Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Ik ga het ook volgen maar als jonge moeder maakt het wel dat ik toch erg tegen de basisschoolperiode op ga zien.
Sorry vind het echt over de top en wel erg overdreven. En niet echt grappig.
Papadag vond ik wel leuk. Dit niet.

En dan ben ik best wat gewend qua schooldramaqueens op de oude school van de oudste. :-D :-D

Gelukkig doen ze op huidige school van kind echt normaal en is het ook niet een beetje herkenbaar. :-)
Sophiever schreef:
14-01-2018 20:54
Ik ga het ook volgen maar als jonge moeder maakt het wel dat ik toch erg tegen de basisschoolperiode op ga zien.
Nee sorry dat kan niet of ja leuk en je verder niet zo laten opjutten kom je heel ver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook grappig en deels herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dubbel gelegen van het lachen. Vooral die scene waar Kenneth binnen kwam...
Ik vond het ook leuk. En zoals die juf zong heb ik ook ooit iemand gekend die dat zo deed. :mrgreen:
Ik vond het ook wel over de top allemaal. Maar goed, ik geef het nog een kans voor volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
14-01-2018 20:54
Ik ga het ook volgen maar als jonge moeder maakt het wel dat ik toch erg tegen de basisschoolperiode op ga zien.
Nou, ik denk dat het nogal uitvergroot wordt, al dat hysterische en neurotische gedrag van die ouders en de juf. Zoals dat met die wc rolletjes, dat deze niet geschikt zijn omdat er mee afgeveegd wordt.

Maar ook hoe moeders elkaar terecht wijzen en eens efkes op hun plaats zetten, waar de honden geen brood meer van lusten.

Zo erg zal het toch niet zijn? Iemand ervaringen?

Ik kan me voorstellen dat ze in de randstad ook veel erger zijn dan hier op het platteland.
Sara9876 schreef:
14-01-2018 21:22
Ik heb dubbel gelegen van het lachen. Vooral die scene waar Kenneth binnen kwam...
Oh.... wat een afgang! Er vanuit gaan dat hij schoonmaker is. Ik lag helemaal dubbel!
En dan dat belerende van de juf, "dat is niet raar dat is bijzonder".
iones wijzigde dit bericht op 14-01-2018 22:23
26.51% gewijzigd
Er zijn vast wel zulke voorbeelden te vinden. Het is ook maar hoe erg je je dingen aantrekt of opvat.

Gewoon ja of nee en verder gaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
14-01-2018 20:58
Sorry vind het echt over de top en wel erg overdreven. En niet echt grappig.
Papadag vond ik wel leuk. Dit niet.

En dan ben ik best wat gewend qua schooldramaqueens op de oude school van de oudste. :-D :-D

Gelukkig doen ze op huidige school van kind echt normaal en is het ook niet een beetje herkenbaar. :-)
Eens. Ik vond het ook over de top. Papadag vond ik ook veel leuker, veel beter geacteerd ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het over de top. Gelukkig wel zeg ;) Maar dat vond ik juist wel grappig. Moet het ook met een dikke knipoog zien neem ik aan, niet alsof het daadwerkelijk de realiteit nabootst.
iones schreef:
14-01-2018 22:21
Nou, ik denk dat het nogal uitvergroot wordt, al dat hysterische en neurotische gedrag van die ouders en de juf. Zoals dat met die wc rolletjes, dat deze niet geschikt zijn omdat er mee afgeveegd wordt.

Bij ons op de opvang mogen ze niet vanwege hygieneregels.

Verder, heb je weleens op dit forum gekeken hoe er gereageerd wordt? Sommige blijven op middelbare school niveau hangen en deze mensen krijgen kinderen. :|
Nou, ik ken dit programma niet. Echter kan me er wel veel bij voorstellen.
Op sommige basisscholen is het droevige ellende vwb elkaar de loef afsteken met zaken en elkaar nadelig bejegenen zoals ik vaak lees op dit forum.

Toch.....je van te voren druk maken......niet doen.
Kolletje1 schreef:
14-01-2018 22:28
Natuurlijk is het over de top. Gelukkig wel zeg ;) Maar dat vond ik juist wel grappig. Moet het ook met een dikke knipoog zien neem ik aan, niet alsof het daadwerkelijk de realiteit nabootst.
Zou je denken? :-D

Vond gewoon niet zo grappig, te nep. Dat had ik bij die andere serie echt minder. Die natuurlijk ook niet realistisch is (duh) en overdreven maar juist wel grappig. Vind dit een beetje een slappige serie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het superleuk! Vooral die zingende juf die steeds herhaalde dat iets bijzonder is :)
Heel fout van me maar toen ze tegen die laatkomer zei: ga maar naast huppeldepup zitten, dat is die ‘met die ogen’ moest ik ook grinniken.

Dat over de top is juist heerlijk! De uitleg van de hiërarchie op school was ook hilarisch. Bij ons op school merk je echt duidelijk welk moeders in de OR zitten, voelen zich helemaal top. Als er iets is wat ze niks aangaat steken ze toch hun neus erin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net gezien, heb echt flink gelachen. Juist dat het over de top is, vind ik leuk. Alle clichés worden lekker uitvergroot. Ik ga zeker weer kijken!
Joni_de_tweede schreef:
14-01-2018 22:13
Ik vond het ook wel over de top allemaal. Maar goed, ik geef het nog een kans voor volgende week.
Dat is nou juist de grap......
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het hilarisch en ook herkenbaar. Natuurlijk is het over the top en een uitvergroting van de werkelijkheid, maar ik ken wel echt een Nancy, het opperhoofd van de deco-werkgroep die haar taak ontzettend serieus neemt 😂. En inderdaad de hiërarchie van klassenmoeders tot schoolreisbegeleider, het komt echt voor.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
14-01-2018 22:36
Bij ons op de opvang mogen ze niet vanwege hygieneregels.

Verder, heb je weleens op dit forum gekeken hoe er gereageerd wordt? Sommige blijven op middelbare school niveau hangen en deze mensen krijgen kinderen. :|
Ja, daarom denk ik wel dat de serie hoewel deze over de top is (wat natuurlijk nodig is omwille van de humor), er een kern van waarheid in zit, in hoe het er aan toe gaat.

Een andere versie van school/ouders/juf wordt gedaan door koefnoen, "de ouders van karrekrak". Ook hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-01-2018 10:40
Dat is nou juist de grap......
Nou neuh. Er wordt over de top geacteerd ook. En niet te best wat mij betreft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-01-2018 17:25
Nou neuh. Er wordt over de top geacteerd ook. En niet te best wat mij betreft.
Met dat laatste ben ik het wel eens, dat viel me vooral in het begin op. Maar toch vind ik het leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er goede spelers in mee doen en dat er niet over de top geacteerd wordt. Het stuk ís over de top. Zo is het bedoeld. Een persiflage op hoe het er tegenwoordig aan toe gaat op scholen.

Hier een leuk beschreven stukje over de serie:

Het is een van de meest herkenbare arena’s voor ouders: de basisschool. Schoolpleinregels, verantwoorde verjaardagtraktaties, parkeerbeheer, hangouders, klassenapp-groepjes, klaaroverdiensten, surprisekijkavonden en de alles overheersende ‘moedermaffia’. In de nieuwe serie De Luizenmoeder stapt Jennifer Hoffman in de rol van Hannah. Een gescheiden moeder die te maken krijgt met die stuk voor stuk pijnlijk herkenbare situaties die iedere ouder wel herkent. De Luizenmoeder, met onder anderen Diederik Ebbinge, Bianca Krijgsman en Henry van Loon, is vanaf vanavond iedere zondag om 20:25 uur te zien op NPO 3. Vastberaden om haar leven na de scheiding zo snel mogelijk op de rit te krijgen, stort Hannah, de nieuwe moeder met een dochter in groep drie, zich in de wereld die zich afspeelt op en rondom het schoolplein van basisschool de Klimop. Inburgeringscursussen worden helaas niet gegeven dus met vallen en opstaan probeert Hannah zich de mores van het schoolplein eigen te maken. Ook al had ze zich voorgenomen zich op deze school niet voor het karretje te laten spannen. Vreemde leerkrachten en de allesoverheersende 'moedermaffia' maken het haar echter niet makkelijk. Uiteindelijk ontkomt geen enkele ouder hier aan, ook Hannah niet. Want voordat ze het weet zit ze in vijf app-groepjes, beheert ze het lief & leed-potje en wordt bestempeld tot… luizenmoeder. Rolverdeling: Hannah, de ‘nieuwe moeder’ - Jennifer Hoffman; Anton, de directeur - Diederik Ebbinge; Nancy, de hulpouder - Bianca Krijgsman; juf Ank - Ilse Warringa; Volkert, de conciërge - Henry van Loon. Verder zijn er rollen weggelegd voor Rop Verheijen, Arnoud Bos, Rian Gerritsen en Leny Breederveld.
Het is juist goed om mensen die zo overdreven bezig zijn eens in te laten zien dat het veel te ver gaat
Ik vond het net wat te hysterisch. Volgende week even afwachten.
En ja ik ben ook een moeder die in de or zit, luizen pluist en graag bij activiteiten ondersteunt. Gewoon omdat ik het leuk vind. Behalve het luizen pluisen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven