Entertainment alle pijlers

Char ontmaskerd.......wie gaat er kijken?

23-03-2008 19:45 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond:Char ontmaskerd

Programma's als De nieuwe Uri Geller, Het zesde zintuig en Char, het medium zijn razend populair. Hebben zij echt paranormale gaven of acteren ze gewoon goed? Zembla dook in het fenomeen Char. Om 21.45 op 3.

Ik ga denk ik wel kijken. Hoewel ik wel geloof in het paranormale, twijfel ik ook wel eens over Char. Ik ben best benieuwd naar de bevindingen!
Ben blij dat zo'n type als Randi (die oude man) er is.

Het stomme is.... heel Nederland kent Char en (bijna) niemand kende die Randi. Terwijl die Randi enorm opzienbarende ontmaskeringen op zijn naam heeft staat én een miljoen bied voor de eerste die bij hem (in zijn lab) het showtje kan bewijzen en reproduceren.

Waarom kent niemand hem en waarom zullen velen hem niet onthouden? Mensen wíllen in dit soort dingen geloven. Ze willen helemaal neit dat er nix is. Das toch veel te koud, saai, eenzaam, verdrietig? Het bied mensen troost, net als diverse geloven dat doen.

Opzich niet echt wat mis met het feit dat je in dit soort dingen geloven kunt/wilt als je er maar geen geld in steekt of beslissingen van af laat hangen.

Voor mij persoonlijk naaah echt wát een onzin vind ik het allemaal maar oprecht bedoeld voor mensen die er wel in geloven, laat je dan in ieder geval niet bedonderen door veel geld te betalen óf door al te gewichtige beslissingen af te laten hangen van dit soort figuren.
FV, ik denk dat je daar een goed punt hebt. Ik denk ook dat Char erg ingespeeld is op lichaamstaal van haar 'klanten'.

Toch vind ik het wel raar dat ze soms echt hele specifieke dingen weet te vertellen die ze niet kan weten, zoals wat er op een brief/tekening staat die mee gaat in de kist, of wat een overledene aanhad. Dat vind ik wel raar, hoe verklaar je dat dan?
Als die Char echt niks te verbergen had en als ze echt oprecht was dan had ze in deze uitzending uitleg kunnen geven. Dit maakt haar alleen maar meer verdacht.
mrsSmith schreef op 23 maart 2008 @ 22:43:

FV, ik denk dat je daar een goed punt hebt. Ik denk ook dat Char erg ingespeeld is op lichaamstaal van haar 'klanten'.

Toch vind ik het wel raar dat ze soms echt hele specifieke dingen weet te vertellen die ze niet kan weten, zoals wat er op een brief/tekening staat die mee gaat in de kist, of wat een overledene aanhad. Dat vind ik wel raar, hoe verklaar je dat dan?
De mensen die meedoen aan het programma worden eerst gescreend en vertellen van te voren al heel veel details..

je hoorde diverse mensen zeggen dat dingen niet zijn uitgezonden. Als ze 30 keer fout raad wat er op zo'n briefje (die in iedere kist ligt) staat en 1 keer goed, zenden ze die ene uit. Waarop de kijkers dus weer denken "huh?!".

Ik snap heel goed dat mensen er gevoelig voor zijn maar als je het spel eenmaal door hebt is het echt niet moeilijk te doorzien allemaal.

Nee hoor, dat is niet zo raar, want ze zegt helemaal geen specifieke dingen. Ze zegt iets als "ik zie een ring...." *let op lichaamstaal* ... of iets anders, in ieder geval een sieraad....."

Wederom logisch nadenken, iedereen die tegenover een medium gaat zitten om daar iets te vragen over een overledene heeft ook een sieraad waar hij of zij waarde aan hecht, dat zijn typisch van die dingen die je al snel goed gokt. Zelfde geldt voor brieven in de kist, als je dan een reactie krijgt waaruit blijkt dat diegene dat niet herkent, dan gok je verder..." het is iets persoonlijks... een knuffel... ik zie iets wat bijzondere waarde voor je moeder had.... " en ja hoor, als je maar lang genoeg gokt roep ik "jaaaaaaaa, dat klopt, want we hadden mammas whatever in de kist gestopt" .

Let maar eens op bij Char, zij zegt nooit zelf wat er op de brief stond of dat het om de oorbellen ging, ze begint altijd met algemeenheden als sieraden, brieven, trouwringen, fotos op een speciale plek in huis, ...je hebt een kistje met daarin.... en degene tegenover haar zegt dan meestal zelf om wat voor voorwerp het precies gaat.
Am Yisrael Chai!
Waarschijnlijk zegt ze dan iets van 'had je moeder haar lievelingskleren aan toen ze begraven werd?' Of 'Je vader had zeker zijn mooiste pak aan, nietwaar?'. Zulke dingen.

Bovendien worden 'readings' die niet kloppen niet uitgezonden, dat zag je vanavond wel weer.
daarbij wat klinkt nou geloofwaardiger:

1. goed gegokt en selectief uitzenden

2. Char is echt vol krachten en gaven en kan alle dooie mensen rond zien wandelen, ermee praten en lachen. Allerlei dingen doorgeven van hier naar daar en andersom.

uh.?
Ja en niemand in Amerika kende haar. Ook weer zoiets.

Het geeft een extra "gevoel" dat ze niet Nederlands is.

Stel er zat een Hollandse vrouw gezellig mee te huilen en te vertellen over briefjes in kisten en te raden naar letters. Dan was het al veel minder magisch.
twompie schreef op 23 maart 2008 @ 22:52:

Ja en niemand in Amerika kende haar. Ook weer zoiets.

Het geeft een extra "gevoel" dat ze niet Nederlands is.

Stel er zat een Hollandse vrouw gezellig mee te huilen en te vertellen over briefjes in kisten en te raden naar letters. Dan was het al veel minder magisch.
Hahahaha, goed punt. Stel je Char voor als die Tonny uit De Italiaanse Droom en de magie is weg.
Am Yisrael Chai!
Wat denken jullie?

Zou er nu nog een nieuw seizoen Char door RTL worden uitgezonden?
MrsSmith, ken je Darren Brown? Dat is een illusionist die echt steengoed is in die cold readings, die kan gewoon echt letterlijk tekenen wat een van zijn proefpersonen op een briefje gaat tekenen. Echt pre-cies dezelfde tekeningen maakt hij dan. Moet je maar eens opzoeken op youtube, en hij is er gewoon open over dat het puur cold reading is.
Am Yisrael Chai!
En toch denk ik dat mensen elkaar beter kunnen aanvoelen dan ze zelf denken. En daarin echt wel 'onverklaarbare' dingen gebeuren. Helemaal als het moeders en hun kinderen betreft bijvoorbeeld, of mensen heel dichtbij. Je hoeft het alleen niet toe te schrijven aan overledenen, aan jezelf en de ander is meer dan genoeg.
Ze heeft overigens me wel eens flink verbaasd met een reading ergens midden in Amsterdam bij een vreemde man.

Maar ja dan denk ik dus: 'als Hans Klok me kan laten zien dat hij kan vliegen, doorboord wordt met 14 zwaarden, onthoofdwordt door zijn hoofd 3 keer rond te draaien, onbrandbaar is door in een vlammenkooi te gaan liggen en PLOF voor mijn neus te verdwijnen....

ja dan kan mevrouw Char vast wel één bijzonder feitje ontfutselen van een vreemde en daar dan weer een toevallig treffende toespeling op maken.

ja toch?
je hoorde idd wel mensen die meegedaan hadden vertellen dat ze gescreened werden en dat daar veel gevraagd werd. Ook wat die mevrouw vertelde dat ze na de reading meteen geinterviewd werd. Tuurlijk heb je dan adrenaline in je lijf en vind je het bijzonder, maar naderhand waren er wel veel mensen die er toch niet tevreden over waren.

Ik vind het ook apart dat niemand haar kent in amerika, terwijl in het voorstukje geclaimed wordt dat ze 'heel erg beroemd' is daar. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat ze dan in Nederland een show gaat doen. Je zou toch zeggen dat Amerika commercieel gezien veel interesanter is voor haar.
Bij de trucs die nu genoemd worden zie je idd hoe makkelijk mensen te manipuleren zijn. Je hoeft maar iets vaker naar een object te kijken of er indirect naar te verwijzen en dat is dan het eerste waar ze aan denken. Ook fascinerend, dat wel, maar toch van een ander kaliber en niet te vergelijken met 'paranormale' claims.
Soundpost schreef op 23 maart 2008 @ 22:55:

En toch denk ik dat mensen elkaar beter kunnen aanvoelen dan ze zelf denken. En daarin echt wel 'onverklaarbare' dingen gebeuren. Helemaal als het moeders en hun kinderen betreft bijvoorbeeld, of mensen heel dichtbij. Je hoeft het alleen niet toe te schrijven aan overledenen, aan jezelf en de ander is meer dan genoeg.
Ik geloof ook echt in "paranormale" dingen, bij gebrek aan betere omschrijving. En daarvan heb ik er zelf ook meerdere meegemaakt, en idd zoals je zelf zegt vooral met de mensen die me het meest na staan. En ik kan dus zoals ik al zei echt heel goed "handlezen" en kaarten leggen enzo. Maar persoonlijk denk ik dat dat inderdaad een hele goede intuitie is en erg openstaan voor signalen van andere mensen, dan helderziendheid.
Am Yisrael Chai!
Misschien is het zelfs wel zo dat de mensen die ze te gast heeft in het complot zitten. Weten wij veel.
FV, nee die ken ik niet, maar ben wel bekend met het fenomeen. Ik ga hem wel even bekijken op You tube.

Is er niemand hier die Char wel geloofd en haar wil verdedigen? Het lijkt wel alsof iedereen het er hier over eens is dat Char nep is. Dit terwijl er dus kennelijk miljoenen mensen zijn die het wel geloven.......
Is er eigenlijk nog een lezer die wél helemaal in Char kan geloven die ook nog durft te posten? ;-)
Toch vind ik het frappant dat Char vaak wel de naam van de overleden persoon om wie het gaat "raadt". Ze begint eerst met de voorletter en daarna komt vaak de naam, al dan niet goed gespeld, omdat ze deze Nederlandse naam niet kent.

Dit zijn dingen die je niet uit lichaamstaal kunt raden.

Ik geloof zelf niet dat Char werkelijk met dode mensen praat. Ik geloof wel dat ze een helderziende gave heeft. Ze krijgt informatie van de persoon voor haar door. Ze "raadt" voor mij net iets vaak te goed om nep te zijn.

Wat ik dan wel jammer vind is dat het blijkt dat ze niets met die oplossing van dat vliegtuigongeluk te maken heeft gehad.

Ik ben zelf echt in deze gaves gaan geloven toen ik eens een reading heb laten doen bij een helderziende. Ongelooflijk, de dingen die ze wist en heeft voorspeld. Absoluut geen dingen die je aan mij af kunt lezen of die ze kon weten.
hahaha Mrs Smith, dachten we ff hetzelfde ;-)
Maar ze zegt ook altijd.....de naam, het begint met een R ( dat heeft ze dus 'geraden'.) dan zegt ze 'komt er na de R een I of een A.' Ja túúrlijk, wat anders, een K soms?

Zucht.
mrsSmith schreef op 23 maart 2008 @ 23:00:

FV, nee die ken ik niet, maar ben wel bekend met het fenomeen. Ik ga hem wel even bekijken op You tube.

Is er niemand hier die Char wel geloofd en haar wil verdedigen? Het lijkt wel alsof iedereen het er hier over eens is dat Char nep is. Dit terwijl er dus kennelijk miljoenen mensen zijn die het wel geloven.......
Je zou het niet denken, maar ik geloof wel in Char, dat ze meer ziet dan de gemiddelde mens. Maar tegelijkertijd denk ik dat ze dat overgiet met een sausje van steengoed toneelspelen, logisch nadenken en sensatiezucht. Toch geloof ik wel dat ze wel degelijk dingen "ziet". Ik weet alleen niet of ik geloof dat de dingen die ze ziet ook uit het "hiernamaals" komen, maar dat komt omdat ik sowieso niet weet of ik in een hiernamaals geloof.
Am Yisrael Chai!
twompie schreef op 23 maart 2008 @ 23:00:

Is er eigenlijk nog een lezer die wél helemaal in Char kan geloven die ook nog durft te posten? ;-)
Denk het niet! |-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven