Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/p/dream-in-the-u ... country=BE
ik heb deze puzzel gelegd, kostte me wel n paar weken.
en inde spellenzaak een stuk goedkoper dan hier.
Ik vind 1000 een mooi aantal, past op tafel, met ruimte voor de stukjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ga vanmiddag maar weer eens puzzelen. Heb zo’n puzzelmap, ideaal! Schuif hem onder de bank :) de bladen waar de stukjes op liggen zijn los, handig met zoeken.

Afbeelding

Ben nu met deze bezig, maar vind hem niet zo. Ben geen fan van zwart/wit. Ooit gekregen, omdat we zelf een gele eend hebben :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
14-11-2020 23:53
Baantjer maigret Holmes Hitchcock en ik geloof dat ik ook iets over de Titanic ergens achter op een doos zag staan. Dus je kunt even vooruit, Zou je hitchcock wel aandurven? ;)

Ik vond de Maigret puzzel op marktplaats hier in de buurt, kijken of ik die voor een paar euro kan overnemen, ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp

Ik ben dus echt helemaal geen puzzelaar. Bij ons op het werk worden 1 á 2 puzzels van 1000 stukjes per dag gepuzzeld. (Er ligt standaard een puzzel op een tafel en iedereen die tijd heeft of er langs loopt legt een paar stukjes.) Ik zit daar dan echt maar een beetje te staren. Volgens mij was er ooit één dag dat ik 6 passende stukjes vond, dat was voor mij echt ongekend.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
We wilde een spelletje gaan doen. Zegt mijn man, laten we een old skool 'Kolonisten van Catan' doen. Dat had ik minimaal 10 (misschien 15-20?) jaar niet gedaan!

Was toch weer eens leuk. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 15:32
We wilde een spelletje gaan doen. Zegt mijn man, laten we een old skool 'Kolonisten van Catan' doen. Dat had ik minimaal 10 (misschien 15-20?) jaar niet gedaan!

Was toch weer eens leuk. :proud:

Ja blijft leuk! Ik heb de app gekocht, kan ik het ook spelen als Niemand wil
Een app?

Welke? :-D
Luci_Mster2 schreef:
15-11-2020 08:59
Ik had zin in iets kleins voor mezelf voor Sinterklaas, stond bij de Kruidvat voor weinig:

Afbeelding





En ik ga deze ook voor mezelf kopen voor Kerst:

Afbeelding


Of een van de andere breinbrekers hier:

https://www.999games.nl/spellen/breinbrekers.html
Oh, deze heb ik ook al een paar keer in mijn mandje gelegd. En weer eruit.

Kun je laten weten of het bevalt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Luci_Mster2 schreef:
15-11-2020 20:09
Een app?

Welke? :-D

Is van exozet usm ofzo, volgens mij de officiële Catan app, heb hem al jaren, kostte destijds iets van 8 euro ofzo met alle steden en ridders en zeevaarders uitbreidingen. Maar ik vind de app vrij goed, je kunt je AI tegenstanders ook selecteren op sterkte. Sommige mindere AI’s doen soms onhandige zetten, maar met de betere win je niet eens altijd
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor die 8 euro heb ik er overigens al veel plezier aan beleefd, vind het echt een aanrader
Alle reacties Link kopieren Quote
In plaats van Pandemic en verboden eiland, zijn er andere spelletjes op tafel gekomen vandaag. Beverbende, Boonanza en lekker ouderwets Yahtzee. Maar dan een speciale variant. Zes kolommen waarbij elke kolom weer een andere puntentelling geeft. Duurde wel heel lang, maar wél leuk.

En door al die puzzels hier denk ik dat er hier morgen ook een puzzel op tafel komt.
Heb zo'n soort puzzelmap als Whomi. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 20:39
Voor die 8 euro heb ik er overigens al veel plezier aan beleefd, vind het echt een aanrader

Is dat een app die je ook met vrienden kan spelen? Want dat lijkt mij best leuk om te doen. Misschien zijn er anderen hier die dat (met mij?) willen doen? :D coronaproof!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 21:31
Is dat een app die je ook met vrienden kan spelen? Want dat lijkt mij best leuk om te doen. Misschien zijn er anderen hier die dat (met mij?) willen doen? :D coronaproof!

Ik heb het nog nooit gedaan, maar net even gecheckt, je kunt idd vrienden aanmaken en uitnodigen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens wil ik me wel aanmelden 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 21:36
Overigens wil ik me wel aanmelden 😉

Ik ga de app ff opzoeken :cheer2:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 21:38
Ik ga de app ff opzoeken :cheer2:
Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 21:39
Leuk!

Moest ff moeilijk doen, mijn internet doet het al hele week niet op mobiel. Leek me niet slim met een spel spelen.

Hij stond al 2 jaar in mijn "favorietenlijst" haha. Ik heb nu een account aangemaakt. Op dezelfde Nick. Kun jij mij zoeken? Kun je met elkaar chatten daar?
lunchlover wijzigde dit bericht op 15-11-2020 21:58
0.14% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 21:54
Moest ff moeilijk doen, mijn internet doet het al hele week niet op mobiel. Leek me niet slim met een spel spelen.

Hij stond al 2 jaar in mijn "favorietenlijst" haha. Ik heb nu een account aangemaakt. Op detzelfde Nick. Kun jij mij zoeken? Kun je met elkaar chatten daar?
Ik ga zo kijken, nog nooit geprobeerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb je gevonden en toegevoegd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 22:00
Ja, ik heb je gevonden en toegevoegd

Oké ik heb nog nooit de app gespeeld dus help me ff hè :P

Snel spel doen? Beetje laat voor full game.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie nu trouwens dat om online met vrienden te spelen, alleen het basisspel is vrijgegeven, moet je natuurlijk weer in app aankopen doen, even kijken war dat kost
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 22:03
Oké ik heb nog nooit de app gespeeld dus help me ff hè :P

Snel spel doen? Beetje laat voor full game.

Zie je mij ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer je uit te nodigen, maar dan zie ik je niet in de lijst, misschien moet je mij eerst accepteren oid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 22:04
Zie je mij ook?

Nee. Je staat niet in mijn vriendenlijst. Wat is je nick? Ik moet steeds helemaal uit het spel om hier iets te typen...

Ik PB wel ff
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is gelukt, ik heb je uitgenodigd, denk ik althans

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven