Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Even in zijn Algemeenheid, het is gelukt, zitten samen in een spel, soms een btje traag door verbinding lijkt het, maar het werkt
Alle reacties Link kopieren Quote
O leuk, vivaspelers die elkaar gevonden hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
15-11-2020 22:39
O leuk, vivaspelers die elkaar gevonden hebben

Haha, ja, is leuk, we zijn al aan potje 2 bezig, eerste potje verloren van ai. Dus als meer mensen de app aanschaffen. Spelen alleen nu basisspel, dat is wel weer even wennen voor mij
Alle reacties Link kopieren Quote
2e x verloren van de ai, moet wel serieus goede app zijn dan 😀🤪
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
15-11-2020 22:57
2e x verloren van de ai, moet wel serieus goede app zijn dan 😀🤪

Nou eerlijk gezegd snap ik het meeste nog niet hahaha. Dus laten we zeggen dat het daar aan ligt :lol:

Ik heb thuis op het bordspel ook nooit meer dan de basis gedaan. Dus dat snap ik al helemaal niet, uitbreidingen.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
15-11-2020 23:01
Nou eerlijk gezegd snap ik het meeste nog niet hahaha. Dus laten we zeggen dat het daar aan ligt :lol:

Ik heb thuis op het bordspel ook nooit meer dan de basis gedaan. Dus dat snap ik al helemaal niet, uitbreidingen.

Daar kunnen we snel verandering in aanbrengen 😀
Ik heb vanmiddag Jaws meegenomen bij de Makro. Was daar €35,- en ze hadden 20% korting op al het speelgoed :) ook nog een Ravensburger kerstpuzzel meegenomen die €7,08 was en waar nog korting vanaf ging! Meteen ingepakt voor oud & nieuw als we kadootjes doen bij mijn ouders hopelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik geloof dat ik catan 2 keer gespeeld heb, vond er niet zo veel aan. Die aparte versie met boten vond ik wel leuk, maar geen idee meer hoe die heet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
15-11-2020 23:42
ik geloof dat ik catan 2 keer gespeeld heb, vond er niet zo veel aan. Die aparte versie met boten vond ik wel leuk, maar geen idee meer hoe die heet
Ja, je hebt Catan en Catan met uitbreidingen, heel ander spel. Basis alleen vind ik ook minder, maar met steden en ridders en/of zeevaarders erbij is al veel strategischer
Alle reacties Link kopieren Quote
Whomi schreef:
15-11-2020 23:20
Ik heb vanmiddag Jaws meegenomen bij de Makro. Was daar €35,- en ze hadden 20% korting op al het speelgoed :) ook nog een Ravensburger kerstpuzzel meegenomen die €7,08 was en waar nog korting vanaf ging! Meteen ingepakt voor oud & nieuw als we kadootjes doen bij mijn ouders hopelijk.

Mooie kortingen!
Poeszie schreef:
15-11-2020 23:53
Ja, je hebt Catan en Catan met uitbreidingen, heel ander spel. Basis alleen vind ik ook minder, maar met steden en ridders en/of zeevaarders erbij is al veel strategischer
Ja, wij spelen die altijd samen. Dat vind ik zo leuk.
Alleen Catan is snel saai.

En soms zeevaarders er nog bij en ik heb nog 6 andere uitbreidingen. En vrienden van ons hadden toe dat Duitse boek, eens kijken of ik nog kan vinden online, met uitbreidingen ( ook pionnen en kaartjeserbij) die gemaakt waren door fans. Ook leuk.
Een vraagje ik heb Machi Koro ontdekt en wil graag de uitbreiding 'Haven'.

Daar is dus echt niet aan te komen, volledig uitverkocht overal en volgens mij al lange tijd.
Nu is er wel de uitbreiding 'Metropool' maar dat is de 2e uitbreiding eigenlijk. Haven zou de eerste moeten zijn.

Kan ik het spel met alleen metropool als uitbreiding ook spelen?
Weet iemand dat?

Anders fiets ik straks even naar de spellen winkel voor het antwoord.
Ik hoop dat BOXone van Neil Patrick Harris snel in Nederland te koop is.

Dat is een "solo bordspel", ideaal om een leuk puzzel spel te hebben wat je in je eentje kunt spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiyara schreef:
16-11-2020 11:41
Een vraagje ik heb Machi Koro ontdekt en wil graag de uitbreiding 'Haven'.

Daar is dus echt niet aan te komen, volledig uitverkocht overal en volgens mij al lange tijd.
Nu is er wel de uitbreiding 'Metropool' maar dat is de 2e uitbreiding eigenlijk. Haven zou de eerste moeten zijn.

Kan ik het spel met alleen metropool als uitbreiding ook spelen?
Weet iemand dat?

Anders fiets ik straks even naar de spellen winkel voor het antwoord.

Als ik het goed begrijp zit de Haven uitbreiding ook in Metropool:

Machi Koro: Großstadt-Erweiterung includes both the Millionaire's Row and Harbor expansions for Machi Koro.
https://boardgamegeek.com/boardgame/181 ... rweiterung
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiyara schreef:
16-11-2020 11:41
Een vraagje ik heb Machi Koro ontdekt en wil graag de uitbreiding 'Haven'.

Daar is dus echt niet aan te komen, volledig uitverkocht overal en volgens mij al lange tijd.
Nu is er wel de uitbreiding 'Metropool' maar dat is de 2e uitbreiding eigenlijk. Haven zou de eerste moeten zijn.

Kan ik het spel met alleen metropool als uitbreiding ook spelen?
Weet iemand dat?

Anders fiets ik straks even naar de spellen winkel voor het antwoord.
ja hoor dat kan volgens mij is het maar toeval welke van de 2 de eerste uitbreiding is geworden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
bitterbal schreef:
15-11-2020 09:38
Nog nooit van gehoord maar dankjewel, ik ga ook eens kijken hiervoor. Wij zijn helemaal weg van exit spellen. Mijn man kopieert alles zodat we niks hoeven kapot te maken en ze weer door kunnen verkopen, zo zonde anders.
Als je exitachtige spellen leuk vindt is dit misschien ook iets voor jullie: https://puzzelpost.nl/ . Alles klopt helemaal, de puzzels, de sfeer, het is heel mooi gemaakt. Wel pittig, dus wel de hits op de website gebruiken.

Als je voorzichtig bent kan je alles ook weer in de oude staat herstellen.

Wij zijn thuis net klaar met pandemic legacy season 0, het gevoel was wel anders dan deel 1 en 2, maar niet minder leuk :). Deze week hebben we een beginnetje gemaakt met Etherfields, dat gaat ook weer een groot avontuur worden (https://boardgamegeek.com/boardgame/280794/etherfields)
Ah top, dank jullie wel!
S7rin ik ga eens kijken, volgens mij is metropool wel echt een andere uitbreiding. Maar misschien zag ik het verkeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic gevonden :)

Dit weekend Piraten Stratego gedaan (zevenjarige vindt het geweldig, ik nogal stom helaas), Take5 (dat vind ik leuk, maar zoon niet helaas) en we hebben Mastermind (her)ontdekt: zoon heeft iets soortgelijks op school gedaan en oma had nog een oud spel liggen. Dus dat spelen we nu ook vaak, in exact deze uitvoering:
Afbeelding

In de schoen zat Hanabi, een coöperatief kaartspelletje, maar ik heb zoon nog niet kunnen verleiden tot een potje.
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:17
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hanabi , echt geen spel voor mij. Dus dat speel ik niet meer, niet leuk voor mij en niet voor de medespelers. Ik vergeet steeds wat ik zelf al gevraagd heb en wat de antwoorden waren :$
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, mastermind. Precies die editie heb ik vroeger als klein kind ook heel vaak gespeeld. Leuk! Alhoewel ik toen wel vaak de 'makkelijke' versie speelde waarbij de wit/zwarte pinnetjes altijd op dezelfde volgorde stonden als de gekleurde bolletjes, en je dus precies wist welk gekleurd bolletje goed was of welke je moest veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n spellendoos met een man & vrouw op de foto kom je nu trouwens ook nooit meer tegen op een spel :-P
Alle reacties Link kopieren Quote
Hanabi wel op BGA gespeeld. Dan is het nog te doen. In het echt vond ik het een stuk lastiger. Dan trek ik ook liever een ander spel uit de kast.
Die versie van Mastermind ligt ook bij mijn ouders :mrgreen:
Net zoals deze van Cluedo! Vond ik er altijd zo mysterieus uitzien met die vrouw achter het gordijn. Op de zijkant staat een kort verhaaltje over wat er is gebeurt en bij elk personage staat wat tekst. Zoveel leuker dan al die nieuwe dozen met getekende personages :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
masatu schreef:
16-11-2020 17:33
Zo'n spellendoos met een man & vrouw op de foto kom je nu trouwens ook nooit meer tegen op een spel :-P
Ik zat vroeger in de klas bij een dochter van een van de grote Nederlandse spellen fabrikanten/ontwikkelaars. Als je een oud exemplaar van hun spellen vindt (jaren ‘80/90) staat zij altijd achter op de doos op de foto als onderdeel van de toen gebruikelijke gezin-speelt-spel-foto. (Het liefst met truien in dezelfde kleuren als de pionnetjes waarmee gespeeld wordt ;))
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven