het vaak zelfs. Dat ze Petra 2 bewust straal negeerde als die met opengesperde armen klaar stond.
Ik snap dat wel, geef die vrouw 1 vinger..?

Overigens is niet iedereen van het voortdurend aanraken, friemelen, knuffelen.
Ik vond Petra 2 daar te opdringerig in. En dan ook de signalen niet oppakken dat de ander dat niet om de haverklap wil.
dolfje schreef:
29-08-2025 08:49
Ik had ook het idee dat we iets niet gezien hadden want ze had het over iets als " een verhaal verzinnen om eerder aan de beurt te zijn ". Zoiets verstond ik tenminste.

Aha, dat heb ik dan niet gehoord denk ik.
Maar ze was duidelijk ergens teleurgesteld over.
Iets dat absoluut niet bij haar past ofzo.
apiejapie schreef:
29-08-2025 08:20
Omdat het vaak veel duurder is om kleiner te gaan wonen. En oude bomen verplaatsen ook niet zo makkelijk meer.
Daarbij zijn gelijkvloerse woningen helaas nog niet veel voorhanden.
Ja niet verstandig maar wel logisch. Mijn moeder woonde ook nog in haar huis met vier slaapkamers
(+40 jaar) maar wilde er ook niet weg. Nu noodgedwongen in een verpleeghuis maar anders was ze er nog steeds geweest.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Hallodaar schreef:
29-08-2025 08:47
Ik was gisteren trouwens juist heel positief over J.P zijn zorgzaamheid naar Leo!
Medicatie halen, vers soepje, kopje thee op bed. Ik vond hem heel lief naar Leo en hij leek me ook oprecht bezorgd.

Hij drong voor bij de arts begreep ik en Leonora vond dit ( logisch) niet erg fijn.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie schreef:
29-08-2025 09:25
Hij drong voor bij de arts begreep ik en Leonora vond dit ( logisch) niet erg fijn.

Aha, vandaar haar opmerking: "hij is wel een mannetje! Ik weet niet of dit bij mij past!"
Joppie schreef:
29-08-2025 09:21
Ja niet verstandig maar wel logisch. Mijn moeder woonde ook nog in haar huis met vier slaapkamers
(+40 jaar) maar wilde er ook niet weg. Nu noodgedwongen in een verpleeghuis maar anders was ze er nog steeds geweest.

Ik weet niet hoor.
Mijn moeder gaat inmiddels richting de 80.
Ze woont in haar eentje in een huis dat 2x zo groot als het mijne (wij zijn met 5 personen)
En dat maakt verder niet uit, maar ik ga écht niet mantelzorgen in de vorm van haar huis poetsen, de tuin onderhouden, kozijnen schilderen etc, omdat zij nu eenmaal honkvast is.
Misschien ben ik nu heel hard, maar ik ga niet opdraaien voor de gevolgen van zulke keuzes.
En met de huidige woningnood en vergrijzing aan de gang, helpt dit ook niet mee.
Lastige discussie, erg off topic ook. Ik laat het hierbij.
Hallodaar schreef:
29-08-2025 09:39
Ik weet niet hoor.
Mijn moeder gaat inmiddels richting de 80.
Ze woont in haar eentje in een huis dat 2x zo groot als het mijne (wij zijn met 5 personen)
En dat maakt verder niet uit, maar ik ga écht niet mantelzorgen in de vorm van haar huis poetsen, de tuin onderhouden, kozijnen schilderen etc, omdat zij nu eenmaal honkvast is.
Misschien ben ik nu heel hard, maar ik ga niet opdraaien voor de gevolgen van zulke keuzes.
En met de huidige woningnood en vergrijzing aan de gang, helpt dit ook niet mee.
Lastige discussie, erg off topic ook. Ik laat het hierbij.
Snap ik helemaal.
Joppie schreef:
29-08-2025 09:25
Pleit heel erg voor haar, lijkt me een aardige vrouw.
Ik vond het een afschuwelijke opmerking van wat ik inmiddels een afschuwelijke Rob vind.
Geen bijzonderheden
Je kunt op elke leeftijd een levensbestendig huis kopen/bouwen. Het enige wat dat betekent is baden en slapen op de begane grond.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
29-08-2025 09:52
Je kunt op elke leeftijd een levensbestendig huis kopen/bouwen. Het enige wat dat betekent is baden en slapen op de begane grond.
Niet helemaal. Vaak zijn de deuren wat breder (ivm rollator/rolstoel), is er ruimte om het bed heen, is de badkamer groter ivm rolstoel/rollator, paden net wat breder, geen drempels, geen obstakels zoals trappetjes naar de voordeur enz.
Hallodaar schreef:
29-08-2025 09:28
Aha, vandaar haar opmerking: "hij is wel een mannetje! Ik weet niet of dit bij mij past!"
Ik heb dat echt helemaal gemist. Maar ik kan me zo voorstellen dat het in Spanje sowieso wat anders gaat dan in NL qua HA-afspraken, dus ik weet niet of je daar zomaar wat over kunt zeggen. Ik vond hem ook lief. En ik bedacht me dat we volgens mij echt vrijwel niets van Bianca gezien hebben en nu is ze al weg.
yasmijn schreef:
29-08-2025 09:51
Ik vond het een afschuwelijke opmerking van wat ik inmiddels een afschuwelijke Rob vind.
Rob is gewoon wel moeilijk met alles, al vindt hij zelf van niet.

Tevens tvp
Oke oke ik ga het toegeven, ik vond haar ook wat ouwelijk overkomen om in haar vrijwel eerste zin het al over een levensbestendige woning te hebben. Had gewoon gezegd, ik ga kleiner wonen, punt.
Mighty_Macaw schreef:
29-08-2025 10:01
Ik heb dat echt helemaal gemist. Maar ik kan me zo voorstellen dat het in Spanje sowieso wat anders gaat dan in NL qua HA-afspraken, dus ik weet niet of je daar zomaar wat over kunt zeggen. Ik vond hem ook lief. En ik bedacht me dat we volgens mij echt vrijwel niets van Bianca gezien hebben en nu is ze al weg.
Ze zijn naar het ziekenhuis gegaan begreep ik.
yasmijn schreef:
29-08-2025 09:51

Ik til er wat minder zwaar aan. Aanleunwoningen bestaan al lang niet meer.
Het was volgens mij een vraag/opmerking vanuit onwetendheid van Rob.

Toen Rob nog jong was, was het niet ongebruikelijk als 60 plussers naar een verzorgingsflat of aanleunwoning gingen. En je krijgt daar toch een beetje het beeld bij van: "je laatste restje dagen daar uitzitten!"

Mijn oma was 66 en mijn opa 70 toen ze naar een Huize Avondrood vertrokken.
Ik weet nog dat ik ze toen héél bejaard vond, omdat ze zich ook zo gedroegen.

Misschien ook daardoor een afknapper voor Rob?
Ik speculereer ook maar hoor!

Maar Rob fantaseert wellicht nog over woeste seks, zwoele avonden enz? En de gedachte aan beugels aan de muur, een verhoogd toilet, een rolator proof huis, gaat hem wellicht te snel.
Met bejaarde ouders die dus niet in een levensbestendige woning zijn gaan wonen, ben ik helemaal voor mensen die daar tijdig op voorsorteren.

Nu mag ik mijn oude knarren daarmee gaan helpen. Een heel huis met een leven vol spullen zien terug te brengen naar appartement-hoeveelheid. Alles regelen en organiseren. Ik kan wel een half jaar vrij gaan nemen.
anoniem_68b738dc1598c wijzigde dit bericht op 29-08-2025 10:10
41.96% gewijzigd
Hallodaar schreef:
29-08-2025 10:06
Ik til er wat minder zwaar aan. Aanleunwoningen bestaan al lang niet meer.
Het was volgens mij een vraag/opmerking vanuit onwetendheid van Rob.
Zo zag ik het ook inderdaad. Joh wie weet zit ie al 20 jaar in Frankrijk? En zij lachte erom en zei toen, tja, als je het zo wil noemen. Ze had ook kunnen zeggen, nee joh, da's héél wat anders.

Jeetje zit ik nu echt Rob te verdedigen :lol: :lol: :lol:
Mighty_Macaw schreef:
29-08-2025 10:04
Oke oke ik ga het toegeven, ik vond haar ook wat ouwelijk overkomen om in haar vrijwel eerste zin het al over een levensbestendige woning te hebben. Had gewoon gezegd, ik ga kleiner wonen, punt.

Dat was inderdaad handiger geweest. Maar wat opviel is dat Rob er, net zo goed "na haar eerste zin" al (!) heel vals van maakte dat zij naar een aanleunwoning ging. Hij was dus onmiddellijk al bezig met een argument om afscheid van haar te kunnen nemen vanwege haar leeftijd. En dat zie hij ook later tegen de camera nog een keer.
Hij parkeerde haar daarmee onterecht -en onmiddellijk- al als een soort "bejaarde".

Maar aanleunwoningen bestaan niet meer. Omdat ook bejaardenhuizen niet meer bestaan. Dat waren zelfstandige wooneenheden op het terrein van een bejaardenhuis voor mensen die nog zelfstandig woonden maar konden 'leunen' op faciliteiten van het bejaardenhuis (of daar naar toe doorstromen als het zelfstandig niet meer ging).
Het zou overigens héél verstandig zijn als men weer 'aanleunwoningen' zou gaan bouwen met dan bijvoorbeeld een zorgpost op het terrein (i.p.v. dat vroegere bejaardenhuis) waar 70/75+ ers terecht zouden kunnen. Dat zou een goede doorstroming op de huizenmarkt kunnen bewerkstelligen.
gebruna wijzigde dit bericht op 29-08-2025 10:20
0.77% gewijzigd
himalaya schreef:
29-08-2025 06:11
Evengoed. Je schoen uitdoen voor je op bed gaat liggen is 10 seconden werk?
En haar ontbijt (een muffin?) en een half glas thee stond ook nog op bed. Maar ze waren ná het ontbijt naar de dokter gegaan.
Zal wel te maken hebben met dat onrustige gevoel van dat programma. Het gevoel dat je opeens weer ergens op moet draven ofzo.
yasmijn schreef:
29-08-2025 09:52
Heet dat niet een levensloopbestendig huis?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven