Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1399 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben door de aflevering van afgelopen zondag volledig op Elisabet gegaan. Joeri en Bas zijn het sowieso niet, die heb een paar keer ontzettend hard hun best gedaan en ook echt veel geld verdiend, dus dat valt af.
De dagboeken vind ik ook echt vrouwelijk klinken.
Charlotte717 schreef:
23-04-2019 11:05
Dat had ze toch letterlijk gezegd?
Nee ze zei ik zat helemaal niet op te letten, maar ik gun het haar wel.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:19
98.64% gewijzigd
Wat is dit toch veel leuker dan de Nederlandse versie! Geen stomme bondjes ook.

Ik zat op Kaat, al werd dat wel steeds minder de laatste weken.
Vond elisabet nu het verdachtst (en irritantst).

Vond het het heel gek dat ze terug ging in de tunnels, terwijl ze het zo eng leek te vinden. Verder kun je zelf ook wel snappen dat de pasvraag niet direct in die laatste koker zou zitten, vond ik.

Ik ben een paar jaar geleden bij de cu chi tunnels geweest, maar durfde er absoluut niet in. Werd nu ook alweer claustrofobisch, voordat dat stukje van Axel.
Jammer dat Joeri eruit is, had hem (behalve in het begin) niet als mol verdacht, maar had hem toch zeker wel een plek in de finale/winst gegund.

Heb wel zitten lachen met de biggetjes wassen en Axel die rustig zit te ontbijten en vervolgens met een ochtendjas met dat karretje door het hotel loopt :HA:
Dat kaartspel, ik had als ik een vrijstelling én strafpunt had daar wel eerlijk over geweest en de kandidaat voor mij het goede bedrag laten pakken. Tenzij Bas natuurlijk de mol is dan maakt het hem toch niet uit.

Volgende week helaas alweer de finale, overigens lijkt me dat wel een leuke opdracht die ze nog moeten doen, wat je in de vooruit blik zag, met dat pak aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
De beelden van de finale zagen er echt geweldig uit! Kan niet wachten! Ik blijf bij Axel. Hoe hij Joeri makkelijk van de ene naar de andere outfit kletste..
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit volledig op Bas. Zou hem als kandidaat geen leuke deelnemer vinden...ik irriteer me dood aan hem en schuif dat af op zijn mol acteerskillz haha. Weten we volgende week ook echt wie de mol is of duurt het net zo lang als in NL en plakken ze er nog een uitzending achter aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf bij Elisabet als mol en Bas als winnaar.
Niet dat het nog bevestigd is deze keer maar ik zou het mooi vinden als ik een keer gelijk had vanaf zo vroeg in het spel :proud:
Jammer dat Joeri er uit is, niet alleen omdat hij heel leuk was maar ook omdat je dan in ieder geval 1 iemand kon uitsluiten ;-)
Bas is de mol en Elisabet wint 8-)
balderdash schreef:
29-04-2019 11:04
Weten we volgende week ook echt wie de mol is of duurt het net zo lang als in NL en plakken ze er nog een uitzending achter aan?
Ja! In België doen ze niet aan al dat rekken. Je ziet wie de mol is en dan volgen de streken die de mol heeft gedaan. Erg leuk altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende week nog niet de streken toch?
Wel de bekendmaking maar daar eindigt het dacht ik...
Oh ja, je hebt gelijk. We weten volgende week wel wie de mol is. En de week daarna een hele aflevering terugblik en mollenstreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
ooh nee mijn lievelingskandidaat is er uit! zo jammer, had hem echt de overwinning gegund. Hij heeft denk ik ook voor het meeste geld gezorgd.

Ik denk nog steeds Elisabet, maar lees ook dat heel veel mensen op Bas zitten. Die zou ik echt niet leuk vinden als mol.

De vooruitblik naar volgende week ziet er wel weer fantastisch uit. lijkt wel een spionage/James Bond film :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hanne_Solo schreef:
29-04-2019 08:50
Van de 3 kandidaten die de boodschap ‘ jij bent de mol misschien’ hebben gezien zit er dus maar 1 bij de laatste 4 (de mol zelf).
Ja klopt. Apart hè. Ben wel benieuwd welke 3 die boodschap dan gehad hebben...
happyapple schreef:
29-04-2019 21:41
Ja klopt. Apart hè. Ben wel benieuwd welke 3 die boodschap dan gehad hebben...
Hopelijk zeggen ze dat ook nog! Ik gok daarvan op Eva en Kaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind wie is de mol België ook veel leuker dan de Nederlandse versie. Ik kijk nu al uit naar de aflevering van zondag! Ziet er spannend uit.
Opdrachten veel leuker dan de Nederlandse.
Mijn mol is Axel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff Bas is ZO duidelijk de mol, al drie afleveringen ofzo. En de anderen weten het en iedereen weet dat iedereen het weet, inclusief de mol, zijnde dus Bas
charlotte717 wijzigde dit bericht op 03-05-2019 18:33
1.31% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Irritant ventje inderdaad. Ik wijt zijn ongemakkelijke vibe aan het feit dat iedereen weet dat hij de mol is en ze nog afleveringen moesten vullen met te doen alsof het nog volledig onbekend is wie de mol is. Bij dat laatste spel met die kaarten zag je presentator Gilles duidelijk verbaal en non-verbaal Bas' kant kiezen (als enige natuurlijk). Volgens mij was de sfeer toen verschrikkelijk ongemakkelijk. Moet ook wel erg zijn geweest voor Bas
charlotte717 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 16:51
9.94% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer trouwens dat Joeri eruit is :cry: Ik hoop dat Elisabet wint, gun het haar zo. En Axel eigenlijk ook. Dus ik kijk uit naar volgende week joepiee
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlotte717 schreef:
03-05-2019 18:30
Pff Bas is ZO duidelijk de mol, al drie afleveringen ofzo. En de anderen weten het en iedereen weet dat iedereen het weet, inclusief de mol, zijnde dus Bas
of je zit in een gigantische moltunnel !
Dat met die kaarten lijkt me meer een truc om de aandacht te trekken als "mollende kandidaat".
Ik zit vanaf het begin op Axel, zonder duidelijke reden overigens.
Van de 3 overgebleven kandidaten van ik alleen Axel leuk, van de blikken van Elisabet word ik zenuwachtig, en Bas speelt het spel niet leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar heb je gelijk in, nienkejj :) we weten het volgende week...
Veritas vos liberabit
Elisabeth vind ik geen leuke kandidaat, dus van mij mag ze verliezen. Had ook liever Joeri voor de winst gezien. Axel zou wel een leuke zijn als mol. Maar ik denk toch Bas omdat ie dat nepschilderij aanprees als van een echte schilder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de ontknoping vanavond? Of volgende week pas? Ik kan helaas vanavond nog niet kijken.
nienkejj schreef:
05-05-2019 18:23
Is de ontknoping vanavond? Of volgende week pas? Ik kan helaas vanavond nog niet kijken.
Ik dacht vandaag en dan volgende week een aflevering met molacties

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven