Entertainment alle pijlers

De kinderen van Ruinerwold

24-03-2021 22:29 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft ook gekeken? Wat verschrikkelijk heftig allemaal. Echt geen woorden voor. Dat het nog erger was dan we al dachten....zo bizar allemaal... Zo zielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaLoupe schreef:
16-04-2021 09:02
Ik vind het echt bizar dat die vader weer bij die jongste kinderen mag.
Alle kinderen zijn meerderjarig en kunnen hun eigen keuze maken om wel of niet bij vader te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
16-04-2021 09:09
Alle kinderen zijn meerderjarig en kunnen hun eigen keuze maken om wel of niet bij vader te blijven.
Dat vind wel simpel gesteld. Die kinderen zijn jarenlang afgezonderd en gehersenspoeld, kunnen zij weten wat goed voor ze is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Parella schreef:
16-04-2021 07:23
Ik merk dat deze zin mij ergert. Potentie? Potentie voor wat? Een goede baan? Een gezin? Een gelukkig leven?

Deze mensen gaan de rest van hun leven worstelen. Als ze een baan en een gezin krijgen dan zal hun verleden daarin constant van invloed zijn. Een minder sympathieke collega die bot reageert, boem: trigger. Je vrouw die een keer niet gelijk opmerkt dat jullie dochtertje valt, boem: trigger. De pijn gaat nooit over. Voor jezelf zorgen, op tijd naar bed, wassen, goed eten, alles wat voor anderen vanzelfsprekend is, is voor hun een gevecht. Dan kan je niet dus niet je potentie ontplooien, daar zijn ze van beroofd.
Eens!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Parella schreef:
16-04-2021 07:23
Ik merk dat deze zin mij ergert. Potentie? Potentie voor wat? Een goede baan? Een gezin? Een gelukkig leven?

Deze mensen gaan de rest van hun leven worstelen. Als ze een baan en een gezin krijgen dan zal hun verleden daarin constant van invloed zijn. Een minder sympathieke collega die bot reageert, boem: trigger. Je vrouw die een keer niet gelijk opmerkt dat jullie dochtertje valt, boem: trigger. De pijn gaat nooit over. Voor jezelf zorgen, op tijd naar bed, wassen, goed eten, alles wat voor anderen vanzelfsprekend is, is voor hun een gevecht. Dan kan je niet dus niet je potentie ontplooien, daar zijn ze van beroofd.

Confronterend om dit te lezen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n traumatische jeugd en op die brokstukken en scherven een leven opbouwen, respect voor elke stap die ze zetten!

Zo naar dat deze kinderen zo zelf hun weg moesten vinden, naar wonen, werken enz. Je bent 18, dus zelf verantwoordelijk. Dat zij nooit zelf mochten denken en eigenlijk heel veel hulp nodig hadden en hebben, wordt nu pas ontdekt. Hulploketten moeten veel zichtbaarder zijn. Zo iets, als vanaf elk station een wegbewijzering, naar verschillende hulpinstanties.
Onbeschrijflijk en hartverscheurend waar zij doorheen gingen en gaan. Zo enorm dapper vind ik ze en allen bijzonder mooi als mens, zowel innerlijk als uiterlijk. Heb veel bewondering voor ze en hoop dat ze heel veel steun en liefde ontvangen in de rest van hun leven.
Die arme Shin die na zijn vlucht eerst nog heeft gezworven. Met hem heb ik nog het meest te doen. Hij heeft ook het meest geleden onder de tirannie van GJ denk ik.
Ik voel me vooral zo machteloos na de documentaire, wil ze allemaal zo graag helpen en knuffelen.
Warrique schreef:
16-04-2021 09:37
Zo'n traumatische jeugd en op die brokstukken en scherven een leven opbouwen, respect voor elke stap die ze zetten!

Zo naar dat deze kinderen zo zelf hun weg moesten vinden, naar wonen, werken enz. Je bent 18, dus zelf verantwoordelijk. Dat zij nooit zelf mochten denken en eigenlijk heel veel hulp nodig hadden en hebben, wordt nu pas ontdekt. Hulploketten moeten veel zichtbaarder zijn. Zo iets, als vanaf elk station een wegbewijzering, naar verschillende hulpinstanties.
Ja dat ben ik met je eens, de weg naar hulp moet toch beter worden aangegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aflevering vijf had wat mij betreft ook gewoon op tv gekund. Ik begrijp dat Villerius keuzes moest maken omdat er zoveel materiaal was maar deze laatste aflevering gaf veel antwoorden op mijn vragen. Shin met zijn korte haar is een knappe vent, maar ik zie dat charisma niet. Ik zie vooral een man die nog steeds ernstig worstelt met zijn verleden.
Ik kwam op het Facebook van Edino nog iemand tegen met dezelfde achternaam en sinds kort lid van Facebook. Een van de jongste zusjes?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar dat ze wereldvreemd zouden zijn, dat heeft de media er in het begin van gemaakt. Ik denk ook dat ze daarop doelden toen ze zeiden dat 80% van wat ze in de media lazen en hoorden niet klopte. Er werd een beeld geschetst van mensen die opgesloten zaten in een kelder en al 9 jaar geen sterveling hadden gezien. We weten nu dat het anders zat. Net zo gruwelijk, maar dan op een andere manier. En dan valt de laptop e.d. wel te verklaren.
Ik vind hier dingen van.
mevrouwiglesias schreef:
16-04-2021 10:38
Aflevering vijf had wat mij betreft ook gewoon op tv gekund. Ik begrijp dat Villerius keuzes moest maken omdat er zoveel materiaal was maar deze laatste aflevering gaf veel antwoorden op mijn vragen.
Ik vind het echt een misser van de maker dat er een extra aflevering op internet moet komen omdat veel belangrijke dingen niet duidelijk zijn.
Parella schreef:
16-04-2021 07:23
Ik merk dat deze zin mij ergert. Potentie? Potentie voor wat? Een goede baan? Een gezin? Een gelukkig leven?

Deze mensen gaan de rest van hun leven worstelen. Als ze een baan en een gezin krijgen dan zal hun verleden daarin constant van invloed zijn. Een minder sympathieke collega die bot reageert, boem: trigger. Je vrouw die een keer niet gelijk opmerkt dat jullie dochtertje valt, boem: trigger. De pijn gaat nooit over. Voor jezelf zorgen, op tijd naar bed, wassen, goed eten, alles wat voor anderen vanzelfsprekend is, is voor hun een gevecht. Dan kan je niet dus niet je potentie ontplooien, daar zijn ze van beroofd.
Dat is denk ik precies wat Mar Jan bedoelde met altijd achter lopen op je leeftijdsgenoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik niet goed begrijp: die schoonvader en zoon uit eerder huwelijk... waarom zaten die daar vast en waarom was deze man zo onderdanig? Waarom niet gewoon uitbreken en weglopen? Kijk, van kinderen begrijp ik het wel, die zijn te manipuleren... maar die oude man.

De blik van die 2 deed me denken aan de joden in een concentratiekamp. Angst, onzekerheid, uitzichtloosheid, holle blik. Weet iemand wat het van hen is terechtgekomen?
Bergje65 schreef:
16-04-2021 11:22
Wat ik niet goed begrijp: die schoonvader en zoon uit eerder huwelijk... waarom zaten die daar vast en waarom was deze man zo onderdanig? Waarom niet gewoon uitbreken en weglopen? Kijk, van kinderen begrijp ik het wel, die zijn te manipuleren... maar die oude man.

De blik van die 2 deed me denken aan de joden in een concentratiekamp. Angst, onzekerheid, uitzichtloosheid, holle blik. Weet iemand wat het van hen is terechtgekomen?
Angst, indoctrinatie, geloof, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
LīlyRose schreef:
16-04-2021 11:23
Angst, indoctrinatie, geloof, etc.
Zijn zijn dan ook aangetroffen toen de politie een inval deed? Hun verhaal wordt eigenlijk niet verteld. Hoe kwamen ze er terecht, zijn ze weggekomen en hoe dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
16-04-2021 11:22
Wat ik niet goed begrijp: die schoonvader en zoon uit eerder huwelijk... waarom zaten die daar vast en waarom was deze man zo onderdanig? Waarom niet gewoon uitbreken en weglopen? Kijk, van kinderen begrijp ik het wel, die zijn te manipuleren... maar die oude man.

De blik van die 2 deed me denken aan de joden in een concentratiekamp. Angst, onzekerheid, uitzichtloosheid, holle blik. Weet iemand wat het van hen is terechtgekomen?
Op mij kwam die man over als iemand die zwakbegaafd is en dat kind als doodsbang. Ze werden de gevangen genoemd en zag je die regels op de deur. De vergelijking komt wel overeen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
16-04-2021 12:53
Zijn zijn dan ook aangetroffen toen de politie een inval deed? Hun verhaal wordt eigenlijk niet verteld. Hoe kwamen ze er terecht, zijn ze weggekomen en hoe dan?
Misschien zitten ze wel ondergedoken ergens, of terug naar het buitenland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het in één van de eerdere huizen was.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het boek "spookhoeve ruinerwold " wordt meer verteld over deze Hermann. Hij is de ex van de moeder van de kinderen en was ook in de ban van het geloof van Gerrit Jan. Op een gegeven moment uitte hij zijn twijfels over de plannen van Gerrit Jan, er ontstond een ruzie en toen is hij een half jaar opgesloten. Hij is uiteindelijk vrij gelaten door Jozef en op de trein gezet terug naar Oostenrijk waar hij vandaan kwam. Over het opsluiten van de jongen die te zien is in de documentaire staat niets in het boek.
Wat ik er wel uit haal is dat deze gebeurtenis met Hermann wel voor Edino de druppel is geweest die hem heeft doen vluchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtvoost.nl/nieuws/328714/Oo ... verdachten

Artikel van vorig jaar waarin te lezen valt dat ze in ieder geval toen in Oostenrijk waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, aflevering 5 vond ik heftig hoor.
Noem mij naïef, maar gedurende de eerste 4 afleveringen verkeerde ik echt nog in de onnozele waan dat Mar Jan, Edino en Shin het inmiddels echt prima voor elkaar hadden.
De 5e aflevering laat zien dat niets minder waar is.
Bergje65 schreef:
16-04-2021 12:53
Zijn zijn dan ook aangetroffen toen de politie een inval deed? Hun verhaal wordt eigenlijk niet verteld. Hoe kwamen ze er terecht, zijn ze weggekomen en hoe dan?
Is dat allemaal relevant?
Alle reacties Link kopieren Quote
LīlyRose schreef:
16-04-2021 16:34
Is dat allemaal relevant?

Wat is dan wél relevant?
Ik snap al die vragen wel.. heb ze zelf ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even los van het huiveringwekkende verhaal van de kinderen en het ongelofelijke respect dat ik heb voor hun moed en kracht om hun leven zelf vorm te geven, vond ik de documentairereeks zelf eigenlijk nogal rommelig en chaotisch.
Verhalen van de hak op de tak, essentiële elementen die soms wel aangestipt maar niet toegelicht werden, onlogische sprongen in de tijd, losse eindjes en zoveel vragen die het verhaal opriep maar niet werden beantwoord.
Niet zozeer in de verhalen van de kinderen, maar mee hoe e.e.a geëdit was.
In het aanvullende deel kwamen dingen aan bod waarvan ik me afvroeg waarom juist die niet in de docu zaten.
De docu is zeker integer gemaakt, maar afgezien daarvan valt er wel een hoop op aan te merken.

Fijn trouwens om te vernemen dat de kinderen zich gesteund en gedragen voelen door de vele reacties en dat het hen (en mogelijk anderen) helpt bij het verwerken en helen. Ik gun hen van ganser harte een gelukkige(r) toekomst.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meredithje schreef:
16-04-2021 13:58
In het boek "spookhoeve ruinerwold " wordt meer verteld over deze Hermann. Hij is de ex van de moeder van de kinderen en was ook in de ban van het geloof van Gerrit Jan. Op een gegeven moment uitte hij zijn twijfels over de plannen van Gerrit Jan, er ontstond een ruzie en toen is hij een half jaar opgesloten. Hij is uiteindelijk vrij gelaten door Jozef en op de trein gezet terug naar Oostenrijk waar hij vandaan kwam. Over het opsluiten van de jongen die te zien is in de documentaire staat niets in het boek.
Wat ik er wel uit haal is dat deze gebeurtenis met Hermann wel voor Edino de druppel is geweest die hem heeft doen vluchten.
In de docu wordt duidelijk gezegd dat de oude man en de jongen de schoonvader en stiefzoon van GJ waren.
Dus niet dezd Hermann
Frankly my dear, I don"t give a damn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven