Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1681 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:39
0.00% gewijzigd
Bij mij staan alle spellen (ook meer dan 100 inmiddels) in een groot dressoir. Erop de tv, de kast zit bomvol inmiddels. Ik stapel wel gewoon, maar de stapels zijn niet heel hoog. Zware dozen onderop, lichte dozen bovenop. Gaat tot nu toe prima, geen inzakkers of beschadigingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:39
0.00% gewijzigd
De Patchwork automa is binnen, maar zonder spelregels. Ik heb ze nu gedownload in het Engels. Als iemand nog een linkje weet naar een Nederlandse versie houd ik me aanbevolen.


Hier geen shelf of shame. Wat niet bevalt, gaat weg. Wel inderdaad nog een aantal spellen niet gespeeld. Die had ik vlak voor de lockdown gekocht, maar speel ik liever met een groepje volwassenen live. Is nog geen gelegenheid voor geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:40
0.00% gewijzigd
Tomaterig schreef:
21-01-2021 13:00
Hier Tiana: https://www.999games.nl/overwinningspunten
Als je kiest voor Patchwork automata staat er een link naar een google drive file met Nederlandse regels
:cheer:

Dank je wel! Ga ik mezelf en iemand anders blij mee maken!

Voor geïnteresseerden zonder overwinningspunten bij 999: hij is ook bij een Duitse webshop te bestellen. De kaarten zelf zijn taal-onafhankelijk.
https://lookout-shop.de/p/patchwork-automa
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb ik ook nog een paar ongespeelde spellen. Maar in hoofdzaak zijn dat spellen die ik of eens bij de kringloper heb gekocht, of gewonnen op beurzen bij een loterij. Als ik er aan denk , neem ik dat soort spellen mee naar de beurs in Antwerpen, daar staat een stand die spellen al dan niet volledig inzamelt om ze weer volledig te maken en aan kansarme jongeren door te geven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
21-01-2021 13:10
Daar staat een stand die spellen al dan niet volledig inzamelt om ze weer volledig te maken en aan kansarme jongeren door te geven.
Goeie actie. Hoe moet ik dat voor me zien, hoe worden die ontbrekende onderdelen vervangen?
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
21-01-2021 16:59
Goeie actie. Hoe moet ik dat voor me zien, hoe worden die ontbrekende onderdelen vervangen?
Dat zijn vrijwilligers die van G.R.A.S.P.A.C die incomplete spellen compleet maken. breng jij een dambord, dan heb ik misschien al de stenen gebracht, en als die stenen niet compleet zijn heeft iemand anders vast wel ook iets gebracht, en zie een compleet spel. Zo ook met dobbelstenen en meeples uit het ene spel, kunnen een ander spel compleet maken. Is een Belgische organisatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
onderdeeltje dat ik kwijt geraakt was, of niet geleverd bij white goblin, mismaakt onderdeeltje van Game Brewer, mailtje sturen en allemaal prima opgelost.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben trouwens weer aan het puzzelen gegaan; allemaal hondjes in regenjasjes met paraplu, zonder voorbeeld en zonder randen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vraag me af wat jullie vinden: een deel van de lol van de spellen haal ik ook uit het artwork. Ik wordt echt blij als een spel mooi is uitgevoerd met mooie stevige materialen. Ik heb oog voor detail, en ik "irriteer" me soms aan slordigheidjes in een ontwerp. (Groot woord natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel). Nou heb ik van de week mezelf Azul Ramen van Sintra cadeau gedaan. Mooi spel, mooi uitgevoerd, maar.....waarom zijn de raampanelen zo gestanst dat het bovenste puntje eraf 'gehakt' wordt. In de spelregels en op de doos is het ook zo afgebeeld, dus kennelijk hoort het zo. Klein leed, maar ik vraag me af en er meer mensen zijn die zo pietluttig zijn 😂. Ander voorbeeld is bij Viticulture, dat de tekening op de 3 kaarten van de wijngaarden niet doorloopt als je ze naast elkaar op het bord legt. Dan past het net niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou echt moeten gaan kijken hoe die doos er uit ziet. Maar een leuke doos is wel aantrekkelijker, hoewel het natuurlijk niets zegt over de inhoud. Stenen Tijdperk is niet echt een wonder van art, maar wel een leuk spel. En de eitjes van wingspan hadden voor mij niet verschillende kleuren hoeven te hebben, al ziet het er wel leuk uit. Maar als je dan met iemand speelt die uitgebreid de tijd neemt welke kleur ze nu zal pakken, doe ze dan maar allemaal grijs of blauw of rood
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat nieuwe spellen uitstansen betreft. die vriend die ik eerder noemde, die zijn inlays terug in de doos doet om inzakken te voorkomen., die durf ik niet eens te helpen als we een nieuw spel van hem gaan spelen. die zit me zo in de gaten te houden of ik het wel goed doe, , dus als het even kan doe ik intussen wat anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vanmiddag de Ramen van Sintra voor het eerst gespeeld. Ik ben fan! Een toffe aanvulling op de collectie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uttepetut schreef:
23-01-2021 19:09
Vanmiddag de Ramen van Sintra voor het eerst gespeeld. Ik ben fan! Een toffe aanvulling op de collectie.
Grappig! Ik heb gisteren voor het eerst De Zomerpaviljoen gespeeld. Ook erg leuk trouwens!
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
en ik heb eindelijk mijn Imposibble puzzel af (zonder voorbeeld, zonder kantjes en 5 stukjes teveel in de doos)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
23-01-2021 22:56
en ik heb eindelijk mijn Imposibble puzzel af (zonder voorbeeld, zonder kantjes en 5 stukjes teveel in de doos)
Oh dat is leuk! Ken ik helemaal niet, ga eens googlen :)
nlies schreef:
23-01-2021 22:56
en ik heb eindelijk mijn Imposibble puzzel af (zonder voorbeeld, zonder kantjes en 5 stukjes teveel in de doos)
Respect! :kneel:

Ik heb daar totaal geen geduld voor. Ik vind het knap als anderen dat wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
en er schijnt dus nog een verborgen afbeelding in te zitten. Ik zie niets dus ik vermoed 3D, en omdat ik weinig diepte zie, zie ik dus niks (lui oog)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Puzzelen is een leuke afwisseling! Zelf ben ik ook met een puzzel bezig. Gisteren de lucht maar eens afgemaakt. Nu alleen nog een veld lavendel te doen. Het helpt mij om de puzzelstukjes als een leger uit te stallen op de borden van de puzzelmat :D
Zo kan ik specifieke stukjes beter herkennen.

Vandaag Wingspan gespeeld. Wat een leuk spel! 2 potjes gespeeld en eentje daarvan gewonnen!
Alle reacties Link kopieren Quote
-
tomaterig wijzigde dit bericht op 31-01-2021 13:40
98.73% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven