Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1396 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net de 1e aflevering terug gekeken.
Wat ik niet snap: 3 mensen kregen te zien dat ze mogelijk de mol werden.
Op het eind van de serie was er een vraag hoeveel mensen van de 3 (of 4?) die over waren dit te zien hadden gekregen. Hun antwoord was 1 en dat was juist.
In de laatste aflevering aan het diner vroeg Gilles (leuke man trouwens!) aan de 3 finalisten wie het had gezien en toen zeiden ze alle 3 ja.

Heb ik alles goed onthouden en klopt er iets niet in het verhaal, of heb ik niet goed opgelet?
nienkejj schreef:
06-05-2019 23:12
Ik heb net de 1e aflevering terug gekeken.
Wat ik niet snap: 3 mensen kregen te zien dat ze mogelijk de mol werden.
Op het eind van de serie was er een vraag hoeveel mensen van de 3 (of 4?) die over waren dit te zien hadden gekregen. Hun antwoord was 1 en dat was juist.
In de laatste aflevering aan het diner vroeg Gilles (leuke man trouwens!) aan de 3 finalisten wie het had gezien en toen zeiden ze alle 3 ja.

Heb ik alles goed onthouden en klopt er iets niet in het verhaal, of heb ik niet goed opgelet?
De twee die niet de mol waren logen. Gilles zei ook, ik zit hier met allemaal leugenaars aan tafel.
Takkie waar heb je gelezen over Kaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij café De Mol werd Axel geïnterviewd en gevraagd wat hij met het geld ging doen. Toen zei hij dat hij een weekend weg wilde met alle kandidaten op zijn kosten en dat als Kaat een keer bij hem in de buurt ging stappen ze bij hem kon aankloppen en dan zou hij paar biertjes sponsoren. Dat is tenminste het enige dat ik hem over Kaat heb horen zeggen (maar ik heb alleen de afleveringen en de ‘moltalks’ gezien)
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
06-05-2019 23:13
De twee die niet de mol waren logen. Gilles zei ook, ik zit hier met allemaal leugenaars aan tafel.
ok, dank je, dan heb ik inderdaad niet goed opgelet.
Ik ben benieuwd wie het dan wel waren, gok nu even op Kaat en Bruno
Spoken schreef:
06-05-2019 23:35
Toen zei hij dat hij een weekend weg wilde met alle kandidaten op zijn kosten en dat als Kaat een keer bij hem in de buurt ging stappen ze bij hem kon aankloppen en dan zou hij paar biertjes sponsoren.
Oooh, das bepaald wat anders dan d'r studie financieren
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa ik zat vanaf aflevering 3 ofzo op Elisabet! Ben trots op mezelf maar de laatste 2 afleveringen ging ik wel heel erg twijfelen of het niet toch Bas was.
Maar ik zat toch nog steeds in mijn Elisabet tunnel.

Edit: ik heb terug gezocht in het topic en het was aflevering 4 waar ik op Elisabet ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
06-05-2019 15:50
Ben ook benieuwd naar de aflevering van volgende week. Vraag me af of diegenen die gisteren naar de bioscoop zijn geweest dat ook gelijk te zien hebben gekregen.
In een eerder jaar gingen alle deelnemers samen naar de finale kijken en kwamen ze samen achter wie de mol was. Daarna begonnen de mollenstreken.
Dus dan kan de aflevering pas opgenomen zijn na deze zondag...

Tenzij de deelnemers natuurlijk al eerder de aflevering konden zien bedenk ik me nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
07-05-2019 19:00
Jaaaa ik zat vanaf aflevering 3 ofzo op Elisabet! Ben trots op mezelf maar de laatste 2 afleveringen ging ik wel heel erg twijfelen of het niet toch Bas was.
Maar ik zat toch nog steeds in mijn Elisabet tunnel.

Edit: ik heb terug gezocht in het topic en het was aflevering 4 waar ik op Elisabet ging.
En ik snapte echt niet dat je in de Elisabet tunnel zat, lol,
Feli
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:23
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zit dit programma toch goed in elkaar! Gave aflevering weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie geen fan was van Elisabet, maar wow, wat reageerde zij knap op de testen die ze van te voren en op de 1e dag deden om te kijken wie er geschikt was om de mol te zijn! :thumbsup:
Leuk om te zien dat een aantal kandidaten wel meteen door de mand viel bij zo'n test ;-D

Wel jammer dat Kaat er eigenlijk uit lag door een verspreking van Bas. (Al vond ik t ook wel jammer dat Joeri eruit ging net voor de finale)
happyapple wijzigde dit bericht op 13-05-2019 13:10
34.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vind ik het jammer dat het er weer op zit.
De Belgische widm is zoveel beter dan de Nederlandse. Ik heb er van genoten. Zelf nooit Elisabet verdacht, wat heeft ze het knap gedaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook net gekeken, leuke aflevering!
Leuk om veel meer tijd voor de hints en sabotages te hebben dan bij de Nederlandse!

Ik snap alleen niet waarom ze die sabotage in de tunnels niet zo konden laten. Jammer dat er geen beelden zijn maar ze vertellen het nu toch ook, dan had dat anders ook gekund.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk programma. En in de bioscoop was het ook leuk: ook daar hadden de makers allemaal verborgen hints verstopt, zodat je eigenlijk als bezoeker daar al had kunnen uitpuzzelen wie de mol was, voor de laatste aflevering goed en wel begonnen was.

Zo stond er bijvoorbeeld ook het zeteltje/bankje dat ook in de shots bij de preselecties te zien was (waar een envelop onder verstopt zat). Ook in de bioscoop zat er een hint onder de kussens. Maar slechts 1 iemand van alle bezoekers heeft die gevonden. Verder van alles met morse tekens (ken ik niet) en een redelijke duidelijke hint met de nummerborden van de auto's waarin ze kwamen aanrijden. Geweldig dat ze ook van dit event nog een leuk spelletje weten te maken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Wat tof! Welke bioscoop was je geweest? Die in Antwerpen?

Vond het een goeie slotaflevering en ik blijf erbij dat de Nederlandse molmakers wel 'ns op les mogen in Belgie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Is enkel in Kinepolis in Antwerpen. De finalisten zijn er dan die avond ook. En veel van de andere deelnemers - foto opportunities genoeg dus.
Als ik zeg dat ik de Vlaamse verzie eigenlijk leuker vind, dan rolt iedereen met zijn ogen en zegt dat ik niet zo chauvinistisch moet doen. Maar het is gewoon echt zo :)
En die BN-ers hier zijn zooo passé. Ze moeten het echt eens omgooien.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:23
98.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa ik heb 't ook uit! Wat een geweldig spannend seizoen! Ik wilde ook echt de hele tijd verder kijken, heb ik bij de NL-versie nooit. Daar let ik al niet eens meer zo op bij de opdrachten. En ook zo fijn dat ze die stomme 'getuigenismomenten' niet hebben. Alles vol op het programma, top!

Elisabet heb ik maar weinig verdacht, wat heeft zij het knap gedaan!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
06-05-2019 23:24
Takkie waar heb je gelezen over Kaat?
Ik las dat op het Belgische widm-forum. Zal het even opzoeken.
Gevonden:
https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.p ... eld#p93823



Dit is overigens ook leuk: berichtje van Elisabet zelf.
https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=76&t=4010



Er is ook een topic van presentator Gilles, ook leuk om te lezen. en het Nederlandse forum heeft ook een interview met hem gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Locatie van dit jaar is bekend: Griekenland!

Leuk dat ze ook voor Europa kunnen gaan. Bij de NLse kan dat nooit omdat het dan te snel uit lekt, teveel Nederlanders ter plaatse die de BNers herkennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
04-12-2019 13:58
Locatie van dit jaar is bekend: Griekenland!

Leuk dat ze ook voor Europa kunnen gaan. Bij de NLse kan dat nooit omdat het dan te snel uit lekt, teveel Nederlanders ter plaatse die de BNers herkennen.
Leuk! Wanneer begint het?
Zebra123 schreef:
04-12-2019 22:49
Leuk! Wanneer begint het?
De afgelopen 2 seizoenen begonnen toen de Nederlandse WIDM was afgelopen (half/eind maart). Voor het komende seizoen nog geen datum bekend gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ergens vind ik Griekenland een beetje minder wauw dan China, maar de opdrachten en mindfucks zijn bij de Vlaamse versie wel altijd van een hoger niveau. Geen aldoor gezemel over bondjes.
Maar ik ga gewoon beide versies weer volgen. Nu al zin in.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg ze ook allebei maar ik woon dan ook in Vlaanderen dus dat telt niet mee ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven