Entertainment alle pijlers

Boeken die je leven hebben verandert..

11-07-2020 09:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

VeranderD dus🙈

Zijn er mensen hier die bepaalde boeken hebben gelezen die hun leven hebben veranderd? Misschien is dit wat overdreven natuurlijk. Maar van die eye opener boeken? Dus wat is nou echt een goed,leerzaam boek? Maar ook bijv.waargebeurd..dat als je het hebt gelezen dat je dankbaar bent voor jou leven ..

Ik merk dat ik het niet helemaal kan uitleggen wat ik bedoel. En als er al zo een topic bestaat; mag deze weg, maar zag wel een boeken topic,maar dat is toch algemener.

Wil zelf weer meer lezen ipv nutteloos op mn telefoon.

Fijn wknd all en alvast &bedankt voor de tips.

🍀🍀🍀
rammie wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:46
Reden: Spelfoutjes
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gilead, Marilynne Robinson. Heeft me doen inzien dat er zoveel mooie dingen en mensen zijn. Dat het leven mooi is.
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
Zo ook met 'De hordeloop van J. Kobald' van B. Nijenhuis. Beide boeken zijn wel behoorlijk traag en filosofisch. Je moet ervan houden.
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
Misdaad en straf van Dostojevski.
Of Kafka.
Bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Als je meer wilt lezen doe je dat toch? Ga naar de bieb en loop rond en kijk wat je aanspreekt.
Mooie waargebeurde boeken zijn:
De blanke masai
Toen ik je zag van Isa Hoes
Dochter van de nomaden
In een sluier gevangen.
En nog veel meer.
Heel mooi vond ik ook Sonny Boy
Alle reacties Link kopieren
Als ik aan een boek begin is het niet mijn doel om dankbaarder voor mijn leven te worden. Ga gewoon lezen omdat het verhaal je aanspreekt, omdat je je ermee vermaakt.
En een boek dat mijn leven heeft veranderd? De Donald Duck strips die ik als kind las. Omdat ze me plezier in het lezen gaven waardoor ik zoveel leuke boeken heb ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Naar welk genre ben je op zoek? Naar bijv zelfhulp boeken of meer thrillers etc.

Wat een eyeopener boek was voor mij is 'patronen doorbreken'. Heel interessant en duidelijk geschreven. Maar ik vind de psychologie dan ook superboeiend.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
11-07-2020 10:25
Als ik aan een boek begin is het niet mijn doel om dankbaarder voor mijn leven te worden. Ga gewoon lezen omdat het verhaal je aanspreekt, omdat je je ermee vermaakt.
En dit ja. Ik lees puur voor mijn plezier niet om er perse wijzer van te worden wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Twaalf regels om assertief te worden. Vermoedelijk had het een andere titel maar die ben ik vergeten. Het was een Amerikaans self help boek. Ik ging de technieken daarin toen opvolgen ("misten" en "de kapotte grammofoonplaat" waren er twee) en zat meteen zonder vrienden. :rofl:

Ik zat ook met de vraag: dus ik ben nu "assertief" en wat nu? Ik vond er niet veel aan en Ik kon niet meteen een nieuwe invulling vinden als assertief persoon. Later gingen de scherpe kantjes eraf en leerde ik niet meteen in uiterste zelfverdediging te schieten maar beter te luisteren en gewoon te zeggen wat ik wou. Soms doe ik dat nog steeds niet.
Dan moet het maar zoals het kan
De moeder van David S.
Het verrotte leven van Floortje Bloem.


Daarna nooit meer een boek gelezen die meer impact op mijn leven/kijk/gevoel had.
Ook omdat ik daarna bewust ander soort boeken ben gaan lezen. :-D

Ik lees liefst alleen nog ter ontspanning, ik zie en leer daarbuiten al jaren genoeg dingen waar mijn ogen van open gaan en blijven.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
11-07-2020 10:36
De moeder van David S.
Het verrotte leven van Floortje Bloem.
Oh ja die zijn ook heel goed.
In dat genre Christiane F.
Alle reacties Link kopieren
In Europa van Geert Mak, daar heb ik een boel van opgestoken en het leest vlot weg.
Verder heb ik hier in de kast een hele rits John Grisham, Stephen King en Dan Brown staan, dus ik ben echt een vrijetijdslezer:) Oh en Harry Potter natuurlijk, heerlijke boeken.
dolfje schreef:
11-07-2020 10:39
Oh ja die zijn ook heel goed.
In dat genre Christiane F.
Ja, die ook. Maar net even wat minder impact bij mij.
Of het mijn leven heeft veranderd weet ik niet, maar het boek De meeste mensen deugen van Bregman heeft mijn kijk op anderen wel beinvloed. Is ook een goed boek vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
11-07-2020 10:41
Ja, die ook. Maar net even wat minder impact bij mij.
Ja dat kan. Ik heb een paar jaar geleden de film weer eens gezien en was toch wel weer onder de indruk.

Wat ik ook mooie boeken vond : De vliegeraar en Duizend schitterende zonnen.
En Dagboek van een geisha. Heb 2 boeken over geisha’s gelezen en vond dat heel interessant ook.

De laatste tijd lees ik eigenlijk weinig waargebeurde verhalen. Heb dat een periode wel heel veel gedaan toen ik halverwege de twintig was maar was er ineens klaar mee. Toen veel thrillers gaan lezen en nu van alles wat van de simpele boeken als Cockleberry bay en jeugdboeken en thrillers.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen romans die mijn leven echt hebben beïnvloed.
malibu82 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 20:16
32.16% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
1000 Ways to Escape the Human Jungle. Een boek dat me flink aan het denken heeft gezet over hoe precair de menselijke toestand is en goed te vergelijken met een jungle. De mentale, psychologische en fysieke oorlogen die hun oorsprong hebben in een afscheiding van je ware natuur die al die "verminkingen" niet heeft. Niet voor de faint of heart.
Toen ik nog jong was

simone de beauvoir
dolfje schreef:
11-07-2020 10:51
Ja dat kan. Ik heb een paar jaar geleden de film weer eens gezien en was toch wel weer onder de indruk.

Wat ik ook mooie boeken vond : De vliegeraar en Duizend schitterende zonnen.
En Dagboek van een geisha. Heb 2 boeken over geisha’s gelezen en vond dat heel interessant ook.

De laatste tijd lees ik eigenlijk weinig waargebeurde verhalen. Heb dat een periode wel heel veel gedaan toen ik halverwege de twintig was maar was er ineens klaar mee. Toen veel thrillers gaan lezen en nu van alles wat van de simpele boeken als Cockleberry bay en jeugdboeken en thrillers.

Ja, ook mooi.
Ik heb wel nog andere boeken gelezen die niet per se alleen vermaak waren en mij best wel hebben laten nadenken.

Pil van Mike Bodde.
En Sane new Wold van Ruby Max.
Of Kaal van Marco Roelofs.

Fry Kronieken van Stephen Fry.
Alle reacties Link kopieren
Er is 1 boek die me werkelijk anders heeft doen kijken naar de wereld om me heen, en dat is Sapiens van Yuval Noah Harari.
Eye-opener, op allerlei vlakken.
Levensveranderend, nee. Maar ik heb persoonlijk veel gehad aan het boek van Bianca Toeps: Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit.
Een portret van autisme bij vrouwen waar ik me meer in kan herkennen dan de meeste beschrijvingen die ik op internet vind, en het was handig om uit te lenen aan familie na mijn diagnose.
Als het gaat om boeken die je tot nadenken zetten zijn er ook wel klassiekers zoals Animalfarm of Lord of the Flies.

Ook een klassieker maar wel anders: 7 eigenschappen voor succes in je leven van Stephen Covey.
Alle reacties Link kopieren
De eenzaamheid van de priemgetallen van Paolo Giordano
Lolita van Nabokov
Madame Bovary van Flaubert
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
11-07-2020 10:46
Of het mijn leven heeft veranderd weet ik niet, maar het boek De meeste mensen deugen van Bregman heeft mijn kijk op anderen wel beinvloed. Is ook een goed boek vind ik.
Deze inderdaad!
"De meeste mensen deugen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven