Entertainment alle pijlers

Bord- en kaartspellen voor iedereen, deel 2

14-11-2020 20:17 1686 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden.
Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn. Dat is in ons vorige topic ook goed gelukt:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

En niemand hoeft daar te gaan kijken of een spel al besproken is, meningen kunnen tenslotte veranderen, dus stel je vraag, geef je opmerkingen, wat dan ook hier opnieuw.
Veel plezier weer

P.S. puzzels mogen ook ;)

https://www.viafora.nl/forum/media-en-c ... r-iedereen
We zitten ook al hier, maar het blijft hier ook open tot het doek valt of in termen te blijven: de laatste slag is gespeeld
nlies wijzigde dit bericht op 15-07-2021 10:32
17.42% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:18
0.00% gewijzigd
Kent iemand het spel Ticket to Ride Europe? Ik ben van plan dit spel te kopen :) Dus mocht iemand het kennen is het een leuk spel?
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nikoletta schreef:
17-11-2020 17:02
Kent iemand het spel Ticket to Ride Europe? Ik ben van plan dit spel te kopen :) Dus mocht iemand het kennen is het een leuk spel?

Superspel, zelfs mijn man vindt het leuk, en die houdt niet zo van spelletjes. Het is een tactisch spel (maar niet te zwaar strategisch, daardoor heel toegankelijk voor meerdere mensen), duurt ongeveer een uur met zijn 3en (hoe meer mensen, hoe langer het duurt overigens), heeft wel een gelukscomponent in zich, maar niet storend.

Is echt 1 van mijn favorieten op het moment. Zou het zeker kopen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ticket to ride Europe is idd erg leuk. Zelf hebben we naast deze ook Zwitserland en Nederland. Toch komt Europe het meest op tafel.

Ik ben al weken aan het kijken welk spel ik nog toe wil voegen aan onze collectie. Zit onder andere te denken aan Paleo of Everdell. Ben er nog niet uit. Alleen de voorpret van het uitzoeken vind ik al leuk. Iemand van jullie bekend met Everdell?
Alle reacties Link kopieren Quote
SushiGo schreef:
17-11-2020 19:12
Ticket to ride Europe is idd erg leuk. Zelf hebben we naast deze ook Zwitserland en Nederland. Toch komt Europe het meest op tafel.

Ik ben al weken aan het kijken welk spel ik nog toe wil voegen aan onze collectie. Zit onder andere te denken aan Paleo of Everdell. Ben er nog niet uit. Alleen de voorpret van het uitzoeken vind ik al leuk. Iemand van jullie bekend met Everdell?

Ik heb net de uitbreiding 1912 erbij gekocht, schijnt het met iets tactischer van te worden, nog niet gespeeld
Alle reacties Link kopieren Quote
Nikoletta schreef:
17-11-2020 17:02
Kent iemand het spel Ticket to Ride Europe? Ik ben van plan dit spel te kopen :) Dus mocht iemand het kennen is het een leuk spel?
Is dit ook al leuk voor een 10 jarige?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
17-11-2020 20:07
Ik heb net de uitbreiding 1912 erbij gekocht, schijnt het met iets tactischer van te worden, nog niet gespeeld
Ik heb even op Bol gekeken. Ziet er goed uit. Vooral als je het spel al vaak hebt gespeeld is het echt een toevoeging. Op een gegeven moment weet je bepaalde routes uit je hoofd. Door deze uitbreiding is het weer verrassend. Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frietmetmayo schreef:
17-11-2020 20:10
Is dit ook al leuk voor een 10 jarige?
Misschien in het begin met wat hulp, maar volgens mij moet het wel lukken hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand Everdell al gespeeld? Het kijkt mij een erg mooi spel maar Nox was helaas niet zo enthousiast als ik had gehoopt. Hij gaf aan dat het jammer was dat er weinig interactie tussen de spelers in het spel is. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
bladiebladiebla2016 wijzigde dit bericht op 17-11-2020 21:16
2.54% gewijzigd
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:18
0.00% gewijzigd
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-11-2020 21:01
Heeft iemand Everdell al gespeeld? Het kijkt mij een erg mooi spel maar Nox was helaas niet zo enthousiast als ik verwacht. Hij gaf aan dat het jammer was dat er weinig interactie tussen de spelers in het spel is. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Ik heb het 1 keer gespeeld, al weer een behoorlijke tijd geleden, dus ik moet even denken hoe het was.
\klopt wel dat je veel met je eigen speelveldje bezig bent, Vooral ook omdat je per seizoen speelt, en pas doorgaat naar het volgende seizoen als iedereen zover is, dus heb je niet zoveel actiekaarten waardoor je meer in kunt zetten en dus beurten hebt, je soms even moet wachten voor iedereen zo ver is. maar als je het spel beter kent ga je natuurlijk wel weten aan welke kaarten je hte meeste hebt. Ik zou het zeker nog wel eens willen spelen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Komkommerig schreef:
17-11-2020 21:05
Overigens is op maandag 23 november de black friday dag bij bol.com voor spellen. Dus misschien is er dan nog een mooie korting!

Ah goede tip!

Mijn spelletjesverzameling breidt gestaag uit (en het kost me niks omdat ik de bol.com bonnen gebruik die ik met enquêtes verdien :yes: )

Ik heb vorige week Ticket to Ride Europe besteld (heb ik wel vaker gespeeld maar wilde het nu ook zelf hebben). En vanmiddag heb ik Azul besteld (de eerste). Zag het bij iemand op instagram voorbij komen en het sprak me meteen aan. Ben benieuwd!

Favorieten van de laatste tijd om te spelen zijn Patchwork en Tiny Towns.

Als Azul goed bevalt, dan koop ik met de Black Friday deals misschien wel de andere twee spellen daarvan.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
SushiGo schreef:
17-11-2020 19:12
Ticket to ride Europe is idd erg leuk. Zelf hebben we naast deze ook Zwitserland en Nederland. Toch komt Europe het meest op tafel.

Ik ben al weken aan het kijken welk spel ik nog toe wil voegen aan onze collectie. Zit onder andere te denken aan Paleo of Everdell. Ben er nog niet uit. Alleen de voorpret van het uitzoeken vind ik al leuk. Iemand van jullie bekend met Everdell?
Wij hebben Europa, USA en Nederland. Europa vinden we het leukst; een van onze favoriete spellen.
Er zijn nog veel meer uitvoeringen; hebben die nog toegevoegde waarde? Europa en USA lijken me teveel op elkaar, maar is France of Nordic Countries misschien wel echt anders?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frietmetmayo schreef:
17-11-2020 20:10
Is dit ook al leuk voor een 10 jarige?
Ja, kan zeker! Onze jongste speelde het al met 8, prima te doen en je zult je verbazen hoe tactisch ze al zijn op die leeftijd ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het schoencadeau voor de pubers (Lost Cities) valt goed in de smaak. Lekker simpel maar toch leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is Targi toegevoegd aan de collectie. Leuk spel, uitdagend ook. Vriend is er beter in dan ik helaas... 😅
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:19
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Komkommerig schreef:
17-11-2020 21:04
Haha Poeszie, hier komt Ticket to Ride bijna nooit uit de kast (zegt meer over mijn kast dan over het spel hoor, heel leuk spel) maar door jouw aanstekelijke enthousiaste post krijg ik meteen zin om het op tafel te leggen haha!

Sushi, Paleo heb ik dus net binnen, maar ook meteen ingepakt. Het is echt vers van de pers (ik denk nu 1 of 2 weken uit). Het is wel coöperatief dus je speelt echt samen tegen het bord in plaats van tegen elkaar. Everdell is geloof ik wel ieder voor zich. Ziet er wel heel mooi uit, maar voor mij persoonlijk een tik te duur.

Goed zo vwb ttr 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Komkommerig schreef:
17-11-2020 21:39
Wij hebben van Ticket to Ride ook Afrika, ook wel leuk, maar de component die het "anders" zou moeten maken dan normale TTR (terreinkaarten) komen bijna niet aan bod. Dus het is best hetzelfde als de Europa-editie.

Targi lijkt me ook leuk! Bij mijn ouders ligt nog Targui (met u ertussen, "het kamelenspel" noemden wij het vroeger altijd haha), ik haal die twee heel de tijd door elkaar. Het lijkt qua bord ook erg op elkaar, qua spel helemaal niet volgensmij. Targui is nu ook niet meer verkrijgbaar.
Nee hoor, targi en targui lijken helemaal niet op elkaar wat bord betreft. En wat spel ook niet. Targui is een vast bord, met een soort Risk met kamelen, Targi is een steeds wisselend spelraam, waaruit je je eigen nederzetting bouwt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand vroeg naar Everdell. Ik vind het een leuk spel. Maar je moet het niet spelen met mensen die uren moeten nadenken, dat haalt de snelheid uit het spel en dan duurt een potje wel erg lang. Het is ook een duur spel. Ik zou dat tientje meer investeren in de versie met de uitgewerkte onderdelen (echte muntjes, besjes enzo). Het is echt een spel om van te watertanden qua artwork.
Nlies, wat ik me herinner hoef je juist helemaal niet op elkaar te wachten, als je een seizoen uit hebt speel je gewoon door. Het is alleen niet slim om constant voorop te lopen omdat je soms de kaarten van een ander nodig hebt voor een voordeel en je juist je acties zo slim moet combineren dat je een seizoen heel lang kan rekken.
Je bent met het spel wel erg bezig met je eigen deck, elkaar dwarszitten is minimaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Komkommerig schreef:
17-11-2020 21:05
Overigens is op maandag 23 november de black friday dag bij bol.com voor spellen. Dus misschien is er dan nog een mooie korting!
Goed om te weten! Dan wacht ik nog even met bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eva1977 schreef:
17-11-2020 21:24
Wij hebben Europa, USA en Nederland. Europa vinden we het leukst; een van onze favoriete spellen.
Er zijn nog veel meer uitvoeringen; hebben die nog toegevoegde waarde? Europa en USA lijken me teveel op elkaar, maar is France of Nordic Countries misschien wel echt anders?
Het nieuwe topic gevonden!

Mijn man heeft soms verzamelwoede en hebben nu alle verkrijgbare versies.

Nordic countries is speciaal voor 2/3 spelers. Maar niet heel veel anders dan Europe.

France vonden wij met 2 niet echt leuk, bij veel routes moet je als speler zelf de routekleur bepalen. Misschien met meer spelers wel beter.

Op het moment is Italië hier favoriet. Je kan extra punten scoren door regio's te verbinden ipv langste route en je hebt andere veerbotenroutes. 2 leuke aanpassingen. En ondanks het grote bord zitten wij elkaar vaak in de weg.

Mocht je vaak met meer mensen spelen is Rails and Sails ook echt aanrader, is de wereldkaart en echt een uitgebreide versie.

Voor tussendoor of onderweg is New York of Londen ook leuk, maar is wel echt superkort. Amsterdam vind ik de minst leuke van de kleine versies
Alle reacties Link kopieren Quote
Ticket to ride Europe is een goed spel. Van mij hoeven de vele verschillende borden niet zo, deze voldoet prima!

Everdell is een van mijn favoriete spellen. Ten eerste omdat het er zo prachtig uit ziet. Daarnaast vind ik het leuk om te kijken hoe je de leukste en beste combo’s kunt maken tussen critters en constructions. Daarvoor is het wel fijn om het wat vaker gespeeld te hebben, zodat je weet wat er ongeveer in zit. De spirecrest uitbreiding is erg goed, de andere uitbreidingen zou ik links laten liggen.
Weinig concurrentie (hooguit voor wat fijne plekken in het bos, kaarten uit de weide of events) vind ik juist fijn.

Paleo is hier al gespeeld. Goed coöperatief spel, wel even wennen aan wat je precies kunt doen, maar na een half potje begint het kwartje te vallen. Zelf houd ik niet heel erg van coops, maar op zichzelf is het een goed spel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven